Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Jag var också hos min bm idag. Allt var bra, som vanligt ;) ingen bebis än, inga mer värkar, bara lite sd. Vi var faktiskt på ikea idag och köpte ny resårmadrass åt mig, jävligt oskön! Nu måste jag ligga in den...

• StarStruck

Ihelgen drar det nog i gång för min del, det käns så. Tror vattnet kan ha gått, ska skicka sambon till affärn och köpa bindor, haha. Han hatar sånt!

• StarStruck

Tack för tipsen, tänkte faktiskt inte så långt :P men det verkade bara vara riiiiikligt med flytning för det har helt avtagit nu, det såg verkligen ut som att muttan hade snytit sig :S antar att det var resten av slemproppen för det stämde in på lite olika beskrivningar. Får svag mensvärk till och från men det blir nog ingen bebis ihelgen då trots allt :(

• StarStruck

Vi har beställt till lördagen efter lönen kommit så vi hinner göra allt perfekt! Måste bara fråga här vad ni tror fast det är äckligt. Gula/genomskinliga, slemmiga flytningar kan inte vara annat än slempropp va? Det har kommit massor nu men jag vill ändå inte ringa fl för ens det verkligen behövs!

• StarStruck

Min har släppt i om gångar i snart 3 veckor men nu är det liksom hela pappret fullt med tjockt slem varje gång jag är på toa. Är lite orolig för att det skulle vara nått konstigt eftersom att jag är öppen och så.

• StarStruck

Hur vet man om man läcker fostervatten eller inte när man samtidigt har problem med urinläckage? Har haft binda i 2 timmar, den hade blivit ganska blöt, det var ingen färg alls, luktade lite kiss men samtidigt inte liksom?

• StarStruck

Fl sa "lägg i en binda, gå i trappor och se om det kommer mer" och nu är jag tillbaka på ruta ett :P jag ringde igen och nu ska jag bara avvakta och se om jag får mer ont eller så. Har haft "mensvärk" och sd till och från hela dagen, livmodertappen känns helt misshandlad ;/

• StarStruck

Säkert ingen av er som läser men om någon gör det så har V blivit utredd och hennes problem satt inte i magen som läkarna först trodde och hon är inte allergisk heller, vi har alltså inte fått någon förklaring på vad som är fel. Vilja blir dessutom storasyster i feb :) tänker på er! Kram

• StarStruck

Tack, saknar er också! Vissa stunder känns en liten till omöjligt men samtidigt känns tajmingen som helt perfekt och allt kommer bli bra :) Edds, kul att höra av dig, det var ett tag sen! Hoppas det ör bra med er också?

• StarStruck

Vilja går som en liten krabba runt möblerna, säger några ord, hon väger bara strax över 9 kg men är 80 cm lång så nu är det svårt med kläder kan jag säga!
    9/9 är det RUL-dax, redan, den här gånger går allt fortare, är redan i v 18 och vid den här tiden med V hade vi redan allt.
    Är det fler från gruppen som är gravida?  

• StarStruck

Bara bra, har hunnit till v 25 nu och det verkar som att Vilja får en lillasyster :) Hur mår ni i gruppen?

• StarStruck
    NICU skrev 2013-10-18 13:46:20 följande:
    Vad roligt! Då är det dags i början av året?
    De flesta i gruppen mår bra, det är fullt upp med att skola in, börja jobba igen och få ihop vardagen för de flesta :D
    Japp, i februari :)
    Oh, vad spännande, vi väntar med förskola tills dom kan börja båda två har vi bestämt! Det var väl några i gruppen som fick barn nu i september igen, gick det bra för dom?
    Man missar mycket utan facebook ;(

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012