Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Carfreak, jag va lite som din sambo i min första graviditet. Hade skyhögt blodtryck och risk för HF. Barnmorskan så till mig att vila, visst så jag och åkte till jobbet har eget företag så det fanns inte i min värld att sluta jobba, var dessutom i flyttagen då vi precis köpt hus, så sprang med kartonger och hängde gardiner hela kvällarna för grejen va dem att jag mådde inte dåligt. Det är inte alltid man gör det av HF så.det är svårt att fatta när man mår prima. Det va först när min mamma så att HF kan ge mig en stroke och att jag kanske aldrig skulle kunna ta hand om mitt barn som poletten trilla ner, för hålla sin bebis vill man ju. Hoppas hon lyssnar på dig men försök lyssna på henne också så kanske ni kan mötas halvvägs.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Angie, jag hade helt klart valt ett vändningsförsök. KS är trots allt ett kirurgiskt ingrepp och läketiden efter längre. Och förlossning är jättespännande och omtumlande. Tycker du ska ge det ett försök och ta KS som.sista utväg.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

V. 38 (37+0) trodde aldrig att jag skulle vara gravid så här länge! Så idag blir det städ på förmiddagen och sen Liseberg med sonen och mamma, får se om det får fart på bebben :)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

När vi hade fått sonen och va för att skriva papper (här får man inte göra det innan bebis kommit) så frågade tanten om vi varit ett par under tidsspannet sonen blev till. Visst svarade min sambo, förutom de 3 veckorna mitt i då hon va i Afrika. Mer snorkig min än den tanten drog så är svår att hitta. Tycker du det där va roligt? Undrade hon och sen fick vi en lååååååång utskällning för att vi inte va gifta, hur ansvarslösa vi va som satte barn till världen utan att varit i kyrkan först osv... Det retade henne bara ännu mer när vi så att vi varit hos advokat och skrivit papper och testamente och sånt för set va veeeeerkligen inte samma sak som att gifta sig.. vet inte om man behöver gå dit nu när syskonet kommer men ser inte de emot det i så fall.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    StarStruck skrev 2012-08-17 17:52:31 följande:
    Min har släppt i om gångar i snart 3 veckor men nu är det liksom hela pappret fullt med tjockt slem varje gång jag är på toa. Är lite orolig för att det skulle vara nått konstigt eftersom att jag är öppen och så.

Jag har haft så i snart 2 veckor, är lite öppen också och min bm sa att det inte va nån fara. Men ring fl om du är.minsta osäker.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Alicias, tråkigt när.det.blir så. Men då vet du ju va hon går för liksom.... Hade liknande med min fd bästa vän, hon fick sin dotter 4 månader innan mig och jag trodde vi skulle göra massa mamma saker ihop men vi va så olika som mammor och hon "läxade" upp mig hela tiden (hon hade ju vatt mamma sååå mycket längre) att jag slutade höra av mig...

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Jag har direktnummer och även mobil till min bm, skulle kunna ringa henne nu i princip :) hade inte tänkt missbruka förtroendet dock, har det varit nått utanför arbetstid har jag dratt ett sms till henne och så ringer hon upp när.det passar, kan jag inte vänta ringer jag FL. Satan va svullen man är nu, insåg idag att mina fötter dubblats i storlek denna veckan och jag nu inte ens får på mig mina foppatofflor.... Ska man behöva gå barfota till BF nu eller?

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Dagens BM besök resulterade i lite högre blodtryck och en 1:a  i urinen.. ingen panik men ska kollas igen på torsdag. Bebis låg bra till idag så hon lyckades göra en hinnsvepning, hoppas på resultat men vet att det är 50/50 att det ger något, ont gjorde det inte i alla fall..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Alicias skrev 2012-08-20 16:04:52 följande:
    Tror fasiken jag ska köpa mig en ananas och käka framför tvn ikväll och hoppas på att det kan dra igång! Jag har otroligt dåligt tålamod just nu

Läste att det va 7-8 färska annans på rad som gällde för att få igång det :)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Hmm.. vad innebär det egentligen? Jag trodde det var att man spräckte hinnorna så vattnet går.. och att bebis då ska vara ute inom 3 dagar.. Men så är det inte då antar jag...?[/quote Det är hinnsprängning du tänker på..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Snart fyra barn, det har inte gett nån effekt än.. men än ger jag inte upp hoppet. Det kan ju ta ett dygn eller två innan effekten kommer förstod jag det som. Ska färdknäppa sen för säkerhets skull ;) gjorde det väldigt tydligt för.min man när han kom hem: bm säger att vi ska knäppa i kväll och så.e det med den saken.. han bara garva..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Dum fråga kanske, men jag köpte medelas amningsnapp på apoteket, kunde ju inte amma sonen så vill vara förberedd denna gången. Me jag fattar inte hur man får på den riktigt, känns som den sitter väldigt löst.. eller måste mjölken rinna till först så brösten är så där spända? Som sagt, känner mig lite dum

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Nu sitter jag på FL och väntar på ett rum på BB med vår lilla Molly i famnen. Hon kom som en raket igår kväll (torsdsg) 37+8 i gravlängd. Första värken kom kl 19, vattnet gick i bilen 22.04, inne på FL 22.10 och hon va ute 22.30.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    JePaLuLi skrev 2012-08-24 01:45:03 följande:
    Åh vad mysigt kaksmulan! Stort grattis! Kom hon helt utan förvarning?

Gjorde ju en 2:a hinnsvepning på förmiddagen, mådde illa under eftermiddagen, vilade vid 18 efter vi ätit och då knäppte det till, högt, 2 gånger i blygbenet, sen kom ju värkarna smygandes.. fast jag fatta inte först, va som mensvärk och täta. Trodde helt klart det va vanliga förvärkar.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Edds, tror att det är bra att inte fokusera på smärtlindring förmycket. Man tar det när det är dax liksom. Man vet ju aldrig hur förlossningen blir eller hur man reagerar, så att följa sin kropp och lita på den BM man har på förlossningen är det bästa. Jag har ju gjort 2 förlossningar nu, helt olika upplevelser men litat stenhårt på att BM guidar mig och det har funkat suuuper bra.

Elias 100319 ~ Molly 120823
  • Kaksmulan1

Starstruck, grattis! Härligt att höra att nu väntar tillökning. Kram från Johanna, mollys mamma.
    The family. Stor kram till dig

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012