-
Ja då säger man att man precis gått in i vecka sex och att man är fem fulla veckor gången plus en dag. :)oOLillaJagOo skrev 2012-01-13 10:57:45 följande:Okej... Men säger man att jag är i vecka 6 då? Eftersom du skrev 5+1.. dum fråga kanske, men hoppas du förstår.
-
mina bröst är nu så ömma att jag inte ens kan tänka tanken att ha en bygel bh på, har gått runt i sport-bh nu i en vecka. Fy. Eller ja, lite glädje är det väl ändå allt över att ha symptom fast brösten känns som två blyklumpar.Eddies skrev 2012-01-13 11:10:51 följande:ojojoj vad kul att höra alla som gör vul och ul och får se de lilla där inne, själv kommer jag ju inte göra något sånt än så länge planerat, så jag får gott och väl vänta tills det är en bebis på skärmen jag ser, men jag känner den ju, och hör vad ni berättar :D
Idag går jag in i vecka 7, jag tycker faktiskt tiden går rätt snabbt, de är underbart :D
har faktikst suttit på olika hemsidor och tittat lite på bebis kläder, idag måste jag och köpa en ny bh.. alla mina är för små.. -
GRATTIS vad härligt :) åhh nu längtar jag ännu mer till mitt vul på torsdag.StarStruck skrev 2012-01-13 11:35:32 följande:
Jag grinade heeeela vägen hem typ!
Han hittade en liten bebis MED ett pickande hjärta -
Blää för illamående, idag ska vi dessutom flyttstäda vårt hus. Hujedamej vad jag bara vill ligga i sängen egentligen....
-
TheFamily skrev 2012-01-14 21:28:18 följande:Gääääsp vad trött man är....nästan plågsamt. Har redan somnat två ggr på soffan... Nån som kommer ihåg/vet när det brukar gå över??
vecka 14-15 började jag vakna till vid förra graviditeten :) -
det där känner jag också, kan må prima på morgonen INNAN jag kliver ur sängen. Samma när man blir stressad eller städar eller stressar till tåget då slår illamåendet till.splink skrev 2012-01-15 18:02:24 följande:Jag mår illa på samma sätt som med dottern, alltså att det kommer och går, helst om jag anstränger mig (vilket jag försöker undvika) Men det "riktiga" illamåendet har nog inte kommit ännu. Minns att det verkligen tog spin kring v.7.
-
jag äter mitt val kvinna.beccagranen skrev 2012-01-15 19:54:21 följande:Har några frågor,
Äter ni några tillskott/vitaminer, isf vad?
Har ni vart/anmält er till hälsokontroll/inskrivning ännu, isf när (veck)?
Ska på inskrivning den 1/2 är då i vecka 8+5, skippade det första hälsosamtalet då det var relativt kort tid sen min son föddes, barnmorskan tyckte inte det behövdes. -
mardrömmen ett faktum. Jag blöder. Ska på kontroll nu klockan 10. Inga förhoppningar, alla symptom borta.
-
Fortfarande bara bruna flytningar och inte mycket men en väldans mensvärk som inte tas bort av alvedon. Fick göra ett vul som visade ett foster stort som den vecka jag ska vara i hinnsäck i rätt storlek och det syntes ingen blödning. Är ju bara i 6+2 så läkaren tyckte det var lite tidigt att se hjärtat dock tyckte hon att det skymtade.
Men vi har inget hopp, smärtorna i magen är menssmärtor ingen "livmodern växer".
Varför just vi? Försökt i 15 jääävla månader. Fan fan fan.
-
Glömde skriva att jag fortfarande ombads gå på mitt vul på torsdag för att eventuellt kunna se om det växt och se hjärtat. Tror som sagt inte på det alls.