Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Oj, då är det väl jag som är gammelsmurfen i tråden med mina 35 år :)

• Kaksmulan1

Together90. Klart du får skriva av dig, det är väl därför vi är här. För att stötta, glädjas, nojja och bli tjocka tillsammans.

• Kaksmulan1

Godmorgon. Här hemma använder vi inte ens väckarklocka längre. Senast 7 varje dag väcker vår solstråle oss! Fast tv i sovrummet och bolibompa så är.det faktiskt ganska mysigt att ligga och dra sig.

• Kaksmulan1

Lycklig och glad. Jag hade nog kollat med barnmorskan om kub test. Kan du inte få remiss så finns det ju privata BM som gör det, kostar mellan 1200-2000 kr. Vi bekostade det själva när vi väntade sonen och det kändes tryggt och bra. Finns inga risker med kub som det gör med fostervattenprov.

• Kaksmulan1
    LillyRose skrev 2012-01-06 17:01:41 följande:
    frokenm.se/

jag tittade på länken men fick bara upp storlek 40, det är prematur va? minns att sonen druknade i storlek 50 (han är född 5 veckor tidigt) men vågar man chansa på att nästa är lika liten?? eller va det jag som missa att man kunde välja storlek? var ju såååå fina. Hjärta
  • Kaksmulan1

jag har en liten fråga. jag är lite nojjig med maten nu när jag är gravid (uppdaterat mig på livsmedelsverkets hemsida) och det va det här med ägg. tillagat ägg är ju ok, men rått ägg är inte ok. och ikväll åt vi kött och jag orkade inte göra sås så vi tog sån färdig bearnaise sås på tub, sånn kall. och nu till frågan; när man gör bearnaisesås själv på bla smör och ägg så hettar man ju upp allt och äggulorna sjuder med i såsen, alltså tillagade, men i denna kalla såsen står det att den är gjord på rapsolja och äggula (som man gör majonnäs tex) och då borde den vara kallrörd? och ägget fortfarande rått... hänger ni med? så är det ok att äta eller inte

• Kaksmulan1
    Choccolat skrev 2012-01-06 23:01:59 följande:
    Löjliga familjen: Jag fick höra att hcg kan stiga fortare med tvillingar.. Jag är v4+1 och ett och på digitaltest borde jag få 2-3.. Eller 1-2 om den inte hunnit med.. Jag fick 3+ idag.. Hippo sa till mig i en annan tråd att hon visste någon som fått liknande på sina tester.. Jag testade även väldigt starkt innan bim.. Själv har jag aldrig funderat över detta så jag har ju ingen aaaaning!

var inte i denna tråden hon va med utan em Bim i septembertråd, hon plussade då.. så hon är väl i 3-4 månaden nu.. men hennes test var precis som dina i början
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012