• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

N1987 skrev 2012-01-11 20:17:42 följande:
    Vi har typ redan bestämt vagn. Denna blir det! Med liggdelen ovan. Färgen är inte riktigt bestämt dock men svart och nån liten detaljfärg som på bilden blir det. HOPPAS verkligen inte vi tar ut något i förskott nu... Vi väntar så klart med att köpa den tills kanske v 30 eller nåt men jag gillar att ha sett ut vad man vill ha innan :)
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12

exakt den vagnen och färgen har vi bestämt oss för :) så fin är den. Hade en city cross till sonen som jag var mer än nöjd med, kanon vagn.
    Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili

Jag mår super illa när jag har byxor som sitter det minsta taight över magen, eller när jag lutar mig fram så de klämmer över magen..med en snabb titt i garderoben vet jag knappt vad jag då ska ha på mig längre när det mesta är taight..kan ju inte ha mammabyxor i vecka 6..eller?

• Vili
    Nussebarnet skrev 2012-01-12 15:03:56 följande:
    Jag pluggar till sjuksköterska nu och har jobbar i hemtjänsten tidigare. Jobbar fortfarande ibland och hade tänkt jobba hela sommaren. Jag hoppas att jag kommer klara det för det hade varit bra med de extra pengarna.
    Jag läser också till sjuksköterska, hur långt har du kommit? Jag tar min examen i Juni och hoppas hinna jobba iallafall en månad innan jag ska gå hemma med bebis.
  • Vili

Idag tror jag tröttheten slagit rot, sov på tåget ner till skolan skrev en tenta i 2 timmar sov på tåget hem och däckade i 2 timmar till när jag kom hem. Trött är förnamnet, kan ha att göra med att jag sover urkasst på nätterna.

• Vili
    Nussebarnet skrev 2012-01-12 16:28:28 följande:
    Jag börjar termin 2 på måndag. Skönt att du hinner få din leg. innan det är dags att vara mammaledig. Jag börjar komma till det stadiet där jag undrar om det här verkligen är rätt för mig men det är nog mest för att det blir så mycket pluggande och det är inte min starkaste sida.
    var pluggar du någonstans? Ja skönt att hinna bli klar absolut men det hade samtidigt varit skönt att hinna jobba och bli varm i kläderna också först. Men vi har försökt i 15 månader då var tanken att jag skulle plugga på distans samtidigt som ja gick hemma med bebis men ja...det tog ju sin lilla stund att bli gravid så ändrade planer helt enkelt :)
  • Vili
    Nussebarnet skrev 2012-01-12 20:49:55 följande:
    Jag pluggar i Malmö, var pluggar du någonstans? Huvudsaken är att ni kommer få en liten, så kan du bli varm i kläderna sen.

jag pluggar i lund..går ut på nästsista praktiken nästa vecka och är orolig för att må dåligt t.ex. vid såromläggningar. Självklart är jag glad att vi äntligen blev gravida..jobba som ssk har jag hela livet på mig sen att göra :)
  • Vili
    StarStruck skrev 2012-01-13 08:20:34 följande:
    Wooohooo, VUL om nån timma! V 6+0 idag:D
    Lycka till :)
  • Vili
    splink skrev 2012-01-13 08:13:00 följande:
    Jag pluggade till USK när jag väntade dottern. Mådde illa som fasen och tom svimmade vid olika moment på praktiken.. Ryggmärgsprov och GBP-operation var värst...
    Jag läste också till uska när jag väntade sonen men led inte av illamående då i samma utsträckning som nu. Jag ska nu vara 3 veckor på avdelning och 5 veckor i hemsjukvård, hemsjukvården skrämmer mig lite med tanke på diverse sår av olika utseende (och doft) som kan förekomma. Men sen då har jag bara min c-uppsats kvar innan jag är klar :)
  • Vili
    LillaBabyK skrev 2012-01-13 10:46:25 följande:
    Vecka 6 (5+3)! Förra veckan såg vi bara en grå plupp som var en gissning att det var där bebisen var och idag hade den växt till en svart plupp! Tänk va glad en plupp kan göra en :P
    det är fräckt att ha sett bebisen när den är så liten sen kommer man på ultraljud i vecka typ 18 så är det en hel stor bebis man ser, riktigt fräckt :) Jag minns fortfarande när vi såg sonen på VUL i vecka 6+3 och han bara såg ut som en liten vetegrodd.
  • Vili
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-13 10:53:44 följande:
    Alltså, hur räknar man egentligen? Vilken vecka är jag i?! :) Sista mensen var den 8/12..
    Det beror lite på hur långa cykler du brukar ha, men räknat med en 28 dagars cykel så 5+1
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012