• Eddies

Vi som väntar smått i September 2012

kavajen skrev 2012-01-03 21:48:19 följande:
    Är det bara jag som har svullen mage? Den är enorm :-/ visst, det är jättemysigt, men kan ju bli lite svårt att dölja den om den ska vara stor reda nu! Vill helst inte att alla ska veta om det eftersom jag bara är i v.5.. (vecka 6 imorgon! )
    jag är me i vecka 5. vecka 6 på lördag !! den är gigantisk, ser ut att vara i 4e månaden känns det som. altså den är svullen och eftersom jag har så pass mkt växtvärk så slappnar jag av i den och kan inte dra in den...

jag är så smal från början så minsta lilla svullnad syns... när jag har mens brukar jag se gravid ut, och nu är jag gravid och ser gravid ut, men aldeles för tidigt hahah :D

du är inte ensam, vi får låtsas som att vi har gasig mage hehe
  • Eddies
    Alicias skrev 2012-01-03 20:38:20 följande:
    Är också i veck a 5+2 idag. Igår kväll när jag låg i sängen hade jag mensvärks känsla i ryggslutet. Har även haft det lite i magen ibland. Speciellt dagarna innan bim. Är det så växtvärk känns?
    ja jag har växtvärk.. och de känns som dov mensvärk, inte jätte kraftig men litegrann och lite i ryggen.. men det är olika för alla. kallar de väl molvärk man känner att det drar där i magen hela tiden :) vissa känner det inte alls, jag verkar känna av de hela tiden :P
  • Eddies

ja motion är perfekt, jag har mest på kvällarna denna molvärk i magen, då lägger jag mig halvsittande i soffan och då gör ryggen ont istället heheh

får komma på ett bra sätt som känns bra, att ligga på höger arm när jag sover känns iallafall bäst.

Jag grinade igår till en film , åt ingenting, hormoner. Och idag mådde jag också illa åt maten jag lagade. Osten på smörgåsen imorse smakade URK !! :D

Jag köpte mig en sån havandeskapsolja idag så jag kan börja smörja på en gång :D

• Eddies
    N1987 skrev 2012-01-04 17:52:16 följande:
    Tänk att det börjar så tidigt? :)
    Jag funderar också på att köpa en sån redan nu.. Då kanske huden blir lite mer elastisk men som TS sa så ska ju bristningar bero på hormoner så det kanske inte alls hjälper. Jag kommer nog göra det i alla fall, precis som du.. Glad 
    ja fan de är otroligt, ja på den jag köpte kan man ha den från början tills efter förlossningen, så de ska jag göra, Om det nu inte hjälper mot bristningar så är det bara mysigt att massera lilla magen :)

Mamma sa idag att jag borde försöka smörja mig iallafall , hon har ju tydligen fått lite brisningar med mig, och de kanske är ärftligt, jag vet inte :) Men är det så så är det värt =)
  • Eddies

ja ! jag köpte min weleda havandeskapsolja på coop haha och det fanns även den för mellangården, på babyhyllan.

Stödstrumpor !! det var bra tips ! jag visste att det var något jag hade glömt !

• Eddies

jag är som kavajen. äter hela tiden känns det som.
    igår och idag har varit värst. Så fort jag ätit och börjat med något annat, typ åkt in till stan eller något, så är jag hungrig igen. Idag åt jag redig frukost, en till frukost när jag kom hem till min mamma, sen åt jag en lunch där också, mellanmål när jag kom hem, en frukt och sen middag, palt ! Någon som ätit det ? väldigt mättande... hur som, nu har jag just tryckt i mig en marabou chokladrulle.. och ska snart ta mig en apelsin.

jag vet inte riktigt hur jag ska förhindra att fortsätta i denna takt.. känns inte riktigt som ett ultimat levnadssätt att äta hela tiden.. försöker äta lite och ofta, frukot och nyttigt.. typ riskakor har jag haft med och knaprat på.. men jag är bara i 5e veckan.. kan man verkligen vara såhär hungrig så tidigt ==

• Eddies

MIN RYGG DÖDAR MIG...

tror jag måste lägga mig på golvet och sova eller något, ingenting hjälper. Och mitt humör tryter, blir galen på min hund han har gnällt nu i 4 timmar !! trots att jag varit ut med han X antal gånger..

är det bara jag som har fått ett sunkigt humör senaste dagarna ? :P alla mina värsta symtom har kommit igår och idag !

• Eddies

Skönt att höra att jag inte är den enda med trytigt humör här.. hehe

jag har börjat skriva en liten dagbok, om symtom och tankar och känslor. Mycket mysigt, jag sitter varje kväll och plitar ner tankar, oro, känslor, symtom etc...

jag skrev just att jag är så jävla irriterad haha

• Eddies
    Oh Mira skrev 2012-01-04 23:12:27 följande:

Hur har ni planerat med avslöjandet om graviditeten??
    Väntar ni till vecka 12 eller tänker ni berätta för omgivningen redan innan eller kanske ännu senare?
    Vet att vissa pallar vänta ända till UL i typ vecka 18 eller nåt...
    Vi berättade så fort vi fick plusset för våra familjer och allra närmaste vänner
    men tänker vänta åtminstone till VUL (som blir i vecka 8-9) med att berätta för alla andra.
    Skulle gärna vänta till vecka 12 men just nu känns det faktiskt som en total omöjlighet eftersom vi håller på att spricka!!! Så glada och lyckliga juh!!!

man är aldeles för lycklig för att kunna hålla tyst,
    kommer aldrig gå känns det som. de närmsta vet redan om det

sen får vi se, jag tror jag ändå ska hålla mig tills det syns :) eller ja, v 12 åtminstone.
    då behöver man inte hålla tyst iallafall :)
  • Eddies

idag har jag knappt kännt nå växtvärk... haft de i över en vecka, och nu ingenting, saknar de, kanske de kommers senare ikv :)

v 6 imorgon !

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012