Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Jag var ju hos bm tidigare i veckan, hon bokade in mig igen nästa vecka för att hinna träffa mig innan sin 2 veckors semester där emellan ska jag på TUL, hon tyckte det var viktigt att jag hade tid varannan vecka fast det inte var med just henne. Jag har varit och. Träffat en diabetessjuksköterska och mitt fasteblodsocker låg på 8 den morgonen så jag fick hem grejer så jag kan sticka mig i fingret hemma :)

• StarStruck

Jag kommer ha fått se bebis 9 gånger tror jag innan hon kommerr ut och vi får se henne irl. Tror det är 5 VUL, 1 RUL och 3 TUL. Hoppas hon ligger bättre på måndag så vi får se i 3D :D

• StarStruck

Jag har börjat inviga kommande förlossning med min sambo. Han vet inte riktigt vad han är bra till egentligen när det gäller det. Jag sa: du ska bara vara min slav! Var på han sa: så jag ska beté mig som alltid? ^^

Vi har läst runt lite på nätet och hittat ganska bra info, mitt största problem med min sambo är att han är väldigt tafatt och tar inte saker i egna händer. Inget elakt eller så men det går mig på nerverna. Jag försöker prata om det att han behöver ta kontrollen över saker och ting lite oftare och genomföra det också men samtalet dör alltid ut innan vi pratat klart (enligt mig). Jag vill att han ska veta vad jag vill ha för smärtlindring osv men han är inte så intresserad verkar det som. Hur gör man???? Det är visserligen 8 veckor kvar men det går fort, i julas sa vi att det är mer än 6 månader kvar och här är vi nu liksom... 

• StarStruck
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-12 08:26:03 följande:
    Starstruck, vet inte om ni funderat på profylax. Finns ju även på dvd. Det fokuserar mycket på mannen roll och ger dom en "verktygslåda" att ha med sig in i förlossningen. Min man va skeptisk innan men efter förlossningen sa han att det hade känts tryggt för att han visste vad han kunde hjälpa mig med, vi hade även med oss boken med tips och massageövningarna. Det kanske vore nått för er. Sen tror jag de flesta män kliver upp till rollen väl där, de måste liksom :)
    Nja, profylaxkurser är väll inte jag så sugen på just nu men DVD, det borde väll finnas att ladda ner? Jag har väldigt svårt att se min sambo i den sitsen. Det kan gå jättebra eller så slutar det med att vi gör slut typ :P

• StarStruck

Min sambo har varit med på inskrivningen och alla VUL/RUL/TUL, inga bm-besök alls. Han jobbar ca 20 mil hem ifrån så han kan inte direkt åka på lunchen ^^

• StarStruck
    selmv skrev 2012-07-12 11:45:12 följande:
    Hej tack för era tankar.
    När jag låg där igår så tänkte jag att snart ska man hit på riktigt och föda och då blev jag så nervös och tänkte att NEJ jag vill inte, jag har ångrat mig!!!!!!!!!!! Usch gör de tankarna!!!!!!
    Min man har varit med på alla vul, kub, Rul och Tul. Och ngra gånger hos bm.
    Sen har vi gått på föräldrautbildning 4 ggr och då har han varit där alla gångerna och jag tre av dem (var tvungen att jobba en gång, men min man gick dit ändå) :)))
    Jag var på fl i v 25 för minskade fosterrörelser, innan det var jag livrädd och ville inte alls få ut ungen men efteråt så försvann rädslan för mig ^^
  • StarStruck

Längtar sjukt mycket till måndag! Då är det dax för vårat andra TUL :D
    Nu är vi också helt färdiginflyttade, känns såå skönt.
    Den 28/7 är det dax för bröllop och jag ska vara tärna, det känns sådär kul.
    Vagga ner för gången och alla kommer glo på mig så grasiöst som jag tar mig fram^^
    Längst fram vild altaret är det så klart en trappa också -.-        

• StarStruck

Jag har funderat på en sak.
    När bebisen precis kommit ut, vad händer då?
    Då menar jag det där med moderkaka och hur länge man måste ligga nerkladdad osv ^^   

• StarStruck
    Love78 skrev 2012-07-15 23:58:00 följande:
    Tack! Jag hörde namnet första gången när jag såg filmen...
    Fröken Smillas känsla för snö
    Jätte bra film!
    Fint namn till en katt med

Någon mer som bestämmt namn än??
    Vi bestämde oss för Vilja redan i v 20 :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012