• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Binaaa skrev 2012-06-06 14:10:53 följande:
    Fan fan fan!!!!! Nu kom mensen! 

Neeeej!! kramar Hjärta
  • jenniekk

Duvan: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!! WOW! Skrattande Härligt att se att det går att lyckas på "vår" klinik med! (om man (jag) nu tvivlade på det)

Detta var ert första försök med stimulering va? Minns du hu vul' et såg ut vid insem? Stl på folliklar? Hade de släppt?  

• jenniekk
    Längtan30: Härligt att allt gick bra igår! Hur kom det sig att han rådde er till att byta donator efter bara 1 försök?

Vi har försökt med 2 olika donatorer under våra 5 försök... Därför jag undrar... Och det bytet tog vi initativ till.   
  • jenniekk
    KRAM till alla er fina tjejer i tråden! Hjärta Vad gjorde man innan nätets tid? Då hade jag suttit här ensam med mina känslor och frågor. Har inga vänner (vad jag vet) med samma problematik som oss... 

De positiva beskeden i tråden ger mig hopp om att vi kanske bara haft otur än så länge. Att det finns hopp för oss också trots våra 5 misslyckade försök...
  • jenniekk
    Ingen1:  Förstår att du är förvirrad! Är ju inget man tror kan hända om mannen är steril! Men mirakel kan ske och det verkar ju som ni precis fått vara med om ett... Glad GRATTIS!!!

Duvan: Neej!! Hoppas att det inte är så... Hjärta
  • jenniekk

WOW GRATTIS Längtan 30 & MariaG!!!! {#emotions_dlg.laughing}

Var gjorde du din inseminatin MariaG? Vet ju var du gjorde din Längtan... {#emotions_dlg.smile}  

• jenniekk
    vårturnu skrev 2012-06-22 21:21:35 följande:
    Var o gjorde vårt fjärde insem.försök idag, men blev fundersam när vi kom hem, största äggblåsan var bara 17 mm o den andra största 13.. Fast gyn sa att om slemhinnan såg bra ut så spelade det inte så stor roll, hoppas han har rätt...  Vad har ni andra haft för äggblåsestorlek vid inseminaiton? 

Jag har bara använt hormonstimulering en gång tidigare och idag hade jag inte alls lika ont i magen som sist av ovitrellesprutan,  Kan man veta att ägglossning verkligen sker (vid insem. hade inte äggblåsan släppt) o kan det vara risk att ägglossning sker naturligt innan man hunnit ta sprutan? I sverige säger de att jag  ska ta ovitrelle 24 h innan insem men i papperna från danmark stod det att man tar den kl 21 på kvällen. Det verkar skilja sig åt en del i dosering och val av medicin sverige/danmark märkte jag idag... Fast denna cykel påbörjades i Sverige så jag följde deras ordination.

Ni som varit hos Gyn Grönlund och använt hormonstimulering: tog ni bara pergotime och sen kollade av ägglossning själv med ägglossnignssticka eller ni åkte dit och gjorde ultraljud och sen tog otrivelle o åkte dit igen?

Många frågor som man kommer på i efterhand när man hinner hem o fundera...

Fortsatt lycka till allihop o glad midsommar!

Hej! Vi vår senaste insemination så var också min största follikel 17mm. Vi gjorde en dubbelinsemination den gången och vid vul och insem dagen efter så hade follikels spruckit... Men blev inte gravida... Detta va också på Gyn Grönlund...

Lycka Till!  
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-07-03 19:26:02 följande:
    Jenniekk: e du kvar? Hur går de för er? Smilla: läser du fortfarande? Hur går det me din nye kille? :)

Jag är kvar! Läser sporadiskt då vi har paus över sommaren. Glad Har ni paus med?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012