Edds skrev 2012-08-10 12:05:05 följande:
jag tycker om spontanbesök , men inte just nu kände jag, jag har en kompis som ofta bara trillar in, även min sambo har kompisar som brukar komma förbi med 5 minuters varsel. kände mig inte direkt glad här jag satt halvt naken i soffan med fötterna på bordet, en hög slarv toffs i fettigt hår och röd runt ögonen så trillar hon in.. njaaa så kan det ju tyvärr inte gå till väga tidig morgon när man har bebis iallafall, något tips på hur man tar upp det? hon har inte riktigt desamma tankesätt som mig, hon är fortfarande "ung" precis som jag, fast hon är på de andra stadiet, som jag också var på , innan jag blev mamma ! grr så är jag arg för att jag suttit 3 timmar med ikeas home planner och ritat vårt kök, skulle just skicka beställning så försvann allt, trots att jag sparat.. Får nog hålla mig borta från folk idag :D
Jag hade väntat tills hon kom på sitt första spontan besök när bebis kommit, och under tiden hon är där eller när hon ska gå, bara säga att nästa gång får hon gärna slå en signal när hon hoppar in i bilen och är på g, så det passar, ibland kanske allt är lugnt och besök är ok, ibland har man sovit 40 min på natten och vill mörda den som ringer på dörren och väcker bebis! Tror mig hon förstår om du förklarar. Jag har precis lärt mina svärföräldrar detta med att ringa först då jag inte gillar att folk bara dyker upp, de tog nog lite illa upp först men de va här i veckan (ringde först) och då belönade jag dem med massa gott hembakt så det va uppskattat från alla sidor.