Inlägg från: sockerpian |Visa alla inlägg
  • sockerpian

Vi som ska börja inseminera 2012

hahaha nej Längtan30...man slutar aldrig noja.

Efter 7 års försök och läsande om allt om barnlöshet känns det som om jag borde vara fullutbildad barnmorska nu.

har vänner som fått barn och inte har en aning om hur befruktningen äns går till i kroppen...en annan är ju så fruktansvärt medveten om allt!
    känns ganska fånigt att komma till mvc sen och bli upplyst om hur man ska leva och vad som är bra och inte..haha.

Jag gjorde ett vul efter mitt missfall och hon sa bara att hon inte såg något konstigt och att slemhinnan va tjock och fin?

• sockerpian

Duvan: tack...ja det va verkligen olyckligt...vi var sååå lyckliga och sen bara rasade alltGråter
    men ja nytt försök blir det i mars, vet inte riktigt när nästa mens kommer nu efter missfallet, men jag hoppas inte det dröjer för lång tid.
    De ville att jag skulle vänta på den och sen åka ner ägglossningen efter.

hur går det för dig?

kramarHjärta

• sockerpian
    Fröken Smilla skrev 2012-02-14 20:03:30 följande:
    Kram på dig.

Jag har också genomgått tre misslyckade försök, det sista försöket var tom en dubbelinseminering. Och jag fick flera gravsymtom, inklusive ett falskt positivt test. Tredje misslyckandet var riktigt hårt. För statistiken vill ju att jag skulle ha blivit gravid då.

Men man plockar upp sig från golvet till slut. Man ska bara tillåta sig vara ledsen först! Nu ser jag fram emot nästa försök, och håller tummarna för oss båda!
    Tack Fröken smilla, kram på dig med!
    Kan inte vara lätt att hålla modet uppe när man misslyckats 3 gånger, måste vara jättejobbigt! Men som sagt man kan ju inte bara ge upp, vad är alternativet liksom?
    Jag är lyckligt lottad som blev gravid direkt, men vad gör det när det ändå inte blir något...Jag tänker i bland att det vore bättre om jag misslyckats första gången i stället, men nu vet jag ju iallafall att jag funkar och att det kan bli något nästa gång eller åtminstone framöver. Det va underbart att få det där plusset och känna sig gravid...längtarHjärta

men nu väntar jag som sagt på mensen, så denna helg har jag tänkt att bara vara som vanligt och kanske dricka lite vin..det är jag värd eller 2 månaders torkaSkål

Håller verkligen tummarna för att du lyckas nästa gångSkrattande, när blir det?

kramar
  • sockerpian

Hej tjejer!
    nu är jag tillbaka efter mitt missfall, fick ta en paus från fl.
    men i dag ska jag till en zonterapeut som är känd för att hjälpa barnlösa kvinnor och i helgen kanske lördag eller söndag åker vi ner till storken för andra försöket=)

jag har följt er lite då och då här på tråden och håller tummarna för er alla!

hoppas snart få bli delaktig i symtomdjungeln igen=)

kram på er!

• sockerpian

tack tjejer Hjärta

va som sagt på zonterapi i går och det va häftigt, hon kände att jag hade aktivitet i äggstockarna, mer i den ena.
    hon sa att de jobbar i skift vilket va helt normalt om man va ung och frisk.
    hon sa att jag va lättjobbad och trodde absolut att jag hade goda förutsättningar för att bli gravid igenGlad.

ältesten va negativt i morse..men ska det följa min normala så ska jag få ägglossning i morgon em-kväll, så söndag blir det förhoppningsvis bilresa över bron....tur man har bropassGlad

vilka väntar på bim här?

kramar

• sockerpian

Sally cinnamon:

Zonterapi går ut på att terapeuten masserar och trycker på olika punkter och knölar på och runt fötterna, det hon gjorde på mig var att öka cirkulationen runt äggstockar och livmoder och förbereda slemhinnorna för bättre fäste. hon tryckte även runt mitt bäcken och halsen (sköldkörteln)
    hon drar ner spinalvätska från ryggmärgen ner mot livmodern så den får mer av den näring som behövs där. man har tydligen den mesta och bästa näringen för kroppen i ryggmärgsvätskan...

en del säger hokus pokus, men jag tycker hela grejen känns ganska logisk..allt hör ju samman i kroppen.

Man ska väl prova alltSkrattande

• sockerpian

jenniekk: kan det inte vara en nidblödning då? jag hoppas=) kramar på dig!

idealisten i mig: jag har bara fått akupuntur när jag haft ischias..inte skönt, men zonterapi kan jag verkligen rekommendera, hur gött som helst =)

visade negativt på äl-testet i morse...men i kväll tror jag det slår om=) hoppas!

• sockerpian

hemskt ledsen för din skull jenniekk...tillåt dig vara ledsen nu, du mår så småningom bättre och då försöker ni igen..låt det ta tidHjärta styrkekramar

Ingen 1: är det det som kan hända om man blir stimulerad med hormoner? Beklagar verkligen!
    En månad hit eller dit säger en del...men det är ju faktiskt ett rent helvete att vänta på nästa gång, känns som man inte kan leva i nuet liksom. kramar

• sockerpian

jenniekk: ja hur hade vi överlevt utan varandra och familjeliv...här får man alltid hjälp och svar på sina frågor och inte minst allt stöd och pepp=) det är helt priceless.

testade mig kl 18, fortfarande negativt på ältestet

ska testa vid 11 tiden och sen väntar jag till morgonbitti vid 7

så det kanske inte blir danmark förrän måndag.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012