Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

MariaaG skrev 2012-05-15 17:53:56 följande:
    Drömmaromsmått: din resa fram till första barnet låter som min, jag har ju inte fått något barn än men om det lyckas nu eller nästa så....
    Trist med dålig känsla efter läkarbesöket. Hatar när man känner att de bara vill att man ska skynda sig och gå därifrån. 

Jag och kvinnokliniken här har aldrig varit sams så dåliga känslan har allltid funnits där förutom sista tiden när jag fått en ny st-läkare som varit underbar, när vi fick utredningen 2006 visade spermieproverna på nedsatta spermier, i våra journaler från den står det att vi har "goda förutsättningar till graviditet" 2007 ringde en överläkare till oss för att göra en koll av hur det gick sen säger hon "Ja med tanke på din ålder och hur länge ni försökt så kan jag säga att ni kommer inte bli gravida men tyvärr ingen remiss än eftersom du är så ung"

Annars brukar man släppa igenom dem som har påvisade fel, vi valde att flytta eftersom hjälpen man får här är patetiskt liten 1 ynka försök i Umeå, så vi flyttade till västra götaland och när vi äntligen fick den där jäkla remissen och blev skickade dit hade min mans prover blivit ännu dåligare och på provet på su hittade de bara 8000 spermier.

Gjorde icsi båda gångerna, fick ut 9 ägg varje gång och varje gång blev bara ett befruktat och ingen graviditet, ena gången hade vi även dålig celldelning på ägget som blev befruktat.

Som jag förstått det brukar man peka på kvinnan om det inte går med icsi men nu sa läkarna att det nog berodde på spermierna, ibland kan jag undra om de har rätt eller om det är så att det finns problem med äggen också eftersom det inte händer något. (fast jag vet att det kan ta tid)        
  • drömmaromsmått

Dessutom för att kasta lite mer skit på det här stället så räknas vi som privata här och får betala närmare 1000kr för undersökningar vid behandling, denna månad är det närmare 3000kr utlagt för kontroller.. i västra götaland fick vi betala samma taxa som alla andra.. 1000spänn för ett par minuter i gynstolen.. irritersamt.

• drömmaromsmått

Har varit in på kontroll nu och väntar på svar från cfc, blir nog spruta idag.
    Tyvärr var det för många ägg igen, fyra stycken på 18-20mm på höger sida och ett på 22,5mm på vänstersida eller om det var tvärtom.. det var nog tvärtom.
    Slemhinnan mättes idag till 10mm.. han måste ha mätt fel sist för 6mm med bara en dag mellan mätningarna känns extremt att den ska ha växt.

Så nu sitter jag och kikar på resor ned, synd bara att det går så dåligt med flyg till östersund det gör det lite trixigare.. eventuellt måste jag fundera på övernattning i stockholm eller danmark.     

• drömmaromsmått

Som varturnu skriver är det ett enkelt blodprov man lämnar på en viss cykeldag och som visar om kroppen släppt ägg. Mina tester såg bra ut men på cfc ger man hormon efter ett par misslyckade behandlingar även om man har egen ägglossning. Tar föresten ovitrellen ikväll och insemineras kvart i tre på fredag, nu jäklar ska der baske mig bli minst en unge i magen, speciellt med alla äggplock jag måste göra iom för mycket ägg

• drömmaromsmått

Funderar på om jag blev inseminerad på tre ägg, tror varken läkaren eller jag tänkte på att det bara fanns tre på vänster sida, i onsdags så svenske läkaren att det sätt fyra där, fast han kan ju sett fel.. var inte så bra på det där. Ett på vardera sida lämnades och två blåsor tömdes, sitter på tåget från Arlanda nu, imorgon firar vi femårig bröllopsdag hoppas vi får en bra present om två veckor :)

• drömmaromsmått

Yes äggen brukar gå upp till 23mm innan de släpper så det var slemhinnan som var 8mm =) Ja tänk om vi kan få en tokplussar månad, jag hoppas på ju att något/några av mina två (tre?) ägg har blivit befruktade nu och är på väg till en mysig plats där det vill bli en (helst två) bäbisar framöver.

• drömmaromsmått

[quote=65013691][quote-nick]MariaaG skrev 2012-05-21 17:52:44 följande:[/quote-nick]Tjuvtestade i morse, negativt. Nu mensvärk och det har börjat blöda lite. Skulle egentligen ha mes på torsdag så det känns som att det kommer extra tidigt för att visa hur jävla icke-gravid jag är. Ursäkta språket.[/quote Trist :( När vi gjort behandlingar har mina cyklar blivit mycket kortare, från 30 dagar till bara 25 dagar

• drömmaromsmått

Trist att höra att du fått mensen Längtan 30 =(

Själv är jag på ÄL+6 känner mig helt som vanligt, kanske mer nedslagen än vanligt och inställd på att mensen kommer komma om 6 dagar och inte ett plus. 
    På lördag har det gått tio dagar efter ovitrellen så då kanske kanske kanske att jag börjar tjuvtesta lite bara för att hålla mig nere på jorden lite och inte få upp hoppet allt för mycket.

• drömmaromsmått
    MariaaG skrev 2012-05-24 19:41:43 följande:
    Drömmaromsmått: du har ju tagit pergo, hur mår man? Känner man sig konstig?

Jag har inte kännt något speciellt när jag tagit mina kurer, kanske lite extra molvärk, det finns ju lite biverkningar men jag har aldrig råkat ut för någon av dem. (eller så är jag van vid starkare saker iom våra ivfer och märker inte fjuttiga biverkningarna från pergon)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012