Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-08-25 11:55:27 följande:
    Längtan: vet att de e väldigt restriktiva med ivfer men skall försöka iaf ta upp en diskussion. Får jag välja fritt går jag hellre på ivf än fortsätter på su med insem. Men som sagt de brukar inte ställa sig positiva till det :/

Har man flera iuid bakom sig så brukar de ta till ivf, får ni inte sex iuid vid su? Man får ju tre ivfer och varje ivf motsvarar ju två iuier. Vi gjorde ju två ivfer där och blev erbjudna två iui efter det då läkarna tyckte våra chanser med donator var bättre, vi hade taktiken att köra Danmark och insemination för att sedan be om be om ivf med donator på su.
  • drömmaromsmått
    Memsan83 skrev 2012-09-04 11:48:40 följande:
    Hej har påbörjat ivf, gjorde äggplock i fredags och sen blev det i söndags insättning av förhoppningsvis guldägget. Går just nu hemma veckan ut och försöker känna av om det blir någon graviditet eller inte. Är det någon som vet hur tidigt man kan känna av en graviditet? Hur har det gått för er?

Jag svimmade när jag väntade Embla, brukar inte ha yrselanfall annars men när jag reste mig ur sängen en dag medan jag pratade i telefon bara slocknade det, var nog några dagar före BIM men om det verkligen hade med graviditeten att göra går ju inte säga säkert.

Illamåendet har jag kännt av sen någon vecka efter BIM båda gångerna men då är jag otroligt känslig för grav-hormoner och åkt på hyperemissis också, dvs spytt 10-15ggr/dag i princip hela graviditeterna (eller ja än så länge är jag i v18 med syskonet och kräks fortfarande men är inne i en lugn period)

Lycka till med ivfen, hoppas det tar sig första gången, fick ni några frysisar också?
  • drömmaromsmått
    Memsan83 skrev 2012-09-04 14:09:17 följande:
    Drömmaromsmått: oj, hoppas att jag slipper dina graviditetskänningar!:)

Jo, vi fick tre till frysen, men hoppas ju såklart att detta tar sig, är det någon som vet hur tidigt man kan testa? Har för mig att medans man tar progestronet att det kan bli missvisande?

11 dagar efter ägglossningssprutan, fåse blir det rd 8 om jag inte minns helt fel, min mens brukade alltid komma runt rd12 när vi gjorde ivferna.
  • drömmaromsmått
    Lollan2012 skrev 2012-09-04 22:09:47 följande:
    Alltså hjälp!!! Har gjort min andra insemination och har varit så sur för att jag känt att mensen är på g. (BIM imorgon). Tog nu ett ägglossningstest (hade inga gravtest hemma) och det visar starkt plus! Kan det vara mensen som spökar? Ovitrelle? Eller är det helt enkelt kanske....?

Overallen är det inte den ska ha gått ur kroppen nu, äl test kan ju visa positivt innan mens och för graviditet bästa är att ta ett graviditetstest.. lycka till :)
  • drömmaromsmått

Hoppas ett av äggen är ägget med stort Ä!
    Jag inseminerades på 3ägg sist och två tog sig, dock så slutade ju en växa tidigt och tillbakabildades sk vanishing twin syndrome =( 

• drömmaromsmått
    LiveYourDreams skrev 2012-09-07 17:39:58 följande:
    Jenniekk: när e det dags för er? Tack för lycka tillet. Behöver alla jag kan få just nu. Drömmaromsmått: ja det hoppas jag med! Inte hört om det du skriver om.. Händer det tidigt då?

Det händer rätt tidigt och kroppen liksom absorberar tvillingen som inte är levnadsduglig, tror det är så vanligt som att var femte tvillinggrav slutar så om jag inte minns fel, har även hänt min syrra och en kompis...
  • drömmaromsmått
    baby Pyk skrev 2012-09-24 14:53:48 följande:
    Idag plussade jag!! Efter två och ett halvt års kämpande, säkert tio pergotime kurer, två inseminationer och en himla massa tårar.. Nu ber jag till högre makter att vi får behålla det❤

GRATTIS!

• drömmaromsmått

Läste också det där och den logiska tanken skulle ju vara "Okej Embla blev till då men skulle vi varit ett av paren så skulle vi blivit informerade" istället tog hormonerna över och jag satt och hade smått panik tack och lov hade CFC skrivit ut på sin hemsida att de inte använt den donatorn.

Jag tror att det handlar mycket om själva spermabankerna och deras penningalystnad, annars hade de ju aldrig ens fortsatt kränga den där donatorns spermier trots att de fått veta om sjukdomen och de hade ju kunnat sluta sälja sperman när gränsen var uppnådd ändå fortsatte de tills nästan det dubbla antalet barn blivit födda, kan ju i och för sig handla om att vissa köper på sig strån och använder till syskon men så stort antal kan det ju knappast vara som gjort så...  

Visst är det 6 barn per donator i sverige som gäller med en viss modifikation, för man får väl skaffa syskon även om donatorn gett upphov till max antal barn, eller är det kanske barn i 6 familjer i sverige? har för mig jag läst siffran 6 i alla fall, kan vara helt ute och snurra nu.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012