Vi som ska börja inseminera 2012
Sally: är 15 minuter från helsingborg :) så idag klockan 12 är det dags :)
Sally: är 15 minuter från helsingborg :) så idag klockan 12 är det dags :)
Nu är jag inseminerad. Hade fem(!!) äggblåsor. Tre stora 24,5 23 o 22 som skulle släppa närsom en på 20 o en på 17. Han sa att risken för trillingar va en procent men risken för tvillingr va överhängande. Jag känner mest bara hopp att något av äggen ska va the one :)
Tack sally o längtan! :D
Jenniekk: ja han var inte superentusiastisk o påpekade noga att om detta ej går får jag bara äta enkeldos pergotime. Haha. Men eftersom ja ofta haft rvå av mig själv o det inte gått o att ja nu hade fyra minst som lär
Hinna släppa sa han att vi chansar. Han trodde dock mest på de tre största äggen, de var mest mogna :)
Jenniekk: när e det dags för er? Tack för lycka tillet. Behöver alla jag kan få just nu. Drömmaromsmått: ja det hoppas jag med! Inte hört om det du skriver om.. Händer det tidigt då?
Jenniekk: visst var det ingen fara :) japp dubbel är enligt dr lars standard i danmark :) för mig räcker det finfint med ett fästande. Bara något fäster :)
Sally: jag är i någonslags overklighetsbubbla. Känns som om vi aldrig varit iväg. Kanske e mitt sätt o förbereda mig ifall nyheterna inte är bra denna gång heller. Äter du dag 5-9? När ska du på ul? Hoppas på några finafina ägg! :D
Tyra: vad rar du är :) känner att tillomed ett enda barn känns så långt bort att det e svårt o tänka sig fler. Har du ockaå förlylningen som hår? Fyfan jag ligger däckad. Sally: men då är det dags för insem ganska snart då? Kul!! :D
Amanda: skulle rekomendera dig o vända dig till en privat gynekolog. Varför vill du kolla ägglossningen? I ostimulerade cyköar behövs det inte så länge du faktiskt har ägglossning. Det kan du checka med ägglossningstester. Dubbel insemination är inget vi valt men det där är ett personligt val. Chansen till graviditet i de studier ja läst ökar inte av en dubbelinsem. Samma med öppen eller stängd donator, det är ett väldigt personligt val hur man tänker. Men skall man inseminera i danmark skall man ha i åtanke att läkarledda kliniker såsom den vi valt endast har anonyma donatorer. Vill man a en öppen får man vända sig till en barnmorskeledd klinik,tex stork.
Sally: hur går det? Jenniekk: blir det ett försök i sep? Hur går det med lchf? Kramar