• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Skrutt 83

Hej tjejer! Grattis alla nyplussade! Ansluter gärna! Ett svagt men tydligt plus idag på äl+9/bim-5 är så överlycklig! 8 försök och 1 mf så verkar det verkligen vara vår tur att få syskon till lillkillen!

• ÄngelnDennis
    Skrutt 83 skrev 2011-12-25 16:23:51 följande:
    Hej tjejer! Grattis alla nyplussade! Ansluter gärna! Ett svagt men tydligt plus idag på äl+9/bim-5 är så överlycklig! 8 försök och 1 mf så verkar det verkligen vara vår tur att få syskon till lillkillen!
    Grattis !! Hade också ett tidigt MF förra månaden. Hoppas detta håller sig nu. Väntar på svar från min bm så blir det nog ett VUL och mediciner sätts in. (blodförtunnande) fragmin och trombyl pga av tidigare förlust av en pojke som föddes i vecka 36+1. Nu håller vi tummarna extra hårt! 

{#emotions_dlg.flower} 
  • Idahh
    Liten Léonie skrev 2011-12-25 16:05:42 följande:
    När får jag hoppa in? Säkert 7-8 svaga plus nu, senast ett idag Glad

Du får nog hoppa in när du vill och känner dig säker
  • sexhundra

Åh äntligen en tråd!! Jag plussade i fredags, Bf 3september. Fick missfall förra månaden så hoppas det ger med dig den här gången! :) första barnet här. Känner molvärk i magen, inte så mkt i brösten än men jag är så trött. Kan sova hur mkt som helst.

• sophiejennifer

Jag sitter i soffan och kliar på mina bröst, de gör inte ont men kliar som satan! Molvärken börjar gå över nu på kvällen, som mest på morgonen. Hoppas verkligen att vi alla slipper MF!

• sophiejennifer

Förresten, hur räknar man ut BF? FL säger 6/9 och gravidappen säger 3/9 (baserat på sista mensens första dag).

• Liten Léonie
    sophiejennifer skrev 2011-12-25 18:18:16 följande:
    Förresten, hur räknar man ut BF? FL säger 6/9 och gravidappen säger 3/9 (baserat på sista mensens första dag).
    I FL's räknare kan man ju ändra sin cykel om den är tex 29 eller 32 istället för 28 som brukar va förvalt i uträknarna.
    Du kan även ändra din lutealfas i den på FL...

Ett gammalt knep är...
    Ta senaste mensens första dag, räkna bort 3 månader och lägg till 7 dagar så har du BF året efter.

Tex senaste mens 20 november 2011, 3 månader bakåt är 20 augusti plus 7 dagar och 1 år. Då är vi på 27 augusti 2012 plus minus några dagar. Hängde du med? Förvånad 
  • sophiejennifer

Hängde med! Tack :)

• sophiejennifer

Vad har era män sagt? Blev de glada eller har ni inte berättat ännu? :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012