Inlägg från: Novallie |Visa alla inlägg
  • Novallie

Hur många barnböcker har ni?

vi har nog till vår tvååring nog cirka 300 stycken, inne på två och en halv hyllplan med barnböcker, merparten köpta på loppis och liknande, så de är begagnade. mannen klagar på att vi har som ett bibliotek. Sen så har vi nog närmare ett par hundra barnfilmer, både vhs och dvd.

Så undrar hur många böcker/filmer har ni?

H född 091017
  • Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?
  • Novallie

Oj, det var nog färre än vad han fick ärva ifrån mig och mannen... Böcker alltså.

H född 091017
  • Novallie

Det var nog inte jag som sparade på böckerna lalola utan min mamma och min svärmor de dök upp när sonen passade för böckerna.

När det gäller filmerna så tittar inte vi på barnkanalen, längre, utan vi väljer filmer själva som vi tycker passar.

Verkar vara lite dubbelt med om man har antigen väldigt många eller kanske nöjer sig med närmare 30 st. Tycker om och läsa för sonen så nog därför det blivit många.

H född 091017
  • Novallie

jag räknade nog mest småbarnsböcker överlag, inte bara pekböcker, sonen vill gärna att vi läser böcker som pettson och findus, halvan osv. böcker med lite mer text men också pekböcker. Men överlag bilderböcker kanske inte riktigt böcker med bara text.

H född 091017
  • Novallie
    hannispannis skrev 2011-12-26 08:23:42 följande:
    Ganska mycket har båda. Men vi skulle inte behöva så mycket. Är bibliotekarie så vi provläser mycket nytt.
    Yrkesskada nämen gillar man böcker och att läsa verkar det bli mycket även för barnen. Skulle gärna vilja få lite tips på nya böcker som är bra. Inte pekböcker utan böcker med en 4-5 meningar i. Blir lätt på biblan att man lånar böcker som man själv känner sig bekant med.
    H född 091017
  • Novallie

Ingrid böckerna och castor har vi aldrig läst.  Så kanske låna på bibblan och läsa. Siv wirséns böcker har jag bara läst någon, Benny köpte jag någon bok om för någon vecka sen men inte hunnit läsa den ännu men han verkar ju väldigt söt.

Sonen verkar ha flera favoriter, som Spöket laban, bu och bä verkar han också gilla, Ellen böckerna, men känns mest som att han gärna tar en trave och vill att vi ska läsa högt för honom. Då allt ifrån max-böckerna till barbapapa, pettson osv. Lilla prinsessan verkar han också gilla.

H född 091017
  • Novallie
    Regnig måndag skrev 2011-12-28 14:04:42 följande:
    Jag har ingen aning hur många barnböcker vi har men totalt ca 4000 böcker.
    Filmer under 100.
    4000 Förvånad finns det så många barnböcker?
    H född 091017
  • Novallie

jo antalet barnböcker men att någon skulle ha 4000 stycken hemma lät väldigt mycket men om det är med vuxenböcker med mera så är det inte lika farligt. 1 bokhylla kanske rymmer 500 eller något mer beroende på.

H född 091017
Svar på tråden Hur många barnböcker har ni?