Vi som ska börja inseminera 2012
Tyra: hur går det? Sally: hur mår du?
Tyra: hur går det? Sally: hur mår du?
Sally: jag vet så väl vad du menar vännen. Jag hoppas verkligen att det är er tur nu. Det sliter ju så mycket att känpa i motvind. Hur lång är ivf kön då?
Som frankie vet ja att man kan åberopa vårdgarantin. Då måste man dock vara beredd att man kanske hamnar i umeå med vad det innebär :) har fått tid för uppstartsmöte i danmark så vi räknar med att göra vår första ivf i november :)
Sally: nä. Är färdig med insem nu. Känner att jag verkligen vill ha barn, men vill gå på ivf. Chansen för mig känns större där. Sen är det dyrt o ja vi får ta ett blancolån. Men jag har ärligt inte lust att vänta mer nu. Så nu ska jag bara hitta någon som kan skriva om recepten, sen kör vi :)
Sally: precis. Måste vara en svensk doktor/gyn som skriver ut receptet om det skall vara giltlgt o gå på högkostnadsskyddet. Annars blir det dyyyrt.
Sally: jag blir helt gråtfärdig! Åååh storaste kramen vännen! Finns här om du behöver prata.
Sally: åh vad jag lider med dig vännen :( vet såväl den känslan, tillåt dig o va ledsen o besviken o förbannad. Det e så jäkla horigt ( i brist på bättre ord..) stora kramar!
Jenniekk: ingen alkohol o ingen träning mer än promenader o inga varma bad eller besök på simhallen. Har läst mycket om insem på amerikanska sajter o det är de dem rekomenderar. Men vem vet. Funkade ju inte ändå för mig ;)
Jenniekk: hoppas det är av andra orsaker vännen. Tyra: vet inte om vi räknas tilö många? Har gjort fyra. Känner själv att det inte är många eller få. Ingen förklaring. Men 60% är gravida på de 4 första försöken o 80% efter 6e. Något sånt. För resten går det inte. Personligen tror vet jag att mina ägg släppt väldigt sent så tror det är mer en fråga om timing. Tror det är så allmänt med. Skönt att allt såg bra ut :)
Linnea: nej tror bara de tar danska :)