Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

ÄngelnDennis skrev 2012-01-13 20:49:39 följande:
    Hejsan Idag var jag VUL och fick se en liten räka med hjärtslag :) Helt otroligt! 
    Grattis !!

Själv har jag som en dov mensvärk som känns över buken/livmodern och ett lätt tryck i ländryggen. Vet inte om det är normalt men tänker att det kanske är nån form av växtvärk..

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

saralisa: vet inte vart du bor men på dem flesta orter finns det privata gyn som gör vul för runt 500 - 600kr

• Den lilla M

Sandyjoe: Välkommen

Hoppas ni alla får en bra dag!! 

• Den lilla M
    TheFamily skrev 2012-01-14 09:15:23 följande:

Fick detta idag!
    Men fattar ändå inte vilken vecka jag är 5 eller6??
    Nån är kanske smartare än mig här inne?? He he
    det betyder att det är 2-3veckor sen du blev befruktad . Så alltså v 4-5
  • Den lilla M
    TestresultatTid sedan befruktningHur läkaren daterar graviditeten (baserat på en 28-dagarscykel)Du är inte gravidDu är inte gravid
    Du är gravid och befruktning skedde för 1-2 veckor sedan, du är alltså 3-4 veckor
    Du är gravid och befruktning skedde för 2-3 veckor sedan,du är alltså 4-5 veckor
    Du är gravid och befruktning skedde för mer än 3 veckor sedan, du är alltså mer än 5 veckor
  • Den lilla M
    TheFamily skrev 2012-01-14 09:37:29 följande:
    Nä, bara förpackningen.
    Står att "läkaren daterar din graviditet till 4-5 veckor" Men vet man vilken man är i då? 4 eller 5?

Skulle ju stå 4-5 där uppe i min fråga också...sorry!
    Det är ju ett ungefärligt svar o ska inte ta på blodigaste allvar. Du kanske har koll på din cykel, å har du inte det så får du ju reda på det sen vid koll . Det är svårt för dem att förutspå helt med dem digitala eftersom hcg nivåerna skilljer sig ganska mycket från kvinna till kvinna
  • Den lilla M
    jplust skrev 2012-01-14 10:55:05 följande:
    Jag är väldigt orolig idag. Alla symtom är väck, inga ömma bröst,ingen hunger,ingen molvärk eller mensvärk...känner mig inte gravid.
    Och fick en brun flytning imorse. Har fått ljus bruna flytningar ibland sedan jag fick plusset men nu var det mörkare.
    Har gråtit hela morgonen.
    ta det bara lungt idag lägg dig i doffan och försök koppla bort tankarna så gott det går. Jag vet att det inte är lätt (har själv haft 4st MF). Symptom kan komma och gå, det är inget ovanligt. Å så länge flytningarna är bruna så är det gammalt blod. Håller tummarna för dig! Kram
  • Den lilla M
    ThereseS80 skrev 2012-01-14 13:52:56 följande:
    jag tror ju inte på att ja är gravid gjort 12 test och 3 olika fabrikat och alla har visat plus eller rosa streck eller stått gravid. och test rutorna har alltid blivit som dom ska så man vet att testet utförts riktigt. men ja tror inte på de. är nånstanns vecka 7-8 nu räknar från 25-28 nånstanns där.

jag har ringt och mejlat och ringt och mejlat men får bara svar nej den7 feb sen får du tro tills ultraljudet vecka 16-20  
    vart bor du?
  • Den lilla M

ja är en riktigt gammal förhoppningsvis blivande  första gångs mamma på 30  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012