Vi som ska börja inseminera 2012
Hej Martini: Ni kan absolut begära ut era provsvar och sedan ta kontakt med en privat klinik, man får ju betala för sig, men det är det ju värt..väntan är ju fruktansvärd!
Hej Martini: Ni kan absolut begära ut era provsvar och sedan ta kontakt med en privat klinik, man får ju betala för sig, men det är det ju värt..väntan är ju fruktansvärd!
Binaaa: ja men va bra!!! har du blivit vaccinerad så finns det i din vårdjournal...bara skriv dit och begär ut dem vetja (du får ett intyg på att du är immun)
Lycka till
Frankie86: 3 dagar i rad? är det vanligt? på Storkklinik tyckte de det räckte med en gång, men jag kan känna att jag gärna gjort en dagen efter med eftersom donerad fryst bara lever 24 timmar.
Håller verkligen tummarna nu alltså, det måste ju bara bli en befruktning av det...
själv ska jag testa nästa fredag, den 27, men jag har nog aldrig känt mig mindre gravid, har ju mer symtom innan vanlig mens.
lycka till
Sunsed: nu är det bara några dagar kvar...jag vaknar varje morgon och hoppas att jag ska känna något, lite illamående lite värk...men nix inte ett skit
Men jag hoppas så innerligt att jag inte är så känslig mot hormoner.
Jag va gravid för 9 års sen och då va det ända symtomet att jag fick springa och kissa konstant, men då ville jag ju inte bli gravid så jag vet inte om det fanns symtom som jag inte tänkte på.
känner du något i dag?
Binaaa: du är i samma sits som jag var innan äl...trodde aldrig jag skulle få proverna i tid.
Det du ska göra är att skriva ett brev och posta till din gynmottagning, där ska stå att du vill ha kopior från din vårdjournal, labresultaten på proverna. glöm inte skriva dina personuppgifter och din adress.
Du får inte ut dina labsvar genom att ringa eller besöka dem privat, du måste skriva ett brev eftersom det är skyddat material enligt lag. sköterskorna kan råka illa ut om de skulle skriva ut dem till dig...jag vet det är skitlöjligt, men sån e lagen.
vad gäller klamydiatestet så kolla så de verkligen tagit det på dig...Jag tog förgivet att de tagit ett sådant på mig eftersom jag gjort en utredning, men så va inte fallet, de sa att det inte va obligatoriskt...vilket är helt knas=(
Jag åkte ner till gyn helt rasande begärde att de skulle ge mig ett test och jag fick en topps och en mugg, gick in på dass, tryckte upp toppsen o snurrade, kissade i muggen o vips va de klart.
De skickade sedan provet till labbet och jag fick ett nummer och en web-adress som jag sedan skulle gå in på.
Det tog 3 dagar, sen fanns provresultatet på webben, bara skriva ut och scanna o skicka till storken.
försök att inte bli arg eller skäll, men se till att ligga på...för sköterskorna glömmer ju så fort de lagt på luren..
Du kan gå in på www.klamydiasajten.se och själv beställa ett hemmatest om du inte får en tid snabbt nog på gyn.
Hoppas jag kunnat hjälpa dig lite på traven, jag vet hur frustrerande det är att vänta på proverna när det är så akut
kram
en sak till, i brevet måste på understryka att du vill ha svar på anti-hbc, det ingår inte här i sverige utan är något som danmark vill ha. jag åkte ner i tro att alla provsvar va med på pappret, men det visade sig fel och det händer många tydligen...så glöm inte det.
Heja Binaaa...dött!!! bara ligg på o tjata, ring ring ring! det lönar sig, de är så jävla slöa!!!
När jag stampade in på mitt gyn oanmäld satt 4 sköterskor och skrattade vid en dator o kollade på ett klipp av något slag...tror du de skämdes eller haha
hahahaha inte dött......gött!
jenniekk: tyvärr e usel på danska, men han måste väl menat typ synd!