Inlägg från: LillStinis |Visa alla inlägg
  • LillStinis

Vi som väntar smått i September 2012

Imorgon är det v39 och då börjar vi med inskolning på nytt dagis med båda pojkarna här hemma. Hoppas vi hinner skola in dom.

• LillStinis

Herre Gud vad jag förtjänar egen tid. Båda barnen är inskolade på nytt dagis och idag är första dagen solo!!! Är i v 39+3 så jag är väldigt glad att jag hann med. Nu lagar jag en smarrig carbonara som kommer avnjutas fragör tv'n.

• LillStinis

Sitter hos tandläkaren. Ska till tandhygienisten så är man fit två år framåt. 1 vecka kvar idag!

• LillStinis

Imorgon ska jag till bm och göra svepning om allt verkar moget som hon uttryckte det. Idag är det 5 dgr till bf. Tänkte låta mina föräldrar ta båda barnen imorgon och ha dom över helgen ifall att. Det är det närmsta jag kan komma att planera. Hoppas den bara förmår sig att komma till helgen då så inte allt är förgäves.

• LillStinis

Svepning igår vid lunch vilket resulterade i värkar som avtog. Fick en färdknäpp på morgonen så får vi se vad det ger. :)

• LillStinis

2 dgr till BF. 1 hinnessvepning och en färdknäpp med resultat lite övergående värkar. Någon som har erfarenhet av ricinolja?

• LillStinis

Då struntar vi i den oljan. Tack för svar.

• LillStinis

Grattis till gossen. Idag är det BF för mig och det finns inga tecken på att det är på gång. Det är trots allt min tredje. Jag ska städa och hålla igång idag så får vi se.

• LillStinis

Grattis! Själv går jag snart in på BF + 1... Suck...

• LillStinis

Jaha, denna grav skulle alltså också gå på övertid. Bf + 1 idag.

• LillStinis

Blir less på det här nu. Idag är jag på BF +4 idag. Inatt hade jag verkar från 2:30 och de avtog vid 05:00. Inget resultat och rätt trött idag. Det hade dock kommit lite blod men det var inte koncentrerat. Kan varit lite av slemproppen får jag hoppas. Idag blir det koma när jag har lämnat barnen på dagis. Lycka till er andra som ännu inte har fått era bebisar.

• LillStinis

Har haft oregelbundna värkar sedan 03:00 inatt som håller i sig fortfarande. De kommer ca var 10 min och håller i sig i ca 45 SEK. Det kommer lite blodiga flytningar då och då. Det var samma förra natten men då enbart på natten. Det som skiljer sig från mina förra graviditeter är att värkarna är rätt så smärtsamma och det känns lite oklart för mig om är det är på gång eller inte. Är på bf + 5 med tredje barnet. Vad tror ni?

• LillStinis

Den 9/9 på BF +5 föddes vår lilla prins. Han blev 52 cm och 4 kg. Allt gick bra. Vi födde med lustgas och epidural. Inga komplikationer eller annat. Rätt sliten och har i stort ammat sedan att kom. Super trött men lycklig. Lycka till alla som väntar och grattis ni som fått.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012