Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

ThereseS80 skrev 2012-01-14 15:47:50 följande:
    jag bor i dalarna.
    ok, ja där är det ju inte så jättetätt med gynekologer, men det finns ju några olika. har du testa att ringa runt för att se om nån kan ta emot dig för ett vul?
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Fireamor: Stor varm kram till dig.. jag beklagar verkligen 

• Den lilla M
    Karriis skrev 2012-01-15 11:42:29 följande:
    Märkte nyss bruna flytningar när jag var på toa, precis som missfall 1 började...
    Fan, fan. Orkar inte ännu ett MF, tre stycken på fyra månader!!
    Har tid för VUL klockan 8 imorgon, men det känns som att jag aldrig kommer få se ett pickande hjärta, någonsin..
    håller tummarna för att det bara är en lite gammalt blod som kommer ut. det är inte ovanligt i tidig graviditet!
  • Den lilla M

splink så här säger dagens medicin om ultraljud:
     http://www.dagensmedicin.se/vetenskap/kvinnohalsa/ssm-manar-gravida-till-forsiktighet-med-ultraljud/

å här lite annat gällande det med många ultraljud o påverkan:
    http://www.fas.se/sv/Nyheter/2009/Paverkan-pa-fostrets-hjarna-av-ultraljud/

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=6508

http://hd.se/familjeliv/2009/02/03/onoediga-ultraljud-kan-skada/

• Den lilla M
    beccagranen skrev 2012-01-15 19:54:21 följande:
    Har några frågor,
    Äter ni några tillskott/vitaminer, isf vad?
    Har ni vart/anmält er till hälsokontroll/inskrivning ännu, isf när (veck)?
    jag äter aco gravid och omega-3 forte  från pharbio (2 tabletter av var varje dag)
  • Den lilla M
    Vili skrev 2012-01-16 08:57:03 följande:
    mardrömmen ett faktum. Jag blöder. Ska på kontroll nu klockan 10. Inga förhoppningar, alla symptom borta.
    Vili jag håller mina tummar för dig.. Kram
  • Den lilla M
    Hellize skrev 2012-01-16 09:42:29 följande:
    Någon mer som fått lite ljust blod på pappret efter toabesök? Har läst att det inte ska va någon fara så länge man inte har värk, men man blir ändå orolig att de värsta kommer hända. Vill gärna gå och kolla upp de, men vet att dom är bra på att säga att man ska avvakta.
    Det är inte helt ovanligt o det kommer nån droppe blod tidigt i graviditeten. Men om det droppar och är klarrött så kan det ses som alarmerande men även detta behöver inte betyda MF.

Mina MF har alltid börjar med bruna flytningar som sen gått över till mer mensliknande blod. Jag dock aldrig haft ont i början. Utan dem gångerna det gjort ont är när fostret ska ut men då har jag varit i v8 o v9. Dem två i v5 märkte man inget alls.. 
  • Den lilla M
    JLD1979 skrev 2012-01-16 10:08:49 följande:
    Är på akuten å har precis fått utdrivningstabletterna. :(

Så jag måste tyvärr säga tack å hej för mig i denna grupp. Önskar er alla lycka till och var rädda om er! Kram
    Jag beklagar . Ta hand om dig och se till att prata ut ordentligt med din partner eller nära vänner. Kram
  • Den lilla M
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 10:11:15 följande:
    Idag är de lika som igår. Jätte ont i magen svettas trött och mår illa. måste ta mig iväg på diabetes kontroll men vet ej hur brar. nervös och rädd för att nått är fel inte sett nå blod men smörtan i magen är inte rolig gör så ont att ja inte kan ligga rak lång eller stå eller sitta. är de normalt suttit i 2 dygn nu
    Om du har så ont o det sitter i konstant tycker jag nog att du borde kolla upp det bara för att vara säker att allt står rätt till!
  • Den lilla M
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 10:52:09 följande:
    ja men ja får ju inte komma in. ringt både igår flera gånger och idag. men dom säger att ja får vänta de är nog ingen fara och har de blivit mf så är de ju redan försent. men ja jag får leva på att ja inte blöder än. ska se om diabetes sköterskan kan få in mig ska dit kl 15
    Men hur kan dem neka dig på gynakuten?? Det får dem ju inte göra?!?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012