Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-08-14 21:25:56 följande:
    vad härligt starstruck att du fick en ordentlig koll och en ordentlig överrasskning :) !! Känner igen det där med ilningarna och trycket, mensvärk får jag bara när jag får förvärkarna och de kommer oftast när jag ligger ner, på vänster sida :)

Vad spännande, nu måste det ju kännas som att det händer nånting hihi

Vi fick en liten chock när hon sa att jag faktiskt var öppen även om jag kände det på mig.
    Bra folk var det också, lite synd att jag inte hann få ut henne ikväll medans det fanns bra personal på platsSolig

• StarStruck
    babyboom2005 skrev 2012-08-14 21:50:05 följande:
    Spännande startruck:)

Måste fråga er, vad har ni för namn på gång till era små?

Våran har hetat Vilja sen v 18 så hon får fortsätta göra det på utsidan med:)
  • StarStruck
    Edds skrev 2012-08-14 21:45:51 följande:
    föressten en liten fråga :) När man känner att det liksom börjar vara på G på riktigt, kan man ta en microlax hemma och tömma ordentligt innan man åker till förlossningen ? Tänker liksom på när man ex är i latensfasen?

(jag vet att det är fullt naturligt att råka göra nummer 2 när man föder, men jag hade helst sluppit det :P ) Så därför undrar jag om man kan göra de eller bör man göra det "om man hinner" när man kommer in på fl ?

:)

Min kropp verkar tömma sig själv, men jag hade också velat ta nått för att rensa lite för det känns lite knepigt (trots att det är normalt) att kanske behöva ligga där och bajsa på bmObestämd
  • StarStruck

Grejen är att vill hon ut innan nästa vecka måste vi åka till e-tuna, det vill vi gärna slippa ;/
    Här har dom en gräns på att man måste vara i 37+0 för att få föda här i nyköping. Läkaren skojade lite om att jag måste hålla ut till söndag iaf, det lät på henne som att det kunda gå fort, hade ju täta sd också. 

• StarStruck

Choccolat, det sa dom faktiskt inget om och jag glömde fråga, men om jag utgår från vad som sas så trodde dom att bebis kan komma till helgen. Det säger inte så mycket men ja, det gjorde inte dom heller egentligen :P

• StarStruck

Fia, jag trodde jag var ensam om att bo i sörmland:P jag har hört massa skräckhistorier om e-tunas sjukhus,

• StarStruck

Ingen bebis i sikte! Nu ska sambon åka och jobba, ca 20 mil hemifrån i sthlm. Oj så nervös han är:P

• StarStruck
    Nelliepop skrev 2012-08-15 05:35:03 följande:
    Jag kommer från sörmland.. Katrineholm.... Försök och knip så du får föda i nyköping.. Mycket bättre där än i E-tuna...

vad skojs med folk relativt näraSolig
    ska verkligen försöka, jag har faktiskt inte hört nått bra om e-tuna 
  • StarStruck

Min sambo fick semester några dagar tidigare när han berätta för chefen hur det låg till, så nu lär jag inte vara ensam på ca 2 månader;)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012