Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-04-11 13:47:14 följande:
    förresten känns det som en enda gröt detta med försäkringskassan... :(

Jag är inte berättigad havandeskapspenning då jag studerar, sjukpenning vet jag heller inte än vad jag är berättigad om det är så att jag inte klarar av att arbeta, min SGI är skyddad iallafall men vet inte hur det blir över "sommarlovet" ... och om det är skyddat för föräldrar penning från min förra anställning... usch det jag är mest rädd för är att jag bara ska bli berättigad basbeloppet .. trots att jag har rätt till att gå tillbaka till min förra anställning då jag studerar heltid med bidrag...

Känns bara så jobbigt nu till sommaren, eftersom jag kommer vara hög gravid sista 2 månaderna, och kanske inte alls orkar jobba något då jag redan har problem med foglossningen... och så har jag ingen inkomst... inge studiebidrag då det är sommarlov och ingen havandeskapspenning... :( = noll kronor i inkomst med andra ord... hoppas jag får bättre information när jag väl bokar ett möte med någon där. har bara haft mailkontakt.. och där fick man trots allt inte mycket till svar..
    Ni skulle inte klarar er på din sambos lön?
    Det gör vi, jag är ju sjukskriven och har inte rätt till nån form av peng alls för ens jag kan ta ut fp.
    Det är lite jobbigt, men det går.
  • StarStruck
    Edds skrev 2012-04-11 14:12:08 följande:
    Jo vi klarar oss på hans lön, men det känns som en stor omställning att dra ner på utgifterna till hälften, det går ! Men fy fasiken vad jobbigt, hade helst inte gjort det redan nu :D:D Jag är nämligen en hejjare på att lägga undan pengar nu så vi har till hösten då vi kommer ha dubbla hyror i några månader :S

MEN jag pratade just med en handläggare på fk på telefon och han sa iallafall att mitt SGI var skyddat och att min föräldrarpenning kommer grundas på min inkomst 2011,, de känns skööönt och jag hoppas det stämmer, för då behöver jag åtminstone inte oroa mig för låg föräldrapenning...
    Nej, det är verkligen inte kul, vi har levt på ca 11000 sen i dec, vi kommer känna oss stenrika när jag får fp :P
  • StarStruck
    Edds skrev 2012-04-11 14:44:17 följande:
    joo, men nu har jag fått reda på hur jag skall göra,  :) Jag kommer söka till skolan till hösten, har ju ett år kvar på min utbildning, så jag får helt enkelt söka till skolan och söka csn bidrag.. kommer hinna plugga ca 2 veckor innan bebis kommer, så de är så det måste bli, sen får jag se om jag kommer byta ner till halvtids studier, jag tänkte ge det ett försök ! de blir lite extra grötigt, men får göra så helt enkelt.. Det är så grötigt allt detta men nog vet jag det blir bra tillslut :) :)

oj ! då ska jag då inte säga nånting.. min sambo har 25000 i månaden.. så klarar ni det så klarar vi det !! :)
    Oj, jo, det klarar ni nog med all säkerhet :P
  • StarStruck

Jag har mest sug efter frukt, typ melon och annanas. Men jag har lite olika. Just nu skulle jag göra nästan vad som helst för en hallongrotta!

• StarStruck

Hoppas den här natten blir bättrr en sist. Fick springa och kissa varannan timme och jag kunde inte hitta en enda bekväm sovställning... Dessutom bor det 10000 fiskmåsar utan för mitt fönster

• StarStruck

FijaLija, ja, det är inte så kul! Kroppen kanske förbereder sig för småbarns tiden redan? :P

• StarStruck

Edds, 13.30, vi ska åka om typ 1,5 timme. Ska göra pannkakor, det tar lång tid så jag håller mig sysselsatt :P

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012