Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

marla333 skrev 2012-02-20 20:52:25 följande:
    ringde bm telefonsvarare och undrade när remissen skulle komma. känns lite sent om man helst ska göra kub mellan 12+2 och 12+6 då jag är i 12+0 och ännu inte fått nån tid....
    är orolig att jag inte ska hinna ta det!
    måste ju veta vilken tid om det är under arbetstid...

fan att inget ska gå lätt! alltid måste man hålla koll och ringa och fixa, inget flyter på...

nån som har lite positiva grejer att komma med? 
    Du kan göra ultraljudet till 13+6. Jag kommer själv vara i 13+1 när jag gör min.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Vad ni är duktiga på att skriva, jag hinner ju bara läsa på kvällarna och ibland är jag för trött för att ens gå in och läsa

Jag lider med er som är så illamående, jag säger också det, spyr man så mycket som tio gånger om dan, då behöver man nog åka in till akuten och få dropp för att försöka få hjälp med att häva den onda spiralen som det blir. Jag fick dropp en gång på akuten och blev jag inlagd i två dagar och fick dropp och b-vitaminspruta i rumpan för att få ordning på illamåendet och det gjorde underverk för mig (då i v 19). Efter det mådde jag inte illa alls! Så begär hjälp innan det går för långt! 

Jag tycker definitivt att min mage kommit mycket tidigare än vid förra graviditeten, herregud jag var jättesvullen redan i v 6! Mammakläder har jag använt nästan sen dess tror jag, så mycket skönare och bekvämare (och jag hade ju kvar dem sen innan). Jag har tänkt vänta med att klä mig i tajtare kläder på jobbet tills vi varit på UL den 5 mars och sett att krabaten kämpar på där inne. På helgerna passar jag på att ha något tajtare på mig så magen får stråla i sin glans! På fredag ska vi till läkaren igen - jag har inte skrivit om det här men vi hade ett riktigt riktigt dåligt möte med vår mvc-läkare för ett par veckor sen! Usch jag blir arg bara jag tänker på det igen. Så vi begärde en ny läkare och fick en ny tid för att planera vår graviditet igen. Då kanske den läkaren kan lyssna på hjärtljuden om man har tur?? 

Vi har iaf blivit inbokade på flera UL nu, KUB den 5:e mars, RUL den 12 april, UL den 15 maj och UL den 5 juli. Kan bli ett UL mellan KUB och RUL också men det får vi bestämma själva sen om vi känner att vi behöver det. Känns iaf bra att ha lite hålltider i graviditeten. 

• Dag och natt
    StarStruck skrev 2012-02-23 18:37:13 följande:
    Hemma!
    Allt var jättebra, en väldigt livlig bebis, det tog 10 min innan hon kunde få en halvdan mätning:)
    Fortf samma vecka som jag trodde 12+6 :)
    Vad skönt!! Och kul att se bebisen
  • Dag och natt

Och vi var till läkaren i dag och fick också höra hjärtljuden! Blev så glad, 156 slag/minut! Vilken lättnad! Hjärta
    I morgon åker vi iväg på semester så det hade varit katastrof om vi inte hade hört något... Nu ska vi bara njuta!
    v 12+0 enl ÄL idag, (11+5 enl vul)!

• Dag och natt

Här är arbetsnamnet Pruttis (för att mamma pruttar så mycket när hon är gravid...)

• Dag och natt

Vad många som är från Sthlm plötsligt Solna här. Finns en annan tråd här på FL för oss som väntar i september och bor i Sthlm. Själv går jag hos Barnmorskorna Västermalm och har också alla UL på Ultragyn vid Odenplan.

Nu har vi kommit hem från fjällen! KUB väntar på måndag. Hoppas hoppas på bra resultat. 

Välkommen skoogish Det gick snabbt för er.  

• Dag och natt
    Takex skrev 2012-03-03 17:48:49 följande:
    Jag är från Solna :D
    Vet dock inte alls vilken mödravård jag kommer hamna hos när jag kommer till Sverige i sommar. 
    Vad roligt! Jag tog BM på Västermalm förra graviditeten då det var nära mitt jobb. Nu har jag bytt jobb men eftersom jag haft så bra kontakt med min BM så ville jag ha henne även denna gången. Kan rekommendera dem.
  • Dag och natt

I dag har vi också varit på KUB och fick 1:20000, och låg risk på övriga kromsomfel också! Kändes så skönt och vi fick flera fina bilder med oss hem också! Den låg där och sparkade och vinkade till oss. Jag grät både före (av nervositet, jag höll på att gå upp i atomer) och under tiden av glädje. Hon var så himla gullig den BM, hade givetvis läst vår journal och visste allt som hade hänt oss så hon ville hjälpa oss så mycket som möjligt. Hon daterade det först 13+1 och sen 12+6, så det stämmer bra överens med vårt VUL (13+1). 

Grattis till er andra som också fått lyckade prov idag! 

Angående att känna så har jag också känt bubblor och små fladder till och från sen två veckor tillbaka.

• Dag och natt

Lagt in bilder i bildtråden på bebisen nu

Lacey: Jag har känt tidigt både med första och andra barnet nu, så att känna lite fladder och sånt tror jag absolut att du har möjlighet att göra nu.  

• Dag och natt

Hoppas att det går bra StarStruck - jättegulligt sätt att göra det på tycker jag och jag tror säkerligen att han kommer att gilla det!!

Angående KUB innan v 11 - när jag bokade om min tid för själva UL:et så satt den BM och räknade noggrant på mina dagar, och första tiden som jag kunde skulle jag typ precis vara i gränsen till när man som tidigast kunde göra det (tror det var 11+0 hon sa) och hon tyckte att det därför var bättre att vi väntade så vi verkligen var säkra på att man kunde se och mäta nackspalten - och därför blev det i v 13+1. 
    Nu tappade jag bort ditt nick men att hänvisa dig till ditt UL i vecka 7 verkar ju väldigt fel och konstigt! 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012