Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

BlivandeMama, ta alvedon och vila, går det inte över då så ring fl

• StarStruck

Kan slemproppen vara grön?Kräks
    Fick världens mensvärk när jag var och tissade och när jag tokade mig var det nån grön grej på pappret, inte alls najsObestämd
    Ska till bm i morrn så kanske man kan få svar på om man är nå öppen eller inte!  

• StarStruck
    babyboom2005 skrev 2012-08-14 15:34:21 följande:
    Har ni inget annat typ support ni kan ringa då? Ring o rådgör med fl annars för som sagt gröna flytningar lät inte så bra.
    1177 finns ju alltid, men jag får ringa fl då, haha, dom kommer hinna tröttna på mig innan det är dax ju!
  • StarStruck

Jag ringde fl och dom vill att jag skulle komma in för att kolla om vattnet hade gått, men det borde jag ju ha märkt. Att försöka förklara sånt här över telefon funkade inte särskilt bra.
    Jag var ju på TUL igår och då var ju vattenmängden normal. 

• StarStruck

Edds, visst är det alltid bra att kolla upp men det är inte särskilt kul att bli dumförklarad varje gång man kommer in;/ fl här är verkligen inte bra tyvärr

• StarStruck

Nu är jag hemma och helt off var det inte att åka in igen! Är i 36+2 och är faktiskt öppen 2 cm :) ingen vattenavgång eller så. Dom trodde inte jag skulle gå över tiden iaf, tur det!

• StarStruck
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-14 20:47:28 följande:

Vad var det för symptom du hade? Mkt Sd och tryck.neråt? Läckte du ngt eller var det rikliga flytningar?
    Har du "känt" att det öppnats sig,? Ilningar, stickningar osv? Är ganska nervös här.
    Ihelgen hade jag bara en sju helvetes mensvärk och jag antar att det var då det öppnades.
    Men tryck neråt och stick har jag känt i många veckor, sen hon vände sig neråt iaf i vilket var väldigt tidigt så jag ser inget samband mellan det och det här.
     Slemproppen (som jag antar att det har varit) har släppt i omgångar under ca 2 veckors tid, första var äl-flytningsliknande, sen blev det gult och snorlikt och sen gick det över till äl-konsistens igen och nu tillbaka till gult/grönt snorliknande igen, det är de enda flytningarna jag har haft. Sd har jag haft ganska mycket täta sista tiden mest på kvällarna nån timme åt gången typ med 3-4 minuters mellanrum som tätast.Just nu ilar det i bäckenet på ett annorlunda sätt än vad foglossning gör och så lite mensvärk ibland.
    Hoppas det hjälpte nått:P? 
  • StarStruck

Alltså, hur lång tid kan det ta nu innan bebisen är ute?
    Är ju förstföderska så jag fattar att det inte lär sätta i gång inatt:P 

• StarStruck
    Virvelvindan skrev 2012-08-14 21:17:27 följande:
    Klart det kan sätta igång i natt! :)
    Det är ju mer vi omföderskor som kan gå öppna lääääänge.
    Grattis till två cm - det är ju en bra bit på väg och jag gissar på att du får värkar i natt som sagt. Spännande
    JahaFörvånad
    Tack då antar jag men jag kan inte klämma ut nån inge än inte, måste till Ikea först! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012