• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

Efter en liten blödning och fyra timmar på gynakuten fick vi se vår underbara räka. Lilla bebisen hade blivit så stor helt fantastiskt. 14+2 idag och nu ska jag verkligen börja slappa av på riktigt!!

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili
    Lemis skrev 2012-03-15 06:47:59 följande:
    Provade idag på morgonen att inte tabletterna mot illamåendet. Men nä jag kräktes och sonen blev rädd eftersom jag inte gjort det på flera veckor. Jag är vecka 15 och får väl fortsätta äta dem. Fler som gör det? Hur länge kan man äta dem egentligen?
    jag äter numera bara mina  om ja ska iväg hemifrån antingen åka bil, anstränga mig eller stressa för de är i de lägena ja fortfarande mår ganska illa. Går in i vecka 16 imorgon.
  • Vili
    StarStruck skrev 2012-03-15 15:28:19 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev nått
    Går in i v 16 i morron och nu är det ca 4 veckor till RUL, spännande!
    Ska börja med sjukgymnastik nästa vecka pga svår foglossning, utöver det är jag så jäkla trött, har 0 ork!
    var har du som mest ont av din foglossning?
    Jag anar att det tyvärr är det jag också fått. Ont i höger skinka som strålar ner på baksida lår till knävecket ungefär, gör ont när ja lutar mig framåt, lyfter tungt och även vid utåtrotation av benet bara när ja vänder mig i sängen på natten gör det ont.

Trodde inte man kunde få sånna här bekymmer så tidigt...vecka 16 imorgon för mig med..

kanske borde ja också kontakta sjukgymnast..

håller med dig med tröttheten ja är trött trött trött minns inte senast ja kände mig pigg...
  • Vili

Vi har äntligen bokat semester, vi gifter oss i Maj men då kände jag det var lite väl sent att åka på bröllopsresa så vi bokade en bröllopsresa innan bröllopet istället . Så den 16/4 bär det av till Hurghada Egypten, då i vecka 20 så jag hoppas det inte sker något oväntat.

Vad ska man egentligen tänka på när man ska resa gravid, mer än stödstrumpor, inte sola för mycket och ha en bra försäkring?

• Vili
    HelenaC78 skrev 2012-03-22 09:02:48 följande:
    Kolla med vaccinationer, ta med handsprit då det oftas är pengarna (som är otroligt smutsiga) som gör att man blir dålig imagen, sk yalla mage. Dricka ännu mera vatten än vanligt, men det brukar väl de flesta människor göra när det är varmt Njuta av ett fantastisk land och kultur, kanske åka på en utflykt eller två Vart i Hurghada ska ni bo? Har jobbat där och säljer numera resor så jag är nyfiken ;)
    jag är vaccinerad både mot hepatit a och b. Handsprit måste jag komma ihåg...lite rädd för ja kommer glömma bort att dricka tillräckligt med vatten. Lite magsjuka med diarre hade dock suttit fint, minns inte sist jag var på toa min mage verkar ha gått i idé ;)

Vi ska bo på siva grand beach, reser med ving. Känns som ett fint hotell, nära till stranden och all inclucive så vi slipper bli ruinerade av min konstanta hunger :)
  • Vili
    Choccolat skrev 2012-03-22 10:38:59 följande:
    Vad roligt att ni ska gifta er! 

Men känner ni att det är sent att åka i maj? Känner ni andra också så?

Vad jag förstår gäller alla försäkringar (mer eller mindre) fram till och med v 28... Vilken är den "senaste" veckan, alltså, hur långt gångna kan ni tänka er att vara när ni åker utomlands på semester? Typ charter..      
    när jag väntade sonen var jag i turkiet i vecka 25 då började ja tycka det var jobbigt att ligga i solen, jobbigt att gå längre sträckor ect ect så ja kände att vi ville åka tidigare än så denna gången. Sen har ja en hemskt krass bild om att ifall ja skulle börja föda i vecka 20 går barnet inte ens att rädda här hemma men i vecka 25 hade det gått....ja heldumt egentligen att tänka så men sån är jag.

Är inte särskilt rädd av mig egentligen, trots blödningarna, man kan ju alltid åka hem tidigare, i värsta fall så finns det ju sjukhus där också :) Bara man har en bra försäkring så. Och ja de räcker till vecka 28.
  • Vili

sägas bör också att i slutet av maj alltså efter bröllopet ska ja har min slutexamination av min c-uppsats, samt examen så känns ju inte aktuellt att vara i utlandet då :) Hujedamig vad nöjd jag kommer vara den 1:e juni färdig sjuksköterska och stor som en val :P

• Vili

Jag känner fortfarande inte av lilla bebis...imorgon 16+0 var den exakta dagen när ja började känna med sonen, hade väl förhoppningar om att känna tidigare denna gången men icke....

• Vili
    Em skrev 2012-03-26 16:11:27 följande:
    Nähä...den doktorn ville inget göra utom att ta lite prover...tydligen var det heeelt normalt med blodtrycksfall o att vara yr hela tiden + 2 svimmningar bara på några veckor...frustrationen är uppe på topp!
    bara nyfiken vad du tycker han skulle göra förutom att ta blodprover på dig. Vid yrsel och upprepade svimningar måste man ta blodprover , blodtryck för att få en bild om vad det rör sig om hittar man inget där hos en gravid kvinna som tidigare är helt frisk kan man nog lugnt avvakta för det är precis som han sa vanligt. Blodtrycksfall är vanligt hos gravida med efterföljande yrsel och eventuellt svimningar...
  • Vili

Jag känner fortfarande INGENTING av bebisen och trots ja vet vet vet att ja inte borde oroa mig alls så gör ja det. Vi såg ju bebisen sprattla runt i vecka 15 så risken att något är fel är väl liten men åhhh va jag skulle göra mycket för lite bubbel eller en riktig spark. Kände ju i vecka 16+0 med sonen, idag är jag 16+4....

längtar så till rul 10/4 efter det måste ja verkligen lova mig själv att sluta noja...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012