Vi som ska börja inseminera 2012
Grattis Binaaa! Hade du några tecken på att det skulle lyckas innan du gjorde testet?
Grattis Binaaa! Hade du några tecken på att det skulle lyckas innan du gjorde testet?
Vågar knappt tro det, men vårt senaste o 4e insem.försök verkar ha fungerat, skulle haft mens för en vecka sen och gjort positivt grav.test :)
Trots att jag inte trodde det fanns mycket hopp när äggblåsorna verkade så små vid insem så fanns det alltså en chans! Så ge inte upp hoppet tjejer! Jag hade nästan släppt tanken att det skulle fungera och googlade ivf och adoption.....
Ett tips:Jag gick till en tjej som utövar "healing" när jag mådde som sämst efter 3 misslyckade försök och tror det haft en positiv inverkan, hon har hjälpt mig att bli mer balanserad och mindre stressad i kropp o själ, har mått bättre senaste försöket trots att jag inte visste hur det gick förrän nyss. Detta senaste försök gjorde vi även insem. två dagar i rad och provade en ny donator.
Tack för alla frågor och funderingar man fått läsa och dela med sig av här. Jag håller alla tummar och tår för fler plus!
Grattis Tyra Paloma! Härligt att lyckas på andra försöket! Ni som gjort stimulerade försök i danmark, var har ni fått göra VUL? I sverige? Danmark? .... så ni vet när ägglossingssprutan ska tas?
Tänker på er och önskar er fortsatt ork att kämpa på Håller tummarna!
Hade missat nyheterna ang. den danska donatorn med sjukdomen.. och vad jag hann tänka många tankar innan jag hann in på mailen och kollade numret på vår donator och kunde pusta ut. Gick in på nordiccryobanks hemsida och vidare till ngn donatorlista, tänkte man kunde läsa igen om den donatorn (anonym) vi valde, längd, blodgrupp etc. Men med bara donatornumret kunde jag inte utläsa mkt i deras lista... Eller har någon lyckats? Av ren nyfikenhet, fanns Gyn Grönlund med på listan (som visats på nyheterna) med klinikerna som använt den "sjuke donatorns" sperma?
Jennie KK: Vid våra första försök levde jag som vanligt...Har dock aldrig varit någon kaffedrickare. Men ju längre tiden gick desto mer försökte jag tänka på att inte stressa (Full fart på jobbet oftast o sen vidare till hästen...Göra ingenting var inte min melodi ;)). Jag som tidigare red var och varannan dag red inte from 3e insem. tills förrän jag gjort testet/mens kom och sen jag blev gravid har jag inte vågat heller... (skumpigt..) Men det finns ju dem som rider fram tills de föder i princip så vad vet jag? Gick dessutom till en kvinna som utövar healing då jag mådde som sämst och jag har svårt att beskriva hur det funkar, men hon fick mig att känna mig lugnare och mer balanserad, inte lika ledsen och nere.
Vi har gjort insem. på Gyn Grönlund (medan vi väntade och väntade på RMC i Malmö). Håller med om att det går snabbt o lite "löpande band" över det, men du får kontakt och hjälp snabbt o de har öppet även på lörd om det behövs och vi har alltid blivit trevligt bemötta.
Grattis Linnea och fortsatt lycka till ni andra!
Hej Stegen! Vi har gjort donatorinsem på RMC Malmö, jag har också fått ha hormonstimulering trots att det " inte ska va ngt fel på mig" utan för att passa deras tider osv. Vid ett försök så hade bästa tid för insem. skett när de hade stängt pga helgdagar och då var deras alternativ att avbryta behandlingen och vänta till nästa passande cykel eller att "chansa" att insem lite tidigare än helt optimalt.. Så då valde vi att åka till Danmark som hade öppet när det var som bäst. Så roligt är det inte att ta hormoner i "onödan". VI har också haft olika läkare varje gång på RMC. Hör av dig om du undrar ngt o lycka till!
Grattis Stegen och fortsatt lycka till Liveyourdreams!