Vi som väntar smått i September 2012
yes, går in i v 7 idag! små steg i rätt riktning
yes, går in i v 7 idag! små steg i rätt riktning
Kickioh. Sant. Men ofta är tidiga samtalet bara ett hälsosamtal. Inga ul, inga test direkt. Jag hade.nog inte kännt mig mer eller mindre gravid för det :) men vid inskrivningen v.10 med UL, då är det lite mer verkligt. Men jag och mannen ansåg oss nog inte gravida på riktigt förräns efter KUB förra gången och jag tänker likadant denna gången. Man vet ju aldrig.
Kickioh. Jag skulle tro att de tar ditt ord på att du är gravid. Tror inte de tar ett test. Vul på allmän mvc är ovanligt så tidigt. Oftast ingår bara RUL i v. 18 dessvärre. Man kan ju alltid gå till en privat gyn om man vill göra vul tidigare. KUB gör man i 12 fullgångna veckor.
Kickioh. Se vad du tycker efter första samtalet. Tycker du inte att det bra nog så finns det ju privat mvc, de gör ju lite mer :)
Saralisa. Japp, barnmorskegruppen är kanon. Jag är också inskriven där. Men annars har du Göteborgs kvinnoklinik och plus7 i Göteborg, då kostar ett vul som ett läkarbesök, 200kr. Om du bara vill göra ett extra VUL alltså.
Edd, känner mig också klubbad. Sååå trött. Film och popcorn står på agendan nu när lilleman somnat. Popcorn är nog bra mot illamående
Splink. Jag förstår din oro men att "störa" bebisen för mycket är nog inte bra heller. Jag tänker så här för mig själv att jag skulle behöva göra ett vul om dagen för att känna mig säker så då är det bättre att slappna av och lita på att min kropp vet vad den gör, oavsett hur graviditeten går. För gör jag vul imorgon, så kan bebisen dö på tisdag och då vet jag ändå inte det förrän nästa vul... Så då hade jag behövt ett vul på tisdag men då kan det hända på onsdag osv.. ja, du fattar.
Min och sonens middag idag blev våfflor! Ibland är man världens bästa mamma