• Novallie

Hur många barnböcker har ni?

vi har nog till vår tvååring nog cirka 300 stycken, inne på två och en halv hyllplan med barnböcker, merparten köpta på loppis och liknande, så de är begagnade. mannen klagar på att vi har som ett bibliotek. Sen så har vi nog närmare ett par hundra barnfilmer, både vhs och dvd.

Så undrar hur många böcker/filmer har ni?

H född 091017
  • Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?
  • Lavish

Sen har jag iofs kanske 30 st tonåring- böcker typ gamla femböcker, Kulla-gulla med mera, som kommer från mitt eget flickrum, men de lär ju inte vara aktuella på ett tag..

• gullehjärtat

Ca 200 böcker? Och ca 40 filmer? Orkar inte räkna :) Hälften av böckerna har jag haft som liten, och hälften är nya. Filmerna är ganska många eftersom jag vill samla ihop alla AL-filmer och de mest älskade Disney :) Barnen är 3 och 1,5.

• Wilmis07

Har mycket böcker,ett hundratal kan jag tänka mig.Runt 80 dvd filmer.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Dr Mupp

Ingen aning, men ca 4 hyllmetrar med barnböcker är det och då är det allt från enkla böcker som Max och Vem-böckerna till kapitelböcker  som Harry Potter. Vi har fyra barn i åldern 2 till 8 år så då blir det ju många böcker i olika svårigheter. 

Filmer har vi också massor av är nog nånstans kring en 70-80 stycken.

Bara nu i julas fick de lite drygt ett dussin böcker och tre filmer. 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • gbgumman

Ganska mycket har båda. Men vi skulle inte behöva så mycket. Är bibliotekarie så vi provläser mycket nytt.

• Novallie
    hannispannis skrev 2011-12-26 08:23:42 följande:
    Ganska mycket har båda. Men vi skulle inte behöva så mycket. Är bibliotekarie så vi provläser mycket nytt.
    Yrkesskada nämen gillar man böcker och att läsa verkar det bli mycket även för barnen. Skulle gärna vilja få lite tips på nya böcker som är bra. Inte pekböcker utan böcker med en 4-5 meningar i. Blir lätt på biblan att man lånar böcker som man själv känner sig bekant med.
    H född 091017
  • Margarit

Ca 100 skulle jag tro. Sonen på 3,5 har några favoriter som han vill att vi läser om och om igen, så många ligger orörda länge innan det är de som blir favoriterna istället.

Filmer har vi väldigt få av, under tio.

• Viggo och pyrets mamma

Vi har nog kanske ett hundratal böcker och ca 40-50 filmer. Har alla filmer i digitalt format för att slippa att de tar plats i bokhyllan så det är lite svårt att uppskatta hur många filmer vi har. Har en son på 3,5 år.

-Mammas älskling 080425- - Lillgroda BF 120601-
  • LSalander

Oj, vi har inte så mycket böcker. Vi har inte plats för det. Men vi har kanske 30 st och så lånar vi ganska ofta på biblioteket. Vi har heller inte så mycket filmer pga platsbrist. Vi spelar dock in en del filmer på dvdn. Supersmidigt för oss som inte har så mycket plats och man behöver heller inte hålla reda på filmer/ fodral osv.

Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?