Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Naggym, här får det växa fritt nu. Får se om bebisen hittar ut sen;)

• StarStruck

Våran bebis väger nu ca 3 kg och ligger mitt på kurvan, lite liten tyckte bm att hon var. Dessutom har ungen massor med hår, bm sa att det såg ut som hon hade en ryamatta på skallen :D

• StarStruck

Sitter på tradera och kollar på vinterkläder till bebis. Är overall nått man behöver om man är ute mycket med vagnen på vintern och när börjar man isåfall med vinteroverall? Jag har några tunna höstoveraller hur länge räcker det med tunn overall och filt? Åkpåse kanske är bättre?
    Vad rörigt det blir, hoppas nån fattar vad jag menar och kan berätta hur jag ska klä på henne. Jag vet 0 om bebisar och kläderObestämd När det gäller att kombinera dom iaf ^^     

• StarStruck
    Edds skrev 2012-08-13 22:09:08 följande:
    okeej ! Ja då är det ju helt annat !!! :)

jag vet inte heller så mkt om bebisar och kläder men jag vet att de ska vara varma ! :) Men jag tänker såhär, om jag klär bebisen som jag själv skulle klä mig för att inte frysa? det borde väl vara nog.

Jag har massvis med overaller, mest lite tunnare som "höstplagg" nästan som jag kommer ha på bebisen, men då har jag en riktigt mjuk och gosig och väldigt varm åkpåse som jag kommer använda hela vintern ! Vi har ganska kallt här i norrland kring dec-mars, kan gå upp emot över -30 grader (då håller jag mig dock inne under de dagar de är så kallt)

men rätta mig om jag har fel ni som har barn sen tidigare? Man vill ju inte klä de för mycket så de svettas för mycket heller ?! :)

Fast jag vet inte om jag kan tänka så för jag är jättevarm av mig och använder i princip aldrig vinterkläder självDrömmer
    Jag bor ju i mellansverige och här blir det väldigt sällan jättekallt, men - 20 kan det säkert bli nån gång. 
    Så jag kanske kan köpa en åkpåse avsedd för vintern och ha en fleeceoverall under? Men vad har man nu under hösten då? Typ såndär nalleoverall som verkar vara obligatoriskt för alla bebisar Tungan ute? Dom har ju oftast nått lurvigt tyg utan på och nått tunnare inuti.    
  • StarStruck

Tack, då vet jag ungefär hur det ska vara;) Aptiten har kommit tillbaka nu också verkar det som för så hungrig som jag har varit ikväll har jag inte varit på 30 veckor typ!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012