Vi som väntar smått i September 2012
Min bror säger inte pappa längre utan benämner honom bara vid förnamn.
Inboxade dig
Flax, ja, det är ingen tävling, man kan inte jämföra. Jag körde utan nått med sonen, mest för att allt gick väldigt fort och jag blev super illamående av lustgasen. Men jag gick in i förlossningen med inställninge: gör det som är bäst för barnet! Säger ni att jag behöver tex Eda för hans skull så gör vi det men jag klarar mig liksom, fokus på barnets välmående. Kommer ha samma inställning denna gången. Vi fick berättat för oss på profylax kursen att en kvinna i koma är den bästa att föda barn för kroppen kan själv, oftast "stretar" vi emot, spänner oss osv, vilket gör att det tar lite längre tid. Så relax ;) sen finns Annas profylax på dvd, superbra!
nu på andra barnet skulle jag nog inte ha några problem om min man inte skulle vilja va med på förlossningen (nu vill han va med) om han hade haft en bra anledning. nu vet han åtminstonne vad det handlar om, hade aldrig accepterat det på första
sen blir ju en förlossning vad den blir, min man missade ju nästan förra förlossningen då han va på irland när mitt vatten gick.. (sonen är ju född förtidigt) så jag är inte så stressad över hans roll i det hela denna gången, jag vet att jag klarar det själv och att jag har bra backning från min mamma och svärföräldrar..
tror det kan va viktigt att respektera mannens åsikt i frågan då det är en oerhört jobbig sits för dom med.. de behöver fler pauser i förlossningen än oss
mwn jag är väldigt glad att han är med och förhoppningsvis under hela förloppet denna gången
Jag har haft så märklig känsla i fötterna när jag vaknar de senast dagarna, känns som om fotsulan är för liten, spänner och stramar. Konstig känsla.
Angie, kan nog va bra att fixa mannens nu. De gör ofta en extra utredning på egenföretagare första gången, tar typ 1 månad, gjorde de på mig förra gången i alla fall
Angie, vi har trygghansa på sonen och när han skadade sig så täcker det ju tex ambulanskostnad, mina nätter på sjukhuset (bara barnet som är gratis) om inkomstbortfall.. tex