Inlägg från: jenniekk
|
-
-
Duvan:
-
Grattis till nya pluss i tråden!
Här verkar det som att kroppen hoppar över mens denna månaden. Skulle haft beräknad mens förra onsdagen och hade då även mensvärk. Sen inget mer. Idag har det bara kommit lite brunt. Har antagligen inte haft någon ÄL denna månaden så därför ingen mens.
Vi pausar ju fortfarande så ingen paniik just nu. Vill bara inte ha menskrångel med efter att haft den som en klocka,
Någon med liknande erfarenheter? -
LiveYourDreams skrev 2012-07-16 20:18:46 följande:Jenniekk: kommer du ihåg att vi ju skulle åkt i slutet av april men äl kom aldrig trots test? Fick mens tillslut men då hoppade min kropp över det tror jag :)
Ja just det! Hoppade mensen över hela månaden eller blev den bara försenad? Hur har din mens varit därefter, regelbunden?
Fick tillslut mens på dag 36 istället för normala 29 dagar. Antagligen ingen ÄL denna månaden så därför förlängd cykel. (har inte äl testat denna månaden) Har haft mensvärk som vanligt nu och blöder rikligt, något mer än vanligt. -
Hoppar verkligen att det blir er tur att lyckas nu!Sally Cinnamon skrev 2012-07-21 11:06:57 följande:
Börjar ÄLtesta igen i början av nästa vecka. Så nytt försök är på gång. Den här gången måste det funka för nu orkar jag inte mer!
Hoppas du får en riktigt vilsam och härlig semester.
(och vår också då vi startar igång igen) -
LiveYourDreams skrev 2012-07-21 15:40:27 följande:Jenniekk: är ni pågång igen? Här väntar vi på mensen :p har aldrig längtat så mkt efter den tror jag :) för oss blir det dags o åka runt 10e augusti tror jag :)
Vårt nästa försök blir väl i sep tror jag. Ska se hur menssykeln blir nu och sen har jag inte möjlighet att ta ledigt från jobbet nu i aug.
Har ätit enl Lchf nu under semestern och ska fortsätta såklart... Allt i hopp om att förbättra våra förutsättningar.
Är VÄLDIGT RÄDD för att misslyckas igen... Försök 6... -
LiveYourDreams skrev 2012-07-22 09:41:41 följande:Jenniekk: hjälper lchf för fertiliteten? Eller är det mer en ändring av livsstil? Det förstår jag att du är. Kan inte säga så mkt mer än att jag håller alla tummarna för dig. Kraaaaaam
Äter enligt Lchf för att förbättra mein livsstil och då förhoppningsvis även fertiliteten. Om jag förstått rätt så minskar denna kost insulinpåslaget- vilket kan göra att testosteronet minskar- vilket ger starkare ägglossning. Kanske någon annan som kan mer om det?
Annars så får det mig iaf att minska i vikt vilket är positivt för fertiliteten... -
Sally Cinnamon skrev 2012-07-22 10:17:26 följande:
Förstår precis. Känner samma inför vårt försök #5. Skräcken att det kanske aldrig kommer att hända. Kram. (Nu jävlar!)
Finns inget mer att göra än att försöka igen... Gör ni vul inför insem så ni vet att förhållandena ser bra ut? (har säkert ställt frågan 100 gånger men glömt... ) -
Har haft 2 olika donatorer på våra 5 försök... Kanske inte varit en god taktik?? Läkaren har inte heller uppmuntrat till byte...LiveYourDreams skrev 2012-07-22 10:31:16 följande:Ni som har misslyckade försök bakom er: hur ofta bytte/byter ni donator?
-
LiveYourDreams skrev 2012-07-29 14:32:09 följande:Kollade precis gyn grönlunds hemsida. Har de höjt till 2300 per insem nu? Har för mig det va 2200 innan..
Ja det har de gjort! Men de har även nu ett rabatterat pris om man gör 2 inseminationer under en cykel... Dags snart? :)