• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Lovis83 skrev 2012-03-31 21:42:07 följande:
    Jag har gått upp massor :O har dock bara äit mat och inge godis/kakor och dylikt. Har varit ganska hungrig hela tiden och inte mått illa alls direkt. Gick in på 65 kg och jag är 171 lång, ganska normalbyggd. Nu väger jag 73 kg :O hur ska det här sluta är i mitten på vecka 18. Har varit dålig med träning sen jag plussade, har bara gått promenader med hunden och jag rör mig ganska mycket på jobbet. Hoppas man tappar allt efter förlossningen när man börjar amma :D

Fast är det nån gång man verkligen ska njuta av livets goda, då är det nu...man Går ju ändå upp i vikt Jag hade det kämpigt ned mina kilo efter bevis, men hann tappa 20 av 22 gravkilon innan jag blev gravid nu i december, då var vår pojk 13 mån...olika, men det går. Ta tag i det efter förlossningen...tänk vanlig fast lite till. Ibland funkar det inte...just nu spyr jag av grönsaker o "nyttig mat" och kan dööööda för kakor och glass. Har bestämt mig för att inte ha dåligt samvete, utan ligga på en lagom nivå!
  • Em

Ag jobbar heltid på skola, 60% resurs till en ibland väldig aggressiv 11 - årig pojke med adhd. På eftermiddagen är jag på fritids, där jag är planerar alla aktiviteter, har 1: or. Tunga lyft, mycket spring och massor av stress, det är den härliga vardagen det! Grym foglossning o min bm har sagt att det bli tal om sjukskrivning...det känns ju både tråkigt o skönt...

• Em

Haha såg att det såg konstigt ut, 60% skola 40% fritids ska det vara

• Em

Whiii...har en extreme house make over! Maken fixar på kontoret, jag river i garderoberna (ar plockat fram 50/56. kläderna...så yttepyttesmå), snart blir det Ikea för att köpa lite smått till Noahs rum...sätta upp lite hyllor och sånt. Man märker att jag är den drivande i vårt äktenskap...nu när jag har varit "graviddålig" så har sådana projekt inte hänt, men nu,!!! Åh va skönt när det är färdigt sen!!

• Em
    Granen skrev 2012-04-01 15:33:02 följande:
    Jag har sagt ifrån mig det tyngsta men man vill ju inte sätta kollegorna i skiten genom att inte göra sin del. Svår balansgång. Kul med ringarna.

Jag förstår dig o din situation är inte lätt, tar själv jobbat som du. Det enda råd jag kan ge är att tänka att du har ansvar för någon annans väl o ve och det är direkt beroende på hur du mår! Du sätter gränserna! Fast...det är enkelt att råda, svårare att göra...jag kämpar med det själv! Lycka till!!
  • Em
    FijaLija skrev 2012-04-01 14:50:08 följande:
    idamarja: skönt att det blivit bättre med spyorna! Ååååh flickor! Ni måste ju ha hållit tummarna i smyg för hur det ska gå för mina ringar! Jag hade ett glädjande mail i min inbox idag som berättade att det går att beställa ringen i större storlek! :D Weeei! Snart har jag en ring på mitt finger! :D  

Finns inget som går upp mot känslan av att vara ringmärkt Grattis!!
  • Em

Haha ja de är då för roliga de där karlarna men den som väntar o det där! sen kan jag ju hinta att TVÅ ringar är Lovely!

• Em

Kanske det blir som med oss...lång tid innan förlovningen, men sen! Bröllop, barn o radhus på ett år..

• Em

Miamy: tråkigt!!! Krya på dig o ladda upp med bra filmer o böcker Bor i Helsingborg o idag är det 17 dagar till RUL, längtar!! Sandyfication; sitter lite i samma sits...ska helst ta körkort innan bebis kommer, men med ett heltidsjobb och en busig 1-årinf finns inte riktigt tiden...när jag blir lite piggare kanske! Kladdkaka idag igen..shiiiit...gott men farligt!

• Em
    Edds skrev 2012-04-03 14:24:13 följande:
    inga såna problem men jag har märkt att jag har lite svårt att få till strålen... vet inte alls vad de kan bero på, men de känns som om jag inte har ngn kraft att trycka ur de, eller så är det något som är i kläm?? .. jag har dock en hel lista på funderingar jag ska fråga min BM om när jag kommer dit nästa gång..

Så är det...en nära vän är akutsyrra och sa idag att en av de värsta "åkommorna" man kan ha är att ha en svår eller smärtsam graviditet. Dels för att man har "valt det själv" och dels för att graviditeter skiljer sig och alla refererar till sig/ någon nära sig. Jag sitter här med foglossning (gråter på kvällarna) och har blodtrycksfall minst 4 gånger i veckan, men får ingen hjälp än...men hoppas på att få lite gehör hos bm. Vi måste nog stå på oss!!! Ifrågasätta om det är bra för oss/ barnet att leva i smärta...hoppas att din bm tar dig på allvar!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012