Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Arre skrev 2012-06-25 14:30:18 följande:
    Starstruck: det där är inte en autobaby. Autobaby har flaskhållare på sidorna av stolen. Det är en logico s. Enligt akta graco har deras bilstolar en livslängd på 4 år. Det ska sitta ett klistermärke på sidan/under stolen med datum på. Den färgkombin verkar vara från 2010.
    Jag hittar ingen logico s som ser ut som min, men där emot en autobaby 2 på jollyroom som liknar.
    Enligt NTF är det 7 år, varför skulle Akta ha annan livslängd?
    http://www.ntf.se/konsument/fraga1381.asp?katid=29
  • StarStruck

Nu vet jag vad vi gjorde för fel. Vi tryckte inte ner basen som man ska göra, vi får testade det ^^

• StarStruck

Ja, jag får kontakta graco, kan inte hitta tillverkningsår efter som att den lappen är bortpillad från stolen! Även om den är tillverkad så funkar den ändå 6 månader till, då byter vi ändå till brio-stolen är det tänkt. Visar det sig att hon ljög så är det ju det trist, det handlar om våran bebis säkerhet liksom. Sista gången vi köper begagnat!

• StarStruck

Är det normalt att få förvärkar av att inte göra nånting?
    Jag blir mest sittande/liggande i soffan och får nästan varje dag regelbundna vad jag antar är förvärkar.
    Det känns som väldigt intensiv mensvärk som håller i sig i kanske 10 sek eller något sen släpper det nästan helt och kommer tillbaka oftast efter 30 min, sen kan det hålla på så i några timmar.

• StarStruck
    LeiaBus2010 skrev 2012-06-26 12:50:32 följande:
    Hej tjejer! jag hoppar gärna in här Är i v 27+0 idag och som alla andra har jag också alla möjliga sortes krämpor... Väntar andra barnet och var hos bm idag för kontroll och allt såg bra ut. 
    Har varit på förlossningen 2 ggr redan pga täta sammandragningar och nu har jag som mensvärk också, men det är tydligen "normalt" så länge dom inte ändrar karaktär och börjar göra mer ont och komma TÄTT, när jag var inne hade jag var 6e-3e minut..  = inte bra, så jag fick en spruta i benet, och nu kommer dom som "dom brukar" igen... var 10-20e minut... Alltså för att lugna dig lite StarStruck så är det Helt normalt! Men se till att ha koll så dom inte kommer tätare och "hårdare" då måste du ringa in för att kolla så inte tappen blivit påverkad.
    På mig håller det på heeela dagarna.... 
    Mina ökar i styrka när det väl kommit i gång, sista "värken" är riktigt smärtsam, sen slutar det, men jag har alltid svag mensvärk liksom. Jag har varit inte på fl tidigare jag med för sd, då var min tapp ca 2,5 cm eller nått så jag fick bricanyltabletter. Men det är läskigt för min bebis har legat neråt väldigt länge och det är ett sånt satans tryck neråt jämt. Men ja, det verkar ju vara normalt så då får jag lida i 10 veckor till ^^
  • StarStruck

Fler som fått tillbaka sitt illamående btw?
    Jag känner mig som under mina jobbigaste veckor i första trimestern. Illamående och värmevallningar.
    Bara sparkar uppåt och det hjälper laaagom mycket. Dessutom har vi strax över 30 grader inne.
    Nästa vecka är vi klara med flytten, i den lägenheten kan man iallafall få lite korsdrag i, här har vi bara fönster mot en sida och det är där solen är hela dagarna. Fy fan, vad gnällig jag har blivit ;(  

• StarStruck
    Svahnfrun skrev 2012-06-27 10:37:13 följande:
    Alltså det här med foglossning.
    Hur känns det egentligen - jag har aldrig haft det med de tidigare gaviditeterna så känns lite smålustigt att ev ha det nu.

I vilket fall har ont i korsryggen och när jag går så är det som om det nyper i vänster sida och strålar neråt.

Är det foglossning då?

Har även svårt att vända mig på nätterna då det känns som om hela muskelaturen är helt förslappad i just bäckenområdet.
    Det kan vara foglossning men det kan även vara ischias
  • StarStruck
    LillaPluppen skrev 2012-06-27 10:27:04 följande:
    tja det sägs väl att det är bra med 2 ggr iaf.
    Jag tycker allt att det räcker med en gång men det blir ju inte sämre av att tvätta flera gånger=)
    Då får det räcka med en gång ^^
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012