Vad ni är duktiga på att skriva, jag hinner ju bara läsa på kvällarna och ibland är jag för trött för att ens gå in och läsa
Jag lider med er som är så illamående, jag säger också det, spyr man så mycket som tio gånger om dan, då behöver man nog åka in till akuten och få dropp för att försöka få hjälp med att häva den onda spiralen som det blir. Jag fick dropp en gång på akuten och blev jag inlagd i två dagar och fick dropp och b-vitaminspruta i rumpan för att få ordning på illamåendet och det gjorde underverk för mig (då i v 19). Efter det mådde jag inte illa alls! Så begär hjälp innan det går för långt!
Jag tycker definitivt att min mage kommit mycket tidigare än vid förra graviditeten, herregud jag var jättesvullen redan i v 6! Mammakläder har jag använt nästan sen dess tror jag, så mycket skönare och bekvämare (och jag hade ju kvar dem sen innan). Jag har tänkt vänta med att klä mig i tajtare kläder på jobbet tills vi varit på UL den 5 mars och sett att krabaten kämpar på där inne. På helgerna passar jag på att ha något tajtare på mig så magen får stråla i sin glans! På fredag ska vi till läkaren igen - jag har inte skrivit om det här men vi hade ett riktigt riktigt dåligt möte med vår mvc-läkare för ett par veckor sen! Usch jag blir arg bara jag tänker på det igen. Så vi begärde en ny läkare och fick en ny tid för att planera vår graviditet igen. Då kanske den läkaren kan lyssna på hjärtljuden om man har tur??
Vi har iaf blivit inbokade på flera UL nu, KUB den 5:e mars, RUL den 12 april, UL den 15 maj och UL den 5 juli. Kan bli ett UL mellan KUB och RUL också men det får vi bestämma själva sen om vi känner att vi behöver det. Känns iaf bra att ha lite hålltider i graviditeten.