vårturnu skrev 2012-06-22 21:21:35 följande:
Var o gjorde vårt fjärde insem.försök idag, men blev fundersam när vi kom hem, största äggblåsan var bara 17 mm o den andra största 13.. Fast gyn sa att om slemhinnan såg bra ut så spelade det inte så stor roll, hoppas han har rätt... Vad har ni andra haft för äggblåsestorlek vid inseminaiton?
Jag har bara använt hormonstimulering en gång tidigare och idag hade jag inte alls lika ont i magen som sist av ovitrellesprutan, Kan man veta att ägglossning verkligen sker (vid insem. hade inte äggblåsan släppt) o kan det vara risk att ägglossning sker naturligt innan man hunnit ta sprutan? I sverige säger de att jag ska ta ovitrelle 24 h innan insem men i papperna från danmark stod det att man tar den kl 21 på kvällen. Det verkar skilja sig åt en del i dosering och val av medicin sverige/danmark märkte jag idag... Fast denna cykel påbörjades i Sverige så jag följde deras ordination.
Ni som varit hos Gyn Grönlund och använt hormonstimulering: tog ni bara pergotime och sen kollade av ägglossning själv med ägglossnignssticka eller ni åkte dit och gjorde ultraljud och sen tog otrivelle o åkte dit igen?
Många frågor som man kommer på i efterhand när man hinner hem o fundera...
Fortsatt lycka till allihop o glad midsommar!
Hej! Vi vår senaste insemination så var också min största follikel 17mm. Vi gjorde en dubbelinsemination den gången och vid vul och insem dagen efter så hade follikels spruckit... Men blev inte gravida... Detta va också på Gyn Grönlund...
Lycka Till!