Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

yes, går in i v 7 idag! små steg i rätt riktning Solig

• Kaksmulan1
    LillaBabyK skrev 2012-01-14 11:33:48 följande:
    Visst går tiden långsamt på ett snabbt sätt? :D

Solig precis
  • Kaksmulan1
    ThereseS80 skrev 2012-01-14 12:44:22 följande:

Hej ja har med pco och är nu gravid om man ska tro på 12 test ja får inte komma in på VUL och ja får inte träffa nån bmorska förens den 7 feb är nog i vecka 7 nu räkna från den 25-28 nov. minns ju inte riktigt. Stort grattis och ja önskar dom tog min oro på allvar. ja vill veta eftersom ja troligen inte skulle kunna bli gravid och eftersom ja har min älder lite emot mig så tycker ja att dom borde vara lite mera till mötes gående. ja har aldrig varit gravid aldrig gjort abort. men ja är så orolig för vill verkligen att detta ska gå hela vägen

jag har tid samma dag, kommer vara i v.10 då. det var samma sak när jag väntade sonen. det är så med många mvc (jag går privat) att man inte går förrän v.10 just för att det är så osäkert i början. men ta det lugnt, läs på vad du får och inte får äta och njut av att du är gravid! resten är faktiskt inte upp till oss och det är ingenting vi kan göra för att påverka situationen. inte för att låta hård, är realisktisk bara. men njut, för du är ju gravid! Gravid
  • Kaksmulan1

Kickioh. Sant. Men ofta är tidiga samtalet bara ett hälsosamtal. Inga ul, inga test direkt. Jag hade.nog inte kännt mig mer eller mindre gravid för det :) men vid inskrivningen v.10 med UL, då är det lite mer verkligt. Men jag och mannen ansåg oss nog inte gravida på riktigt förräns efter KUB förra gången och jag tänker likadant denna gången. Man vet ju aldrig.

• Kaksmulan1

Kickioh. Jag skulle tro att de tar ditt ord på att du är gravid. Tror inte de tar ett test. Vul på allmän mvc är ovanligt så tidigt. Oftast ingår bara RUL i v. 18 dessvärre. Man kan ju alltid gå till en privat gyn om man vill göra vul tidigare. KUB gör man i 12 fullgångna veckor.

• Kaksmulan1

Kickioh. Se vad du tycker efter första samtalet. Tycker du inte att det bra nog så finns det ju privat mvc, de gör ju lite mer :)

• Kaksmulan1

Saralisa. Japp, barnmorskegruppen är kanon. Jag är också inskriven där. Men annars har du Göteborgs kvinnoklinik och plus7 i Göteborg, då kostar ett vul som ett läkarbesök, 200kr. Om du bara vill göra ett extra VUL alltså.

• Kaksmulan1

Edd, känner mig också klubbad. Sååå trött. Film och popcorn står på agendan nu när lilleman somnat. Popcorn är nog bra mot illamående

• Kaksmulan1

Splink. Jag förstår din oro men att "störa" bebisen för mycket är nog inte bra heller. Jag tänker så här för mig själv att jag skulle behöva göra ett vul om dagen för att känna mig säker så då är det bättre att slappna av och lita på att min kropp vet vad den gör, oavsett hur graviditeten går. För gör jag vul imorgon, så kan bebisen dö på tisdag och då vet jag ändå inte det förrän nästa vul... Så då hade jag behövt ett vul på tisdag men då kan det hända på onsdag osv.. ja, du fattar.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012