Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Linnea1986 skrev 2012-09-01 08:22:15 följande:
    Det verkade inte vara våran tur. Negativt test. Så bara invänta mensen nu :(
    Tills mensen kommer finns d hopp, håller tummarna att du bara e låghormonare som jag
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-09-01 11:06:48 följande:
    Mensen kom för en stund sen. Va gör man nu? Ska man be att få äggledarna spolade innan man försöker igen? Behöver massa tips nu!!
    Tråkigt att höra :( Har du inte gjort nån kontroll av äggledarna så kan d va en bra idé ja bara för att se om d finns nåt som stoppar upp men å andra sidan e d inte alla som lyckas på första försöket heller så d behöver inte alls betyda nåt..!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-09-05 09:25:11 följande:
    Sally: söt du är som tänker på mig! Har nu varit hos gynekologen (som efter han kört vulet kramade om mig för han va så glad att stimuleringen gått så bra haha) hade en äggblåsa på vänster som mättes till 22. Hade tre på höger som var 21, 20 och 16. Så väntar på svar från dr lars om det är för många. :/ hoppas verkligen jag får köra nu! Är supernervös :o
    Nope, d bör vara precis, för när jag gjorde mina vul tidigare sa Lars t mig att d va 3ägg runt/över 20mm som va ok. Håller tummarna, så spännande, snart dax för en tur ner igen då!
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-09-05 08:22:34 följande:
    ...och där kom mensen. :( Känner mig osäker på om jag orkar inseminera mer, börjar verkligen kännas hopplöst! Men vi får se vad SU säger. Kram och tack Jenniekk och Liveyoudreams för stödet, ni är gulliga. Lycka till idag på vulet, Liveyoudreams!
    Så ledsen för er skull att d inte funkade men jag håller tummarna att ni snart får komma t SU å göra antingen ivf lr ytterligare inseminationer, ni kommer få er bebis oxå!! Kram 
  • Längtan 30
    Lollan2012 skrev 2012-09-05 18:56:53 följande:
    Vill berätta att jag blev gravid på vår andra insemination!! Tog ett positivt test idag!! Det kan lyckas tjejer - fortsätt kämpa!! Nu hoppas jag bara att jag får behålla denna...
    Grattis, va underbart! {#emotions_dlg.flower} Hoppas allt fortsätter gå bra.
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-09-07 13:31:15 följande:
    Nu är jag inseminerad. Hade fem(!!) äggblåsor. Tre stora 24,5 23 o 22 som skulle släppa närsom en på 20 o en på 17. Han sa att risken för trillingar va en procent men risken för tvillingr va överhängande. Jag känner mest bara hopp att något av äggen ska va the one :)
    Åh, jag håller tummar å tår, denna gången går d vägen!!!

Ha en underbar helg alla härliga tjejer!!
  • Längtan 30
    baby Pyk skrev 2012-09-24 14:53:48 följande:
    Idag plussade jag!! Efter två och ett halvt års kämpande, säkert tio pergotime kurer, två inseminationer och en himla massa tårar.. Nu ber jag till högre makter att vi får behålla det❤
    Grattis!!
  • Längtan 30
    Fröken Smilla skrev 2012-09-25 16:46:27 följande:
    drömmaromsmått, det stämmer, det är 6 stycken i Sverige, plus ett syskon. Jag tror också de flesta kliniker som använt 7042 har kontaktat berörda. Vi får ju nu bara hoppas att så få som möjligt fått den hemska sjukdomen, och kanske det hela medför något gott. Det verkar ju som att Danmark dragit åt sig öronen och kommer säkerligen kontrollera detta mycket mer!
    Hur kan du numret på donatorn, sa dom d på nyheterna lr va d väninnan? Jag skrev iofs ner numret på vår donator å har inget hört fr dr Lars heller fast blev lite skraj en stund ändå.
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-09-27 11:37:19 följande:
    Då har vi lämnat dansk mark och ett nytt försök... Allt såg bra ut på vul, follikeln va 22 mm och slemhinnan 8mm.

Nu är det bara o vänta...
    Åh, jag håller tummar å tår för att d går vägen denna gången! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Linnea1986 skrev 2012-10-15 21:35:31 följande:
    Det gick jätte bra, allt såg jätte bra ut, så nu e de bara de här jäkla väntan innan man ska testa..
    Håller tummar å tår att d tagit sig
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012