• Novallie

Hur många barnböcker har ni?

vi har nog till vår tvååring nog cirka 300 stycken, inne på två och en halv hyllplan med barnböcker, merparten köpta på loppis och liknande, så de är begagnade. mannen klagar på att vi har som ett bibliotek. Sen så har vi nog närmare ett par hundra barnfilmer, både vhs och dvd.

Så undrar hur många böcker/filmer har ni?

H född 091017
  • Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?
  • Lena

10-15 filmer och 20-30 böcker. Det räcker bra känns det som.

• LA Woman
    MHM skrev 2011-12-25 11:33:03 följande:
    Våra barn har nog 20-30 böcker. Varför ska man ha fler? När dom blir äldre och ska ha med mera text osv så rensas dom här småbarnsböckerna bort ändå. 
    Jaha, skulle man bara räkna barnböcker i en viss ålderskategori, jag räknade in allt från de med väldigt lite text till de med mycket jag Mina barn älskar verkligen böcker och stora dotter är på biblioteket och lånar flera gånger i veckan. Vi är lediga nu i veckan och trots att hon fick fem böcker i julklapp så ville hon till bibblan och låna fler nu på lovet
  • Veladis

Skulle gissa på fyra hyllmeter ungefär, på två barn. Plus pekböcker etc i en låda på vinden. Vi älskar böcker och läser massor, hela familjen. Dottern lärde sig läsa som fyraåring, vår son är f5½ och hålelr på att knäcka läskoden nu. Då känns det bra att ha massor av böcker osm lockar! Vårt "bibliotek" består både av nyinköp, presenter, second-hand-köpa och ärvda böcker.

• Novallie

jag räknade nog mest småbarnsböcker överlag, inte bara pekböcker, sonen vill gärna att vi läser böcker som pettson och findus, halvan osv. böcker med lite mer text men också pekböcker. Men överlag bilderböcker kanske inte riktigt böcker med bara text.

H född 091017
  • La Lola
    Novallie skrev 2011-12-25 11:47:48 följande:

Det var nog inte jag som sparade på böckerna lalola utan min mamma och min svärmor de dök upp när sonen passade för böckerna.

När det gäller filmerna så tittar inte vi på barnkanalen, längre, utan vi väljer filmer själva som vi tycker passar.

Verkar vara lite dubbelt med om man har antigen väldigt många eller kanske nöjer sig med närmare 30 st. Tycker om och läsa för sonen så nog därför det blivit många.

Ok.
    Här läser vi varje kväll. Det är vi nöjda med.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lenora

Vår treåring har runt 100 böcker men då hatar jag bibliotek så vi köper alla böcker som vi läser.

• Elvis Mamma

Flera hundra, jag har 7 banan kartonger barnböcker sparade sedan jag var liten plus att vi köpt massor och sonen har även fått mycket böcker under åren, vi har dock inte alla böcker framme samtidigt men vi läser 1-2 böcker varje kväll å jag tycker inte man kan ha för mycket böcker!

• Archandra

Vet inte riktigt hur många barnböcker vi har. Dottern har två stycken 80 x 200 cm bokhyllor fulla med böcker. Dessutom har hon knappt 80 DVD-filmer.

• Tant Green

Kanske 100 böcker. Vi försöker hålla det på två hyllor, när hon får nya böcker skänker vi bort de hon vuxit ifrån (dottern är sex år nu). Vi går till biblioteket varje vecka också.

Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?