• Novallie

Hur många barnböcker har ni?

vi har nog till vår tvååring nog cirka 300 stycken, inne på två och en halv hyllplan med barnböcker, merparten köpta på loppis och liknande, så de är begagnade. mannen klagar på att vi har som ett bibliotek. Sen så har vi nog närmare ett par hundra barnfilmer, både vhs och dvd.

Så undrar hur många böcker/filmer har ni?

H född 091017
  • Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?
  • La Lola

Böcker....ett 30-tal kanske och filmer...kanske en 15 st.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Novallie

Oj, det var nog färre än vad han fick ärva ifrån mig och mannen... Böcker alltså.

H född 091017
  • Nyfiken gul

med tanke på att vi har många barn och barnen spridda när dom är född så orkar jag verkligen inte samla på allt skit. Böcker måhända är bra, men det finns gränser.

3-åringen har väl ett 50-tal böcker, filmer - inga eftersom jag anser att han inte ska titta på det än, det räcker gott och väl med alla barnkanaler i tv som snurrar.

Jag är själv bokmal och har ett välfyllt vuxet bibliotek men jag går gärna och lånar en massa barnböcker så slipper jag ha en massa drällande överallt.

och när sonen tröttnat på vissa böcker så skänker jag dom vidare till bättre behövande.         

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • MHM

Våra barn har nog 20-30 böcker. Varför ska man ha fler? När dom blir äldre och ska ha med mera text osv så rensas dom här småbarnsböckerna bort ändå. 

• La Lola
    Novallie skrev 2011-12-25 11:17:47 följande:
    Oj, det var nog färre än vad han fick ärva ifrån mig och mannen... Böcker alltså.
    Jag har bara sparat några få böcker sen jag var liten.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lumo

Kanske 40-tal böcker till sonen på snart 3 år. Varav hälften är så att säga bäbisböcker som numer är tråkiga.

• Havsjungfrun

Massor! Många från när jag var liten men även en del nya. Böcker kan man aldrig få förmånga av...

• Novallie

Det var nog inte jag som sparade på böckerna lalola utan min mamma och min svärmor de dök upp när sonen passade för böckerna.

När det gäller filmerna så tittar inte vi på barnkanalen, längre, utan vi väljer filmer själva som vi tycker passar.

Verkar vara lite dubbelt med om man har antigen väldigt många eller kanske nöjer sig med närmare 30 st. Tycker om och läsa för sonen så nog därför det blivit många.

H född 091017
Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?