Vi som ska börja inseminera 2012
Längtan: kommer du ihåg varför apoteken inte ville ge dig medicinen o ungefär vad den kostade?
Längtan: kommer du ihåg varför apoteken inte ville ge dig medicinen o ungefär vad den kostade?
Drömmaromsmått: tack för jättebra svar :)
Inatt kom mensen. Det var väntat iom det negativa testet. Så besvikelsen blev inte lika stor denna gång. Men ändå, undrar hur länge man orkar detta. När ska man köra på ivf istället? Många funderingar.
Längtan: precis så jag tänker med. Vi ska köra ett hormonstimulerat. Det blir vårt sista inseminationsförök i danmark. Sen ska vi köra på på sahlgrenska när vi kommer fram. O plan c blir väl ivf i danmark. Skönt o få ventilera tankarna med någon. Kraaaam
Jenniekk: nummer tre. Men nu blir det inga mer ostimulerade försök iaf. Ni ska åka nu i sep va? Vilken gång blir det? Kram
Jenniekk: har det hänt ngt? För planen var väll september? Kram
Tyra: har läst en amerikansk studie att 70% är gravida inom 8 försök. Med marjoriteten på något av de första 4. Sedan går kurvan neråt och efter 8 planar den ut ordentligt. MEN: de finns ju den som blir gravida på 10 gången också. Vi kommer ha gjort 4 i danmark o sen får vi fyra på su. Funkar inte det så blir det ivf. Hade dock gått direkt till ivf nu om vi inte haft su försöken. Chansen e så mycket större att det tar sig med ivf ju.
Längtan: vet att de e väldigt restriktiva med ivfer men skall försöka iaf ta upp en diskussion. Får jag välja fritt går jag hellre på ivf än fortsätter på su med insem. Men som sagt de brukar inte ställa sig positiva till det :/
Jenniekk: vet precis hur du känner men tycker mariaag beskriver det bra. Man måste tro o hoppas att oavsett hur lång vägen är så slutar den med ett barn. Kraaam!
Har ett par här på middag. Har haft universums mensvärk o kräkts. de kommer o det första de säger är: vi ska ha barn! O jag är såå glad för deras skull. Men situationen blir så himla konstig. Åååh :(