• Eddies

Vi som väntar smått i September 2012

Äntligen hittade jag denna tråd haha helt omöjligt nästan !

Nu har jag lagt in mig i BF listan. Pratat med BM idag och fått ett hälsosamtal redan på måndag !!
    Känns skönt, är i 4+0 idag, mycket tidigt, men allt känns bra !! Sitter just nu med en inlämningsuppgift till skolan som ska lämnas in så jag är lite stressad med den innan jag ska till jobbet, men ska läsa igenom vad ni skrivit sen så man hänger med !! :)

kram !!

• Eddies

jag jobbar på nyårsafton Slutar klockan 22 och ska då åka hem till min hund som ska uppleva sitt första nyår. Jag och sambon ska nog bara skåla in det nya underbara och spännande året med alkoholfritt och en kyss :)

• Eddies

hahah svårt att veta, ja hur ska man veta vilken lax man får äta ? och så ska man äta fisk i massvis... ja de känns som en djungel detta.. D:

• Eddies

okeeej ! Och jag som brukar köpa de laxen som är vakuumpackad från coop, fileerna :)
    får vara slut på dom då !!

Tjejer har ni föressten tänkt på en sak ! Vi kommer vara väldigt höggravida mitt i sommaren, skönt att man slipper ha mycket kläder .. men tungt när det är varmt :D. Bor ni på mycket varma ställen? :)

• Eddies
    LillStinis skrev 2011-12-30 13:03:39 följande:
    Om jag inte minns fel så tar inte pyret näring från Mamman än??? När gör den det? I början tar den näring. Från gulsäcken? Heter det så? I så fall är det väl ok att ära lax.
    min BM sa idag att från och med nu ska jag bara äta för bebisens hälsa. fram till ca v4 så har den egen näring. men som sagt man ska hela tiden försöka tänka på den, så de blir inte lax för mig än, är i vecka 4+0 så om jag gissar rätt går jag in i vecka 5 imorgon? Har inte hunnit lära mig hur de där räknas...

Hur gamla är alla föressten? :) jag är 22 och fruktansvärt lycklig min sambo och blivande pappa ör 24
  • Eddies
    sexhundra skrev 2011-12-31 00:08:52 följande:
    Nån mer som har SKIT ont i tuttarna? Kan inte ha bh eller sova på magen och måste hålla på dom när jag går och så är jag jäkla svullen :p
    jag MÅSTE sova med BH... ska åka direkt på måndag och köpa en sport BH som jag kan ha på nätterna, för dom gör så ont ! Tycker nästan att det stöttar bra med BH men jag känner hela tiden hur de pulserar och värker. ;D

Magen min är också jäääätte svullen, men det är nog kanske mest gaser och tarmar som håller på för tillfället :) hihi, jag vet inte riktigt hur jag ska hålla mig vaken ikv... har just vaknat kl 06.00 ... sambon min försov sig och jag rusade upp och ut med hunden

så nu mår jag lite småilla, måste försöka göra mig frulle ! men verkar som att det inte bara är jag i detta hushåll som är mega trött !!!
  • Eddies
    yessyca skrev 2011-12-31 08:47:01 följande:
    Min mage har varit superuppblåst de senaste dagarna, ser ut att gått betydligt längre än v.4+2 Flört
    haha jag me !! jag är 4+1 och magen är som en ballong, det måste ju vara tarmarna som bereder plats :D sen, lite detaljerat, så är jag himla nödig hela tiden, inte bara kissnödig !!! är det någon annan som har det likadant?
  • Eddies
    yessyca skrev 2011-12-31 08:51:09 följande:
    Har nån av er ont i magen/livmodern då ni rör er? Jag har värsta molvärken/menssmärtan.
    Vet inte om man "borde" ha så ont?
    Kom pytte lite ljusbrun flytning på papperet imorse igen. Igår kom det också bara på morgonen, sen försvann det. Förstår inte varför just på morgonen.. Obestämd
    min molvärk kommer lite då och då och gör inte sådär jätte ont.. jag får dock lite ondare när jag hostar eller nyser...
  • Eddies

gick in i vecka 5 igår :) 4+2 idag ! igår berättade vi för svärföräldrarna :) de blev väldigt lyckliga !

• Eddies
    AngelinFear skrev 2012-01-01 07:45:09 följande:
    Sådan är jag också rädd för, när jag har ont i magen ofta ;o :(
    jag har också molvärk men jag ser det som ngt bra, livmodern växer !!! :) det känns ju verkligen att det är ngt där :)

Nu för tiden ägnar man sig mesta tiden åt att oroa sig och att lyssna på alla dont´s Jag orkar inte göra det, jag vill bara njuta !! jag orkar inte ens tänka att de första veckorna är kritiska. de är precis som vilken vecka som helst :D:D

kan ju dock tillägga att jag haft missfall en gång, då hann jag aldrig känna av dessa symtom ens, utan jag var i vecka 7 och kände ingenting. nu är jag i vecka 5 och känner massor :)

Så hoppas ni kan försöka och inte oroa sig, man går nog miste om så mkt då !! Men jag vet att det är svårt herre gud de är ju nästan de enda man kan tänka på !
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012