Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Vili: Åh jag beklagar verkligen, jag önskar att ingen skulle behöva drabbas av det. Lycka till med fortsatta försök. Kram!

Phew är också väldigt trött nu som flera av er. Kämpar för att hålla ögonen öppna på jobbet så det är inte lätt just nu! Gick redan vid 16 för jag kände att jag får inget mer gjort. Jobbigt när man i stort sett räknar minuter till hemgång sen halv elva....

Ja imorgon är det dags för vul igen. Allt känns som det borde (även fast läkaren sa att man inte helt kan utesluta X, hinnsäck kanske inte är det som det ser ut att vara förmodar jag) och jag hoppas verkligen att vi får se ett embryo nu. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    Frokenpilla skrev 2012-01-17 20:56:55 följande:
    Var på hälsosamtal idag..helt menlöst. Hon insåg att jag visste allt så hon informerade inget. Hon frågade om jag ville göra KUB, vilket jag inte är intresserad av eftersom jag inte skulle veta vad jag skulle göra med den informationen. Har ingen anledning att ta bort ett barn med DS och anser väl lite att man får det man får. Men så är jag väl...konservativ ;).
    Tänkte på det du skrev, känns som det är en vanlig missuppfattning att folk tror att man gör KUB bara för DS? Finns ju andra kromosomfel som inte är förenade med liv tex som den visar sannolikheten för också och att man då kan välja att gå vidare med fostervattensprov eller moderkaksprov. Vi kommer själva göra KUB med anledning av vi vill vara förberedda på vad som komma kan. Nu blev det lite speciellt vid graviditeten med Wilma, eftersom vi hade haft missfall blev vi erbjudna KUB och tackade ja. Och tack vare den undersökningen vid KUB kunde de upptäcka på RUL att hon hade tappat alldeles för mycket i tillväxten, att vattnet hade minskat och att de aldrig hade sett henne kissa eller svälja fostervatten. Annars hade de bara omdaterat bf. Men med vår historia i bakhuvudet så känns KUB som ett mycket enkelt och snabbt avklarat prov som vi självklart gör. Vi vill vara så förberedda vi bara kan innan ett barn föds till världen. Finns det högre risk för DS (eller om man tar FVP då den visar säkert) så kan man själv lära sig så mycket som möjligt om det innan tänker jag.  
    Men så funkar jag, vill veta allt jag kan få veta utom kön då.
  • Dag och natt

Idag var vi på VUL! Äntligen kunde han utesluta nytt X helt och hållet för nu såg vi embryo, gulesäck och ett tickande hjärta! Så underbart lättande, åtminstone för en stund! Hjärta
    Läkaren hann göra mig lite uppgiven när jag låg där för han fick leta en stund på en bra vinkel. Till slut (när jag själv trodde att allt var kört) så såg jag plötsligt något litet som dök upp och hjärtat som slog på. Kunde inte tro att det var sant! {#emotions_dlg.flower}

Jag firade det hela med att spy när jag kom hem.

• Dag och natt

Ego86: Nej vad tråkigt!! Hoppas att kroppen snart återhämtat sig så ni kan försöka snart igen och lyckas bättre då... stor kram!! 

luni: Hoppas att det inte är mf för dig, behöver ju som sagt inte vara det.

LillyRose: Grattis till nya jobbet, vad härligt! Förstår att det känns bra.

Och nån hade varit på VUL och sett tickande hjärta men jag glömde bort nicket nu, underbart iaf! Stort grattis där med.

Kan bara komma ihåg ett par nick i taget haha, men till dig som var på VUL och hade tvillingar men ena blev mf, hoppas att tvilling nr 2 stannar kvar nu!

Ni skriver ju så mycket här under dagarna så man har ju massor att läsa igenom här efter man kommit hem från jobbet.

Har också bytt nick som ni ser!

• Dag och natt
    MiaMy skrev 2012-01-20 19:06:21 följande:
    Vi var på inskrivning idag. Var väl mest babbel om sånt som jag redan, tack vare alla er i tråden, vet om Glad Det var inte lätt att få vul nej... Man skulle minsann ha särskilda förutsättningar.

Jag har nog missat nåt, varför byter alla nick? Ska man ha "dolt byte" då eller inte?
    Man ska inte ha dolt byte!

Det är för att nån hackat sig in på sidan igår kväll, och lösen och sånt har kommit på språng. Om man har skrivit något känsligt som man inte vill ska kopplas ihop med sin e-post så kan man byta nick. Jag tar det säkra före det osäkra och byter. 
  • Dag och natt

Ja hoppas att det inte är nån fara Vili! Håller tummarna stenhårt. 

Här har vi sjukstuga, eller iaf min sambo som har feber. Verkar vara någon slags influensa. Jobbigt om jag själv drabbas och det lär jag väl säkert göra. Obestämd 

• Dag och natt

Hoppas det! Ja det går ju inte att göra så mycket om jag blir smittad. Min sambo har inte hosta än men är väldigt hängig (som bara män kan bli... hihi). Hjärta

• Dag och natt
    Manelma skrev 2012-01-21 15:48:07 följande:
    Ni som mår illa och kräks hur långt gångna är ni? Jag har inte någon illamående ännu, får ont i svanken ibland och blir lite yr då och då, samt att brösten ömmar men ingen illamående ännu. Därför är jag nyfiken när det började för er?
    Jag spydde för en vecka sen första gången, i v 5+6  om man ska gå på vul. Spydde även i onsdags. Har känt mig mer yr och illamående hela veckan och har märkt att det är jobbigare att åka t-bana nu så jag får ta pendeltåget nu som känns lite mer stabilt. Men idag har jag inte mått illa alls, inte en tillstymmelse! Skönt att få vila ut på helgen....
  • Dag och natt

Känns som mina tarmar håller på att flytta om sig eller nåt, sticker och har sig i bålen (aj!) och ett tag kändes det som "håll" på ena sidan. Nån annan som har så?

• Dag och natt
    Hellize skrev 2012-01-21 18:01:50 följande:
    Det är möjligtvis ingen här som är GBP-opererad? Själv är jag de, och har läst lite om att eftersom vi äter extra B-vitaminer så kan de göra så vi inte mår så illa. Undrar bara om detta kan stämma?
    Sen en annan fråga, när tänker ni skaffa gravid-försäkring? :)
    Det var visst mycket vanligare förr att läkarna rekommenderade B-vitaminer till gravida kvinnor. Vi frågade vår läkare om det senast och han sa att det är bara att testa om det hjälper, för vissa gör det det! Så jag äter tabletter nu som innehåller både B6, B12 och folsyra i ett. Det är möjligt att jag faktiskt mår lite bättre av det om jag jämför med graviditeten med Wilma men det är för tidigt att se några riktiga effekter av det ännu... Men jag hoppas att jag ska slippa hyperemesis den här gången!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012