Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

Längtan 30 skrev 2012-06-07 19:27:29 följande:
    Duvan å drömmaromsmått; Tack för peppandet, ni e för härliga! Måste iofs säga att efter du plussade Duvan så vågar ja tro att man kan bli gravid på GynGrönlund

drömmaromsmått, ja d kan ja knappt föreställa mig men misströstar ja som ja gjort efter ett försök så vågar ja inte tänka på hur du/ni måste ha kännt. så himla kul att d gick vägen denna gången å extra härligt att d e två (minst) därinne ;)

Jag är bara så nojjig över våra två.. min syrra hade två vid sitt första vul och sedan blev det bara en och min kompis hade två tickande hjärtan och sen nästa gång var en borta sk vanishing twin syndrome de säger väl att minst 20% av alla tidigt konstaterade tvillinggraviditeter slutar med missfall av ena tvillingen så att det blir en singelgraviditet istället.
  • drömmaromsmått
    vårturnu skrev 2012-06-10 09:55:00 följande:
    Det har nu gått 12 dgr sen insem och tyvärr känns det redan som mensen är på G här :(  Men ska ej testa förrän på fredag 15e. Funderar nu på framtida försök, ska nog vända mig till gyn Grönlund i om vi inte hinner få försöka på RMC innan sem.stängt.

Så om jag hinner t Grönlund innan deras semester. ... Vad har ni haft för hormoner utskrivet av honom o har ni gjort VUL någon dag innan insem för o veta när man ska ta ovitrelle? el kan man ta bara pergo o sen testa själv med ägglossningsstickor o åka ner utan sprutor? Givetvis är det ju läkaren som säger vad just jag ska ha men är lite nyfiken rent praktiskt hur ni gått till väga m hormoner i Danmark.

(på RMC hade jag 1 pergotablett, 2 gonal F injektioner och sen ovitrelle 1 dygn innan insem) 

Tror de kör likadant på de flesta danska kliniker dvs pergo från cykeldag 3 till 7 vul runt cykeldag 11-12 och sedan bestämmer läkaren när ovitrellen ska tas beroende på hur vulet sett ut.
    jag har fått bestämma själv sista gångerna om jag vill ta ovitrelle eller ta stickor men jag tycker det känns bäst att styra lite i alla fall eftersom vi har så långt att åka. 
  • drömmaromsmått

Ingen1 visade cb digitalt 1-2 så är du gravid i v4 mitt slog om till 2-3 samma dag v5 började och samma med +3 samma dag jag gick in i v6. Så de är väldigt exakta. Duvan stor kram, det behöver inte vara någon fara.. min syster störtblödde när hon var gravid och ut kom en liten frisk kille 8 månader senare, kan vara massvis med ogarlig anledningara.. håller tummarna! Jag ligger på sjukguset med magsjuk dotter son just nu sondas pga uttorkning.

• drömmaromsmått

Jag körde ck innan vi gjorde ivferna, gick ner 17kg gick på ren lur och det tog typ 2,5 månad utan fusk och med massvis av träning, fokusera bara på målet och när man väl kört någon vecka försvinner allt matsug :)

• drömmaromsmått
    baby Pyk skrev 2012-06-17 11:20:56 följande:
    Finns det nån som lyckats blivit gravid med insemination?

Ja jag :) dottern blev ju till på cfc i januari 2010 och är ju gravid i vecka 7 nu med lillasyskonet :) Syns kanske inte så mycket just nu, är upptagen med att beundra toalettens botten, hoppas att ni snart befinner er här ni också, även om jag hoppas ni får må mycket bättre än jag :) Ha ha hittade dottern med en spypåse idag som hon satt för ansiktet och så gjorde hon kräkljud i den.. undrar vart hon fått den idén ifrån ;)
  • drömmaromsmått
    baby Pyk skrev 2012-06-17 21:41:44 följande:
    Skönt att höra att nån lyckats med insemination! :) hur många ggr fick ni göra innan det tog sig @drömmaromsmått. Och grattis btw :)

Fjärde gången gilt både med dottern och den vi har i magen nu.. tack :)
  • drömmaromsmått
    MariaaG skrev 2012-06-20 05:32:52 följande:
    JAG HAR PLUSSAT!!!!

JAAAA!!!
    (såg redan imorse men min dumma mobil vägrade låta mig svara =) )

Idag kommer vi få veta om allt ser bra ut där inne i magen =)
  • drömmaromsmått

Grattis till dig också Längtan.. jäkla mobil som inte låter mig lämna inlägg längre..

Jag satt utanför donken och ångest åt två Mctoast eftersom jag mådde så illa och grinade samtidigt som jag läste att även du plussat =)

Mitt vul gick bra, efter många om och men lyckades K få till en bra bild på plutten som mättes till 5mm och mitt på satt en liten blinkande sak som vi var överens om måste varit hjärtat =)

• drömmaromsmått
    Längtan 30 skrev 2012-06-20 12:07:07 följande:
    Åh va härligt m vulet drömmar!!! Längtar t ja e där oxå, tack för gratulationen!! Hjärta Tråkigt att du verkar ha ihållande illamående, hoppas du hittar nån medicin lr att akupunktur lindrar! 

Hade Hyperremissis förra gången så det var bara att luta sig tillbaka med en spypåse och gilla läget i nio månader.. 

Lär väl bli samma nu, idag står jag upp i alla fall men det beror nog på att jag överdoserat illamående medicinen, fick tummen ur och ringde HC så att de kanske kan ge mig en kortare sjukskrivning för att få vila upp mig lite har ändå varit hemma sedan förra lördagen i och med magsjukan vi drabbades av.. envisa jäkla åbäke, dottern och maken har fortfarande problem med magarna, fasen vad det gör ont i hjärtat att se ens barn så dåligt som Embla var förra veckan, hon fick sondas i tre dygn på sjukhuset och gav ingen respons på flera dagar, bara sov och sov och sov.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012