Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Usch beklagar verkligen FruFH och Bumblan för de tråkiga beskeden. Hoppas att ni får en 2012-bebis ändå till slut. Massa styrkekramar! 

Själv har jag varit på inskrivning hos min BM i dag! Samma som tidigare, och det kändes jätteskönt. Hon vill verkligen göra allt för att hjälpa oss. Ska till läkare i nästa vecka för att se om denne tycker att vi ska till spec-MVC. Känns skönt att bollen är i rullning! 

Vi har inte heller sex men det är vi båda överens om att inte ha med alla mf i bagaget. Min fertilitetsläkare sa att jag skulle undvika orgasmer så vi gör ingenting.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Vad ska man göra i dag när det är så kallt?

Jag har inte haft några problem med toabesök på nätterna förrän inatt, då var jag tvungen att gå upp kvart i fem och kissa och sen kl 8 igen. Men jag sover oroligare och känner mig inte helt utvilad på morgonen. Drömmer mycket konstigt haha.

Vet inte vad man ska göra åt gråthormonerna, för jag vet att känslan brukar hålla i sig. Titta på någon rolig sitcom kanske?  

• Dag och natt
    Smurfan87 skrev 2012-02-05 16:14:14 följande:
    Beställde två små bodys idag på en ena står det vårt rally teams namn och färg till svärföräldrarna och världens bästa mormor och morfar till mina. Tänkte de skulle få dem plus en UL bild i present. Lite kul sätt att berätta då vi båda har problem med att klämma ur oss saker haha det lät nästan lite komiskt haha :P
    Vad gulligt, det blir säkert jättekul att berätta så

Jag är sååååå trött! På helgerna sover jag massor nu... Sover och äter. Mår inte illa vilket känns bra men inte direkt något jag varit förberedd på eftersom jag mådde så himla illa förra ggn.
  • Dag och natt
    StarStruck skrev 2012-02-08 18:45:36 följande:
    Jag är skittrött jämt, kan utan problem sova ett helt dygn! Jag gick runt på stan 2 timmar och efter det var jag inte levande på 2 dagar är i v 9+5 idag
    Jag är också sjukt trött nu... v 9+3 enligt ul. Jag vill bara sova. Var nära att gå och lägga mig i vilrummet på jobbet idag, men det stod några stegar i vägen och då orkade jag inte hålla på och rådda. Jag längtar efter att få gå och sova!!
    drömmenblirsann skrev 2012-02-08 16:52:20 följande:
    Jag är så glad! Jag var på ul idag efter skräckupplevelsen igår och allt är bra! Jag fick se ett tickande hjärta och två händer och två fötter. Jag är så lycklig!
    Grattis, vad härligt att allt såg bra ut!!
    Enniie skrev 2012-02-08 18:19:51 följande:
    Ville bara tipsa om en lite rolig sida där man tydligt kan se hur barnet/magen växer vecka för vecka.

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-m.../
    Naah vad roligt!!
  • Dag och natt
    Vår tur nu skrev 2012-02-08 19:01:07 följande:
    Jag blev tillbakaflyttad drygt 1,5 v när jag var på VUL också, inget att oroa sig för sa de... Jag frågade även barnmorskan här på föräldraliv och hon sa såhär "Dessutom finns det faktiskt studier där man ifrågasätter att alla bebisar är lika stora vid samma tillfälle och den visade att flickor feldateras oftare och kan redan i fosterstadiet vara lite mindre. Kanske är en tös i magen." Du kanske också ska få en liten tjej? :)
    Ja det där sa vår ul-expert också, att redan från v 10 har man börjat tro att fostren utvecklas olika och att töser oftast är mindre!
  • Dag och natt

Och jag är också väldigt, väldigt trött! Men jag har i stort sett inte mått illa alls senaste veckorna. Kan ibland känna ytterst lite illamående, men jämfört med förra graviditeten när jag hade hyperemesis och spydde dygnet runt så är det ju en fantastiskt stor skillnad!  

• Dag och natt
    Nelliepop skrev 2012-02-11 15:50:40 följande:
    Är det någon mera som kännt av samandragningar??? Jag är i v 9 och har redan känt av dom lite idag...
    Någon mera,eller behöver jag vara nervös
    Oj ska du inte kolla upp det? Sammandragningar så här tidigt kan jag inte tänka mig att man ska ha. Det är inte din livmoder som växer och drar lite då?
  • Dag och natt

Välkommen lilla mirakel!

Idag är det 10+0! Så skönt att det går framåt. Jag är enormt trött bara men mår bra fortfarande. Råkade iofs spy igår precis innan lunch men det var som vanligt i samband med att jag åkte bil också. Börjar faktiskt tro på att jag kan få en graviditet utan hyperemesis!! Jippie!!

Vi har varit ute och gått en långpromenad i 1 timme 40 min i det fina vädret nyss! Underbart, om jag orkar så ska vi ge oss ut och åka längdskidor sen på sjön - platt och bra nu när man är gravid. Men det är kanske önsketänkande att jag kommer orka det sen.  

• Dag och natt
    Edds skrev 2012-02-12 14:54:07 följande:
    jag tror det kommer gå jätte bra för dig med skidorna ! Det är otroligt skönt för kroppen (om du inte gör som jag, jag trillade en gång men gjorde ingen stor grej av de för min egen skull så jag skulle börja nojja upp mig ) Jag åker nämligen med min hund, en draghund, så det går undan. När jag blir lite större blir det att åka utan honom, det går lite för fort.. men det är så roligt !

Dock kan jag känna att när han drar så böjs min redan så framhävande svank, ännu mer, så det blir mer fara för min rygg än om jag hade åkt ensam. Så jag tror det kommer bli ganska snart att jag åker utan honom... Det enda som är så otroligt jobbigt är bara att han blir en bokstavshund omgående om han inte får den motion han behöver...och med min korta stubin så blir det inte en rolig kombination ....
    Ja ramla vill man ju inte göra! Men det är inte så konstigt att det händer om du har en draghund, då kan det ju gå riktigt fort! Men jag förstår att det är kul Kan inte din man låta hunden dra honom i stället så får du åka i din egen takt så du inte får ont?
  • Dag och natt

Haha ja men precis, bara man får komma ut när det är så här fint väder! Helt underbart att känna solen stråla mot ansiktet, man blir så glad!

Nu börjar den där tröttheten komma krypandes över mig igen däremot.. haha. Tur att man hinner göra lite saker mellan tupplurarna iaf!  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012