Inlägg från: LiveYourDreams |Visa alla inlägg
  • LiveYourDreams

Vi som ska börja inseminera 2012

Är så glad! Fick receptet idag, o det va inga problem alls o hämta tabletterna o sprutan e beställd :)

• LiveYourDreams

Sally o linnea: håller tummarna stenhårt för er!! Längtan: tack vännen, du är så snäll! Va beredd på o ta striden men det gick hur smidigt som helst. Förklarade iof såfort ja kom fram att jag hade ett utländskt recept oså. Typ lovprisade tjejen innan jag gick sen :D så idag e cykeldag 3 så nu ska jag ta tabletterna. Ska läsa lite om dem först bara. Man kan väl ta dem närsom på dagen? Imorgon ska jag ringa o boka ultraljudstid med. Hoppas det går smidigt annars får jag ringa dem du vart hos längtan. Förresten, vet någon hur många äggblåsor som e max i danmark? Här får man ju max ha två i sverige o det har jag ju haft av mig skälv ganska ofta..

• LiveYourDreams

Två per dag :) tack så mycket för dina svar längtan :)

• LiveYourDreams

Fått svar från dr lars. Man får ha max 3 äggblåsor över 17mm hos dem vid hormonbehandling. Ifall någon annan också undrar :)

• LiveYourDreams

Har bokat ultraljud för cykeldag 12. Fick dra en nödlögn om att vi redan går på su. Hoppas det går bra ändå ;) hur måna timmar efter sprutan har ni inseminerats? Läste att det skulle va 36 timmar någonstans..

• LiveYourDreams

Håller tummarna stenhårt sally! För dig med linnea :)

• LiveYourDreams

Tyra: men nej :( håller tummarna för att de går bra!! Kram

• LiveYourDreams

Sally: hoppas det beror på något annat! Hoppas så för er tur nu!

• LiveYourDreams

Linnea: usch, vet att det är tungt, men det e bara o försöka igen! Hoppas att det går bättre nästa gång. Kraaaam

• LiveYourDreams

Här är pergotime kuren slut. Spänner lite över äggstockarna då o då annars har det gått smidigt. Väntar på ultraljud nu på onsdag. Är supernervös för att ha blivit överstimulerad o inte kunna försöka denna månad :( tänker just nu mycket på hur många försök vi är villiga att göra o när det är dags att börja kika på andra alternativ. Någon som tänkt i samma banor? Dela gärna med er av era tankar, både ni gravida o oss längtande. Känner att jag behöver se lite hur andra tänker.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012