Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

sitter här å e alldeles pirrig i magen, dom ringde fr SU för en halvtimme sen å vi fick en återbudstid imorrn förmidda! ja som e mitt i pergokuren å allt, gaaah!

helt otroligt, fast ja får se va som händer nu rent praktiskt, antar vi ska godkännas av kurator osv å inte får komma för insem förrän i höst..men ska bli spännande att höra va dom har att säga..

hoppas alla har en skön eftermidda! kram 

• Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-05-30 16:42:06 följande:
    Jag kan då leva på det hoppet kanske. Testade ju negativt igår morse med ett testa tidigt test från cb. Inte ens ett spökstreck.

bim i morgon. bara att vänta och se.

Jag har redan bokat tid för informationsmöte för IVF. vi ska få komma den 21 juni och planera inför hösten. Så om jag inte är gravid denna gången så blir det förhoppningsvis äggplock augusti/september :)

Jag är faktiskt lycklig över att vi bestämt oss och kommit igång :)       
    ja håller tummar å tår, antingen att du plussar i dagarna lr att tiden fram t aug/sept går fort! Hjärta
  • Längtan 30
    SnorkFröken01 skrev 2012-05-30 17:11:34 följande:
    Grattis! Jag håller tummarna för att det blir bra besked!
    Tack så mkt!! Känns overkligt, har ju hela tiden räknat m tidigast i sept eftersom dom sa i våras att väntetiden drygats ut. Antar iofs att dom ska ha semesterstängt i sommar nu, men får se va dom säger..Lovar att skvallra!
    LiveYourDreams skrev 2012-05-30 17:20:46 följande:
    Längtan 30: när började ni köa på su? Grattis!
    Tackar hihi. Vi sattes upp i kön 12/6 (2011) tror ja att d va, i början av juni vet ja iaf. :) Hoppas dom säger att väntelistan e kortare nu, å att ni snart blir kallade oxå!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30

Liveyourdreams ; så lite så! Kristina som ringde sa att dom fått återbud som sagt å att vi va nästa på listan, håller tummar å tår att vi kommer igång på SU m våra respektive så snart som möjligt. Förstår att d vore skönt att slippa åka t Dk igen, känner ungefär likadant, fast vi bara varit iväg en gång.

• Längtan 30

Ja å sambon träffade en dr Lena, som va ganska sträv å tråkig - hon höjde på ögonbrynen när ja nämnde att ja blev påkörd i tonåren å har men av den så sambon fyllde snabbt i att d inte e nåt som märks, förutom värken då, men hon undrade ändå om ja funderat över att d e jobbigt att va förälder (vilket ja gjort miljontals ggr dom senaste 16åren) å lessen/irriterad som ja blev sa ja bestämt att ja har vart moster i 22år å faster i 7år, haft syskonbarnen själv i långa perioder, så även om ja inte e förälder sj har ja iaf sett dom flesta delarna av d. 

Nu e d danmarksförsök nästa vecka nån gång medans vi väntar på tid t kuratorn men vi får inte börja förrän i aug/sept (om d inte tar sig på dk-försöket) om/när vi blitt godkända..

Vi träffade en jättehärlig barnmorska, Kristina å hon lät mig prova att sticka mig i magen eftersom ja kommer att få anv gonal-f injektioner + pergo när vi ska inseminera. 

LiveYourDreams; Kristina sa att väntetiden gått tbax t ett år nu efter att donationsteamet tagit över nybesökena...så då blir ni nog kallade i aug lr när ni nu sökte? Vi fick ju komma dit efter ca 50veckor.

Tröttsamt att d ALLTID e nya/andra läkare å bm man träffar när man åker t Reproduktionsmottagningen, men den enda "dåliga" ja träffat på e Lena, hoppas verkligen vi slipper henne.. 

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-05-31 15:21:49 följande:
    Längtan: spännande! Tack för infon. Då blir vi nog kallade i slutet av augusti :D vad tråkigt att ni fick ett sånt bemötande. Hoppas ni slipper henne i framtiden då.
    Så lite så! Håller tummarna! Tack, d hoppas vi oxå helt klart..!
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-31 20:20:13 följande:
    Är det någon som har ett tips på en bra gynekolog i Göteborg där man kan få en snabb tid för vul?
    Har ringt runt lite idag men ingen som kan göra detta...börjar bli lite stressad..
    gynekologmottagningen nordstan (031) 7116620. har dock bara telefontid mån-tor kl 8:00- 11:30 å 13-14:30 så behöver du ett vul imorrn kan dom ju inte nås tyvärr. ja ska dit på månda morron, 2:a gången. kostar som ett vanligt läkarbesök men ja har frikort så d e gratis. dom e jättebra att ha att göra m!
  • Längtan 30

Förutom dom så finns ju IVF Nordic center å Mama Mia (Carlanderska) men dom kostar 1000:- å ja har dessvärre inte numret kvar t dom.

• Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-31 21:55:37 följande:
    Tack för alla bra tips:)
    Jag skall på vul om ca 12 dagar så då skall det nog inte vara några problem att få tid på nordstan:)
    Är lite nervös bara inför hormonbehandling, men det är fantastikst att ha er tjejer här och prata med{#emotions_dlg.flower}
    Hoppas verkligen jag det danska receptet fungerar på apoteke nu, Jag skall ju börja kuren på söndag och hinner inte till en svensk läkare för att få ett svenskt recept...
    Gå t ett Cura apotek (på ICA) om d vanliga protesterar för ja fick inte hämta ut mina mediciner där men på Cura förklarade apotekaren att dom (alla apotekare) e skyldiga att ge en mediciner som skrivits ut i ett annat EU-land, Pergotime å Ovitrelle e dessutom jätteenkelt sa hon eftersom dom heter samma i DK å Sverige.
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-31 22:18:15 följande:
    Åh tack snälla, nu känns det mycket lugnare för migSkrattande
    Det blir Cura apotek imorgon efter jobbet!
    Så lite så vännen, lycka t nu!!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012