Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Jag fick en flip och köpte syskonvagn idag. Hittade den jag ville ha på blocket och slog till. Såååå fin + att den får plats i bagageutrymmet på min Renault clio, inte illa. Så nu blir det att sälja lillemans teutonia. Gillade den vagnen skarpt men inser att ståbräda blir för stor utmaning för våran lillkille.

• Kaksmulan1

FrökenPerua. Vi har en Fun, lite mindre än spirit s. Dom är jättebra. Lätta chassi och extremt lätt manuvrerade. Lätt klick system om man vill vända sitsen osv.

• Kaksmulan1

Naggym, tror inte man direkt "tillåter" sig att gå upp i vikt, det blir va det blir liksom. Jag blev sjukskriven förra graviditeten, sängvila, och jag tillhör gruppen som går upp i vikt bara jag tittar på mat. Så jag gick minsann upp i vikt utan att jag ville på slutet, inte för att jag tillät det eller glufsade i mig.

• Kaksmulan1

Thefamily. Jag mår ok. Fortfarande illamående och trött. Men mindre. Känner att jag börjar få lite energi tillbaka men bara så jag tar mig igenom hushållssysslorna och leka med sonen, sen är jag död igen. Min man tycker jag är såååå tråkig. Tror seriöst att jag har foglossningar, har ont som fan i svank och rumpan. Gick fram och tillbaka till BM idag, typ 8 km och nu kan jag knappt röra mig.. men annars så är det toppen. :)

• Kaksmulan1

Thefamily. Och vi ska hälsa på våra bästa vänner i helgen och då får jag äntligen berätta, ska bli kul!

• Kaksmulan1

Våra föräldrar vet redan och mina arbetskollegor (finns vissa saker jag inte får göra på jobbet nu så fick berätta med en gång) på lördag ska vi till bästa vännerna för melodifestivalmys och då kommer de veta då jag aldrig tackar nej till rött vin till melodifestivalen men kommer ju tacka nej på lördag...är i v.12 då så det känns ok. men vi ska göra KUB den 27:e så resten av världen får vänta tills efter det beroende på vad vi får för svar..

• Kaksmulan1
    moonlaiz skrev 2012-02-20 09:16:31 följande:
    Edds: alla gör glukosbelastning, men överviktiga eller de som är i riskzonen gör två, 
    normalt sett gör man en lite senare i graviditeten, kommer ej ihåg vilken vecka.  

jag gjorde ingen sådan i min förra graviditet och jag är överviktig.. har inte varit prat om det denna gången heller så tror nog inte att alla gör det, beror kanske på vad man har för värde?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012