Vi som ska börja inseminera 2012
Vi fick en tjej i februari, snart 6månader. Tiden går fort <3
Vi fick en tjej i februari, snart 6månader. Tiden går fort <3
Grattis till er allihopa, som fått lr ska få snart!
Hej tjejer, är så nyfiken på hur det är med er nu för tiden, kanske fått fler barn osv? Vi ska eventuellt börja med syskonförsök i vår/sommar/höst och även om det hade varit roligt att följas åt på vägen vill jag inte riktigt ge mig in i nya trådar med folk jag inte känner. Har tänkt massor på er allihop och tycker att det vore jättekul att ta upp kontakten igen
Linnea jag tror att det är ett plus men jag hade väntat en dag eller två och tagit nytt test! Åh grattis Binaaa! Vad underbart
Håller med jenniekk! Har ni reserverat strån från donatorn ni använde?
Jag är i valet och kvalet om jag/vi ska köra på i maj eller vänta tills juni. Lika mycket kval inför uppstart denna gången, men det är väl inte enklare att vänta heller.
Grattis Smilla, tror att jag grattat dig i andra tråden men en kan aldrig säga det för många ggr!
Åh Linnea, megagrattis! Solklart plus!
Sally, ja det kommer jag ihåg, har ni många ägg i frysen (räcker iofs med ett hihi)...?Jag håller med dig, från början hade vi inte tänkt bry oss (kostar en del med förvaring och inköp) så vi köpte inga förrän ett drygt år sen så vi har bara 4 strån på banken, lite därför jag drar mig för att dra igång bebisverkstaden för tänk om vi inte lyckas på 4 försök. Nattammar fortfarande men vi har pratat hemma med blivande storasyster om att jag ska börja med medicin och att hon inte kan "tutta" på ett tag, får se hur det går - kanske blir ett slut på amningen för alltid iom att amningsuppehållet blir från imorgon tills jag har gjort positivt graviditetstest, känns fel att låta henne få amma ett par dagar bara för att sen sluta igen.. Beslutsångest deluxe, Dr Lars har mailat mig angående datum för VUL och insemination, iiiiihhh så nervöst! :-O
jenniekk: Vi gjorde DI på GynGrönlund, insåg under 2013 att reglerna ändrats och i januari 2014 tog jag kontakt med Dr Lars på GynGrönlund och frågade om donatornummer, fick det och kontaktade European Spermbank och köpte de fyra strån som fanns kvar från "vår" donator.
Tog kontakt med Dr Lars tidigare i veckan angående hormonbehandling mm, fick mens igår så ska göra ultraljud 6/5 och insem 8/5 eller 9/5 beroende på hur äggblåsorna ser ut på ultraljudet. Ska beställa leverans av strået till kliniken till 6/5 sa Dr Lars.
Sally, förstår dig! Jag slutade dagamma när vår tjej var lite drygt ett, sen försökte vi ta bort nattamningen men det gick hon inte med på så vi sköt upp syskonförsöken från i höstas till nu. Hoppas verkligen att det kommer funka även om vi inte slutat nattamma förrän imorgon typ. Känner mig så sjukt kluven för jag vet ju att hon älskar att amma.
På klinik?
Ok, vad härligt ❤ Grattis igen!