Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Sexhundra, jag hade ångrat mig om jag inte gett det ett försök, ett vändningsförsök alltså.. man ser ju ändå fram emot förlossningen. Kan ni inte vänta 2 veckor innan försöket och ge bebis en chans att vända tillbaka själv?

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

visst är det spännande med utseende. sonen såg på prick ut som min pappa när han kom ut men är en kopia av min man nu Solig
    men, min pappa är adopterad, så jag vet inte vilka drag/nationaliteter som finns i min DNA så lika spännande denna gången. jag sa det till min man  när vi väntade Elias: va som än kommer ut, ljus, brun, gul så är ungen till 100% din.. bara så du vet. LOL 

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Johanna heter jag, 36 år bör i Göteborg men kommer från Skåne. Bor med sambon, 38, och detta blir vårt 2:a barn. Sonen är 2år. Jag jobbar som frisör, sjukskriven pga foglossningar och min sambo är riktigt duktig på det han gör (han har ett sånt där jobb som jag bara inte förstår... )

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Jag dör också av värmen! Fick ju som tur va en ac av min man i morsdagspresent, så sovrummet är svält och skönt. Tillbringar en del tid i lillemans plaskpool också ;) Edds, jag bakade en del för att fördriva tiden när jag väntade sonen, bra att fylla upp frysen inför alla besök:) sen att faktiskt slappa, en bra bil, korsordstidning ät inte dumt alls. Annars kan man ju rensa ur skåp och torka rent, sånt man inte gör annars men som inte är för fysiskt. En dvd-box kanske om regnet kommer tillbaka.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    NICU skrev 2012-07-26 21:42:55 följande:
    Det här med att baka "inför alla besök"... Vill folk komma och besöka får de sjutton ta med sig fika - inte fanken orkar jag stå och baka i värmen! Haha :)

Ha ha sant. Sonen är född i mars så det v ingen fara + jag älskar att baka.. och nu gör sonen halva jobbet åt mig ;)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

V. 35 idag. Pust. Så om mindre än 3 veckor är sonen född och går jag över kan det va 8 veckor kvar. Känns som ett Mount Everest framför mig just nu. Men det går nog över, det går ju framåt. Haft en riktigt kass natt också, sonen vaknade runt midnatt, pigg som bara den, somnade om 5 imorse sen upp kl 7. Gääääsp.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Maglan. Tankar och kärlek till.dig! Tror osså att bebis mår bra i magen trots allt. Kram

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Marla, känner som du. Har lite ångest inför ammningen då det inte funkade så bra sist. Har också en 2 åring så strular det får det nog bli ersättning omedelbart. Men vill ju så gärna att det ska funka.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    eiramis skrev 2012-07-29 18:55:16 följande:
    Har nog aldrig känt min lilla hicka, men jag känner rätt lite av honom överlag. Mest små buffar när jag ska sova eller om jag ligger framför tv:n. Är lite oroad över att han känns så lite ska prata med bm om det imorgon.

Min är super lugn nu med. Får regelbundet buffar när jag vaknat, när jag lägger sonen för natten och när jag själv lägger mig, så 3 gånger om dagen. Min BM sa att det är helt normalt, speciellt nu när.det är ont om plats.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    eiramis skrev 2012-07-29 20:42:37 följande:
    Fast problemet är att han aldrig rört mycket på sig. Enligt bm har han vid alla besök legat med huvudet neråt och jag kan känna små buffar där nere som jag antar kommer från hans små nävar, jag kan även känna svaga små kittlingar där hans ben borde befinna sig, men jag tror inte att jag har känt en enda ordentlig spark så jag börjar bli lite orolig för om hans ben fungerar som de ska. Borde det inte rimligtvis komma starkare buffar från benhållet än huvudhållet, eller vad man ska säga?
    så hade jag med sonen, tror inte jag kände honom mer än 10 gånger under hela graviditeten.. lovar.. och han är världens lugnaste lilla kille idag med, så du har nog tur, en lugn go bebis, men prata givetvis med din BM om du är bekymmrad, det är därför vi har dom bla Solig
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012