Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Rumpelstiltskin skrev 2012-05-04 13:59:20 följande:
    Jag har gått ner 1 kg. Men jag är gbp-opererad så jag kommer förhoppningsvis inte gå upp så mycket. Men känner mig oerhört tung för det, får lätt ont i ryggen.

Skulle också vilja shoppa lite kläder... men jag tycker det är så svårt att köpa rätt storlek på nätet.

Hålan Härnösand. Drömmer
    Ja, man vet ju inte hur strl är men det finns oftast måtttabeller så man får ett litet hum om vilken strl man ska välja. Sen kan man ju handla där det är fria byten och returer så kan man ju byta osv :)
  • StarStruck
    splink skrev 2012-05-05 19:29:14 följande:
    Ojoj, vilken dag! Spenderat hela dagen i Ullared och shit vad trött jag är i hela kroppen! Däckade på soffan direkt efter middagen. (köket ser ut som...)
    Köpte faktiskt inte så mycket till Lillbebis. Ett par snuttefiltar och lite strumpor bara. Och en vattenkokare så jag kan koka upp vatten till ersättningen hade hoppats på att hitta vällingdoserare men fanns inga idag. Just det, köpte söta små plastburkar, perfekta för en portion barnmat. Har tänkt laga all mat själv den här gången ( dottern fick enbart butkmat för jag kunde knappt koka potatis när hon kom) Tänkte köpa en mixerstav också men hittade ingen jag gillade.
    Till mig själv hittade jag mammaleggings. Så sköna! 69kr bara. Och två enkla toppar, 29kr styck. Helt överkomligt sen köpte jag ett gäng vanliga trosor, för det är ju rätt sant det min man påminde mig häromdagen;
    -Du borde nog vara lite mer beredd den här gången på att köpa trosor som du får plats med en blöja i...
    Hahahah!! Som sagt, när första dottern kom hade jag förberett ALLT, ja förutom sånadär rätt praktiska grejer som att ha med mig annat än spetsstring till förlossningen.. (vad tänkte jag med?!)

Ska faktiskt så smått börja packa BB-väskan snart. Vet att det är tidigt men sånt stressar mig nu, att inte vara väl förberedd. Borde köpa mig en snygg pyjamas så jag slipper strutta runt i landstingets kläder på bb också.
    Trosor som det får plats blöja i?Förvånad
    Jag måste bara fråga varför?
  • StarStruck

Bebis har börjat bli riktigt aktiv på nätterna. Det känns som att det är 1000 bebisar därinne som leker cirkus eller nått.
    Sen har jag fått för mig att hon börjar känna igen min sambos röst, det är ganska lungt på dagarna men så fort han kommer hem så sparkar hon runt lite, kan det stämma?

• StarStruck
    splink skrev 2012-05-07 12:48:02 följande:
    Säkert! Så gjorde min stora dotter då hon låg i magen. Visst är det härligt Min man brukade sjunga samma sång varje dag för henne då hon låg i magen, och hon sparkade alltid runt under den tiden. 
    Vad mysigt ^^
  • StarStruck
    ajaj skrev 2012-05-07 12:58:49 följande:
    Jag ska också ha en liten i september, den 13 är det beräknat till. hoppas det är ok om jag skriver en fråga.. :) Jag är så orolig över vilktuppgången, hur mycket har ni som ska få barn ungefär samtidigt gått upp?? 
    Jag är beräknad till den 10/9 och hade gått upp knappt 2 kg i v 21, nu är jag v 23 och kanske har gått upp 1 kg till.
  • StarStruck
    H44 skrev 2012-05-07 14:10:44 följande:
    Hallå alla september mammor :) här kommer en till! Är beräknad till den 11/9. Vore kul att hänga med er här.. Nu har vi börjat fundera på vagn.. Vad har ni tänkt köpa/köpt.. Jag är sugen på en Swift men många säger att den kan vara för liten eftersom bebisen födds i sep å behöver mer å mera kläder å växer då..! Vad säger ni om en baby travel?? Många funderingar blir det :)
    Hej och välkommen!
    Vi har samma bf-datum ;)
    Jag har en gammal Brio-kombi, stor och kommer funka utan problem på vintern när det är snöigt.
  • StarStruck

V 23 är här och sparkarna blir tydligare och tydligare. Idag sparkade hon så det syntes jättetydligt utan på mitt på dagen, hon är aldrig särskilt aktiv då annars. Sparkarna känns nu mer i heeeela magen men mest synliga på vänster sida vid naveln. Sambon lyckas alltid missa att se dom ^^

• StarStruck

Fick hem mammakläder idag, byxorna är jättefula, tantiga och lite stora men sköna, beställde en amningbh som var jätteskön och ett par vita strumpbyxor som jag ska försöka få på mig till ett bröllop i slutet av Juli ^^

• StarStruck

V 24 idag, snart trimester 3!!!
    Alla tycker att jag är jättestor för att vara i v 24 och tycker synd om mig som kommer vara ännu större i sommar när riktiga värmen kommer.

Igår kväll åkte vi in till förlossningen, jag hade inte känt sparkar på typ 2 dygn, bara små buffar och jag har känt rejäla sparkar i 3 veckor, det var otroligt jobbigt men hon levde som tur var!
    Hon helglatade sig bara för att idag fick jag känna och se sparkar på utsidan igen.

Är det fler än jag som råkar ut för magklappande från alla i omgivningen?
    Jag fullkomligt hatar det, det känns som att dom tror att det är deras rättighet...Kräks
    Jag säger nej varje gång men ingen verkar bry sig. Blääää.

• StarStruck
    marla333 skrev 2012-05-14 14:19:13 följande:
    själv så får jag höra av andra hur synd det är om mig som kommer vara så stor i sommar när det är varmt...

egentligen så har jag inga problem med det, väntade dottern för 2 somrar sen då det var supervarmt! tycker det är bättre att vara stor på sommaren, då man kan ha klänning och tunikor och leggins, än att vara höggravid på vintern med tjocka jackor och böka på sig kängor... sen har man ju ett år på sig inför nästa baddräkt säsong =P ingen stress!
    Nej, jag är nog hellre jättegravid på sommarn för man slipper som sagt jobbiga ytterkläder och pulsa runt i snön!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012