Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Granen skrev 2012-07-16 00:31:38 följande:
    Edward ska vår grabb heta :)

Coolt!Cool
  • StarStruck
    TheFamily skrev 2012-07-16 00:37:52 följande:
    Starstruck: ha ha antar att jag är rätt person att svara på det;)

Moderkakan kan komma direkt efter några minuter och upp till 40 min. Man kan ge extra läkemedel för att få den att släppa.
    Sen ska bm se om du behöver sys nåt.
    Sen när bm är färdig och sy (bebisen ligger på ditt bröst hela tiden om den mår bra och så) kör vi "katta-tvätt" dvs torkar av det värsta så man är någorlunda ren. Ny binda och Trosa, ev nya lakan osv.
    Sen ska det ammas (om man tänkt göra det)
    Sen är det fika, dusch och upp till bb.
    Dusch/fika kan göras i omvänd ordning, men det är bra att äta lite och dricka innan man är uppe och står på benen.

Kram

Det låter inte allt för hemskt.
    Man vill ju inte ligga där och se äcklig ut hur länge som helst liksom och jag hatar att vara kladdig ^^
    Tack för svaret!

Kram   
  • StarStruck

Här får vi t o m göra 3D/4D gratis, utan att ens be om det när man gör TUL. Våran bm vi har när vi gör UL är så himla bra. Hon förklarar allt in i minsta detalj och hon har verkligen ansträngt sig varje gång för att vi ska få med oss bilder hem varje gång. Här ligger BB och UL på samma avdelning så jag hoppas hon jobbar under tiden vi ligger på BB. Två nätter i rad nu har jag behövt gå upp och kissa varje timme. Det stör sömnen otroligt mycket :/

• StarStruck

Ca 50 dagar kvaar! Jag hoppas att förlossningen startar på natten så jag får väcka min sambo, han är så jäkla rolig när han är nyvaken^^

• StarStruck

Min pappa "hotade" med att stå nere i sjukhusentén med ballonger och skit när vi ska hem från bb. Jag har sagt nej till besökare på bb men man vet aldrig med min pappa därför tänker vi gå ut bakvägen^^

• StarStruck
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m65856651.html

måste fråga er
    länken är till en tråd jag gjorde tidigre ikväll

nu har symtomen tilltagit
    nu spänner det och gör ont i magen också och det känns verkligen som att bebisen trycker på.
    jag står ju ut med smärtorna, det hjälper lite om jag rör på mig och när jag sitter still gör det sååå ont och spänner som bara den, men jag vågar inte rör mig för mycket av nån anledning.
    är det fortf nånting normalt för att bebisen har fixerat sig eller borde jag ringa fl?         
  • StarStruck

Vi ringde fl och fick komma in direkt. Vi blir kvar över natten, det kan ha varit värkar jag har dock var tappen opåverkad.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012