Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Litet "lyx" problem men frågar ändå. Ni som har möjlighet att vila middag nu, hur kommer ni "igång" igen? Jag försöker vila 1 timma mitt på dagen, och blir sååååå seg, och måste hämta sonen senast 15. Känns som jag skulle behöva en dubbel espresso och 100g socker för att få upp ögonen igen, vill bara ligga kvar i sängen.... Som sagt lyxproblem men ändå..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

NeLe, sjukt dåligt beteende av BM. Jag är så glad att jag har privat BM. Kan ringa henne dygnet runt, vardag som helg. Får små pepp sms inemellan BM besöken också... Men om du är orolig för sf måttet så åk till FL så de kan kolla upp dig. Säg att du är oroliga och känner Tt BM inte tar din oro på allvar. Kram

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

V 37 idag. (36+0) det går sakta framåt. Om 5 dagar så är.sonen född (erkänner att det hade varit skönt om denna kom ungefär nu också) hade sjukt ont igår, som knivar/brännande känsla långt ner. Undra om bebis sjönk ner lite för känns nog som om magen sjunkit lite idag.. får se när jag är hos bm på måndag va hon säger.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Blä, har ångest. Min mans äldsta och närmaste kollega (bosatt i Stockholm dock) kommer hem till oss senare idag med sin fru. Och jag är såååååå ful. Tycker synd om min man som måste visa upp mig i detta tillstånd. Har inget att ha på mig heller... Sitter med färg i håret nu, slipper ha ful utväxt kant i alla fall.... Bad min man köpa ed ett familjetält från rusta på vägen hem så kan jag ha det på mig..... :(

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-06 14:47:23 följande:
    FÖRLOSSNINGSBREV                      2:a barnet Tidigare snabb förlossning, spontan vattenavgång 36+5 Jag vill gärna veta vad som händer under förlossningen och vill hellre ha för mycket information än för lite. Jag vill vara involverad i alla beslut som gäller förlossningen. Jag är inte rädd för smärta, sjukhus eller nålar. Jag vill gärna vara så aktiv som möjligt under den aktiva fasen. Jag vill vara upprätt och gärna bli påmind om att försöka gå runt och röra på mig. Jag är öppen för att föda i olika ställningar och tar gärna råd från barnmorskan om detta. Jag är orolig för att spricka mycket och vill att barnmorskan coachar/guidar mig i när och hur mycket jag ska krysta för bästa effekt men för att minimera risken för att spricka under själva utdrivningsskedet. Jag önskar att barnmorskan håller en varm handduk mot mellangården under krystskedet om det är möjligt och att hon även håller emot om detta skulle behövas. Jag vill alltså gärna att barnmorskan använder såkallat perinealskydd. Jag är öppen för nästan all typ av smärtlindring men vill försöka föda utan epidural. Jag vill däremot veta när det är ?sista chansen? för att få epidural och då ta ställning till detta. Men i första hand vill jag använda mig av lustgas, akupunktur, bad och TENS men är öppen för förslag. Jag VÄGRAR sterila kvaddlar. Skulle det bli tal om kejsarsnitt vill jag ha information om detta så snart som möjligt. Snittet vill jag ha så långt ner som möjligt. Kejsarsnitt är det som skrämmer mig mest i en förlossningssituation. Så här ser mitt brev ut om nån undrar  tror att jag fått med det viktigaste 
    Elias 100319 ~ BF 120906

Jag lägger in mitt förlossningsbrev igen om.det kan vara till hjälp
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Starstruck, la in mitt brev igen i citatet ovan om det kan va till hjälp.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Och det va en snygg punktlista men det försvann visst i citatform, orginalet ligger lite längre bak i tråden, inlägg 13500 nånting.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Edds skrev 2012-08-10 12:05:05 följande:
    jag tycker om spontanbesök , men inte just nu kände jag, jag har en kompis som ofta bara trillar in, även min sambo har kompisar som brukar komma förbi med 5 minuters varsel. kände mig inte direkt glad här jag satt halvt naken i soffan med fötterna på bordet, en hög slarv toffs i fettigt hår och röd runt ögonen så trillar hon in.. njaaa så kan det ju tyvärr inte gå till väga tidig morgon när man har bebis iallafall, något tips på hur man tar upp det? hon har inte riktigt desamma tankesätt som mig, hon är fortfarande "ung" precis som jag, fast hon är på de andra stadiet, som jag också var på , innan jag blev mamma ! grr så är jag arg för att jag suttit 3 timmar med ikeas home planner och ritat vårt kök, skulle just skicka beställning så försvann allt, trots att jag sparat.. Får nog hålla mig borta från folk idag :D

Jag hade väntat tills hon kom på sitt första spontan besök när bebis kommit, och under tiden hon är där eller när hon ska gå, bara säga att nästa gång får hon gärna slå en signal när hon hoppar in i bilen och är på g, så det passar, ibland kanske allt är lugnt och besök är ok, ibland har man sovit 40 min på natten och vill mörda den som ringer på dörren och väcker bebis! Tror mig hon förstår om du förklarar. Jag har precis lärt mina svärföräldrar detta med att ringa först då jag inte gillar att folk bara dyker upp, de tog nog lite illa upp först men de va här i veckan (ringde först) och då belönade jag dem med massa gott hembakt så det va uppskattat från alla sidor.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Alicias skrev 2012-08-11 01:33:45 följande:
    Behöver lite hjälp från er! Har sedan igår kväll molvärk i svanken. känns precis som mensvärk. Har inte haft några större problem med foglossning men känt av onda höfter när jag jobbat mycket. Nu är jag ledig och har tagit det lugnt men har skitont ikväll! Kan förvärkar kännas i svanken eller är det foglossning jag känner av? Blir väldigt osäker.. Är förstagångs föderska!

Ja, värkar kan kännas i svanken, foglossning sitter för min del mer i skinkorna så att säga. Det du ska hålla koll på är om det blir regelbundet. Dvs att det gör ont 30-60 sek sen släpper ett par minuter. Är det mer en konstant mensmolvärk så är det inte på g. Har själv haft molvärken varje kväll denna veckan och hoppas det betyder att bebis rört sig längre ner i bäckenet. Ska bli intressant och se på måndag hos bm om det är så.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Frokenpilla och Em, min prins är ju född om 3 dagar nu (36+5).. gissa vad jag går och tänker och hoppas på....

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012