• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

LillyRose skrev 2012-04-10 16:00:18 följande:
    Vi ska få en son! Nytt bf 4 september! Helt perfekt!
    grattis så underbart :)

vad har ni  för kön på era barn sen innan?
    Isak 090122 Lillgossen BF 120908
  • Vili

Idag har min sambo fått känna den första bebissparken..myyys :)

• Vili
    StarStruck skrev 2012-04-13 14:26:25 följande:
    Våran ´tjeeeeej!! Frisk :D

GRATTIS vad härligt att lilltjejen var en frisk bebis :)
  • Vili
    StarStruck skrev 2012-04-13 15:02:20 följande:
    Tack! Ja, nu kan man äntligen andas ut ordentligt och tänka på annat :)

ja precis det är verkligen skönt att veta att allt är bra med den lille..ja satt med hjärtat i halsen hela ultraljudet livrädd att nått skulle vara fel med vår skatt. Nu får man försöka njuta ordentligt kommande 20 veckor :)
  • Vili

Om 5 timmar går tåget till flygplatsen. En veckas all inclusive i Egypten. Fy så skönt det ska bli :)

• Vili
    Edds skrev 2012-04-26 08:27:59 följande:
    Klart jävla arsle är jag !! åååå ..... :( var aldeles just ut med hunden.. och jag VET att det är halt ute (skall förövrigt slå den polis som kommer och ger mig böter för att jag fortfarande kör med vinterdäck)

så halkade jag !! :( och slog i huvudet riiktigt hårt, tinningen och käken och sidan av knät, jag hängde som inte riktigt med vad som hände.. kopplet flög och hunden sprang iväg.. ja det låter komiskt men nu kan jag inte sluta oroa mig att bebisen kanske skadats? Den skickade en kick åt mig men ändå ... Det var en riktig smäll...

och ryggen såklart, lär ju inte må såbra utav detta.... sitter just nu bara och väntar på att jag har fått hjärnskakning och ska börja må illa snart.. eller så rädd att jag börjar blöda stora floder ...

snälla ge mig någon ett lugnande ord ...
    usch låter inte alls kul. Jag trillade av min häst under min förra graviditet ringde sjukvårdsrådgivningen då som sa att så länge man inte trillar mitt på magen, barnet sparkar , du inte blöder eller får sammandragningar så var det ingen fara. Men ring och hör om du oroar dig :)
  • Vili

Är väldigt lite aktiv här just nu..beror nog på att det är galet mycket med allt just nu. 11 dagar till vårt bröllop, 29 dagar till min sjuksköterskeexamen.
    Mår kanonbra i graviditeten just nu vilket är underbart. Trots att moderkakan ligger i framvägg känner både jag och min sambo tydliga rörelser varje dag flera gånger om dagen. Man känner nu att lillbebisen börjar få lite vakna och lite sovande perioder..mest kickande tidig morgon och på kvällen.

Vi hade en underbar semester i egypten precis vad man behöver med sol och bad o slappande i en hel vecka.

Vägde mig igår och blev faktiskt chockad att jag inte gått upp mer, bara 4.7 kg trots att ja vräker i mig av allt. Men tror nog ja gick ner en hel del där i början när ja mådde som mest illa..

Tänk att det redan är vecka 22 det är HELT galet så snabbt det gått!!!

• Vili

vår lilla gosse ska mest troligt få heta Viggo :) älskar namnet och Isak är så söt när han säger- mamma ja ÄLSKAR viggo :)

• Vili
    Superbia skrev 2012-05-14 21:17:49 följande:
    Är det förresten någon som blivit gravid "med lite hjälp på traven" här i tråden? Tänker IVF eller andra varianter.
    Vi blev gravida efter första kuren pergotime enkeldos efter 15 månaders egna försök. Fick efter 12 månader reda på att jag inte hade någon ägglossning alls...inte konstigt att det inte blev några barn där inte ;)

Är enormt tacksam över denna graviditeten, min förra graviditet var spontan (p-piller barn) så det var inte väntat att det skulle bli så svårt denna gången..
  • Vili
    Superbia skrev 2012-05-15 11:22:33 följande:
    Ja, det var tydligen flera stycken som fått lite hjälp på traven att bli gravida. Jag är inte så jätteinsatt i vad alla mediciner och metoder innebär, men jag är glad för er skull att det har gått bra Glad Finns det några risker med att ha fått den här hjälpen? Vad jag har fattat så är det större risk för prematurbarn och lite annat om man blivit gravid genom IVF t ex, men är det något sånt om man använt Pergotime eller så också?
    nja inte när barnet väl är i magen.."risken" som jag kallar chansen är ju att man släpper mer än ett ägg så det blir tvillingar eller trillingar.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012