Vi som väntar smått i September 2012
Edds skrev 2012-04-11 13:47:14 följande:
förresten känns det som en enda gröt detta med försäkringskassan... :( Jag är inte berättigad havandeskapspenning då jag studerar, sjukpenning vet jag heller inte än vad jag är berättigad om det är så att jag inte klarar av att arbeta, min SGI är skyddad iallafall men vet inte hur det blir över "sommarlovet" ... och om det är skyddat för föräldrar penning från min förra anställning... usch det jag är mest rädd för är att jag bara ska bli berättigad basbeloppet .. trots att jag har rätt till att gå tillbaka till min förra anställning då jag studerar heltid med bidrag...
Känns bara så jobbigt nu till sommaren, eftersom jag kommer vara hög gravid sista 2 månaderna, och kanske inte alls orkar jobba något då jag redan har problem med foglossningen... och så har jag ingen inkomst... inge studiebidrag då det är sommarlov och ingen havandeskapspenning... :( = noll kronor i inkomst med andra ord... hoppas jag får bättre information när jag väl bokar ett möte med någon där. har bara haft mailkontakt.. och där fick man trots allt inte mycket till svar..
Det gör vi, jag är ju sjukskriven och har inte rätt till nån form av peng alls för ens jag kan ta ut fp.
Det är lite jobbigt, men det går.