Inlägg från: LillStinis |Visa alla inlägg
  • LillStinis

Vi som väntar smått i September 2012

V 12 idag!!! Är det bara jag eller är det någon mer som känner små rörelser och sparkar ibland? Har känt detta i ca 4 dagar framförallt på kvällen när jag lägger mig ner på rygg. Mitt tredje barn så jag vet hur tarmrörelserna känns.

• LillStinis

Så häftigt! Jag har längtat så länge efter at få känna det igen, då kan mag lugna sig en smula ytterligare.

• LillStinis

Mjuklift använder man i sittvagnar som ett inlägg istället för en hård. Billigare. Hårdlift använder man till ett chassi. Det är en hård liggkorg med suflett. Sen när det är dags för att börja sitta byter man hårdliften mot en sittdel. Kanske finns fler varianter.

• LillStinis

MiaMy. Du kan ha vilket du vill, de är båda anpassade för bebisar från födseln. Det är om inte annat billigare med mjuklift och ganska smidigt att lyfta ur och ha med som en liten väska/säng.

• LillStinis

Går in i v 17 imorgon!!! Idag köpte jag mina första mammajeans, vilken frihet. Jag har inte avslöjat för någon förutom min familj än. Tänkte försöka vänta till rul om 3 v. Det blir mycket A-linjeformat så får vi se om det håller.

• LillStinis

När jag går så gör det om i svanken mot rumpan och samtidigt fram nere mot ligamenten. Varit så i två veckor nu. Ligamenten är ok men svanken känns oroligt. Det känns ännu mer om jag sitter med benet i kors (över det andra knät). Jag försöker sitta rakt med båda skinkorna nere samtidigt om nu förstår. Vad kan det vara som värker?

• LillStinis

Vecka 18 idag! Nu har jag berättat för chefen och tänkte låta kollegorna märka det från och med imorgon.

• LillStinis

Var på Rul förra veckan. Underbart att få se den lille. Jag blev flyttad från 5/9 till 3/9 så det var ju bara åt det positiva. Det blir en till gosse!!! Jag kan nog bara få killar ;) det blir kille nr 3. Om knappt två veckor bär set av till en välförtjänt semester till Thailand!!!

• LillStinis

Mycket intressanta inlägg om försäkringar. Jobbar själv med kollektivavtalde försäkringar men det rör ju aldrig barn. Jag får nog läsa på lite.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012